Toon posts:

Dell Optiplex GX110 & FCPA2 CPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en Heren, ik heb een vraag.

Ik heb thuis een Dell Optiplex GX110 PC, daar draait nu een PIII 1000MHz op. (FCPGA) Deze CPU draait op 1,7v.
Echter heb ik hier nu voor mij liggen een PIII 1133MHz (FCPGA2) deze hoort te draaien op 1,475v Heeft iemand ervaring of ik dat zonder gevaar er in kan prikken, of gaat deze FCPGA2 CPU direct dood als ik hem er in stop.

De Dell optiplex GX110 draait op een Intel 810 chipset. deze zou de FCPGA2 CPU moeten ondersteunen.

Thnx

Verwijderd

Is het fysiek een ander socket?
Als er pinnen verschillen dan kan het zeker niet, anders zou je even moeten zoeken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chipset is het punt niet...

Wat is de wiring van dat Dell mobo :?

Is het officieel een FC-PGA socket? Zo ja kunnen er alleen FC-PGA en PPGA CPUs in, tenzij je gaat solderen.
Is het daarentegen een FC-PGA2, dan kun je zo omzetten :z

Voltageverschil is niet zo relevant, een overvoltage van 10% is zelden dodelijk voor een CPU

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook bericht gekregen van Dell, Fysiek past hij, maar hij zal nooit gaan werken. Hun zeggen dat hun het mobo met succes getest hebben tot 600MHz hoger adviseren hun niet..... Hij draait nu al met een FCPGA 1000MHz CPU, maar de FCPGA2 zal niet werken....

Jammer, maar goed, dan laat ik hem lekker op 1000MHz draaien, en ga ik lekker puzzelen met FreeBSD....

Iig bedankt voor de reacties.. ;)