Toon posts:

[OS2] Veilige modus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een oude OS2-server staan. Deze werd bijna nooit gebruikt en er is niemand die er verstand van heeft. Nu is de server overleden en moet er data (nu hebben ze dat opeens nodig :S) van de schijf gehaald worden. Het mooiste is wanneer het besturingssysteem gestart kan worden. Nu zijn we zover dat de server opstart. We hebben de schijf in een andere pc geplaatst. Het enige probleem is dat de videokaart niet wordt ondersteund. Wanneer de grafische modus opstart krijgen we een raar beeld waarop we niets kunnen doen.

Is er in OS2 een soort veilige modus waarin we bijvoorbeeld het ip kunnen veranderen? We zouden de pc dan van buitenaf kunnen benaderen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik geloof dat er ook een soort VGA modus voor OS/2 is - kijk eens naar: http://www.sjoerd-visser....tml#De%20Alt-F1%20methode ? :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Op de site dit Elecator geeft staan ook drivers om HPFS filesystem uit te lezen mbv NT 4.0 <SP4. Misschien is dat ook een optie als je HPFS gebruikt.

Pvouput live

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:09

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Misschien denk ik te simpel, maar is een Linux LiveCD (knoppix, ubuntu, o.i.d.) niet een idee? De meeste hebben wel ondersteuning voor het lezen van verschillende partitie-formaten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier