Hallo,
Ik heb een probleem met het uitvoeren van een VBS loginscript.
Ik ben zelf een newbie op het gebied van VBScript en Windows Script Host.
Ik heb het internet en dit forum afgestruind naar antwoorden maar niks gevonden. 1 topic had hetzelfde probleem maar de user had alles ge-edit (Stond: Opgelost) en deze persoon reageert niet op pm of email.
Het probleem:
Het loginscript moet uitgevoerd bij alle profielen (gebruikers en admins).
Het betreft een omgeving van 108 gebruikeraccounts en allemaal XP Clients met een Win2000 server.
Als een administrator inlogt, werkt het script 'perfect'. (Drivemapping / rechten etc.).
Als een normale gebruiker inlogt, wordt de volgende melding weergegeven:
"Kan instellingen niet laden (Toegang geweigerd)"
Het maakt niet uit of ik de VBS direct mee laat starten als loginscript of aanroep vanuit een batch file die als loginscript dient.
Ik heb verder op de nodige bestanden (volgens sommige fora: wscript.exe, vscript.dll, cscript.exe alle toegang verleend aan alle gebruikers die inloggen op een client (lokaal geregeld dus)).
Het is dus duidelijk een rechten probleem in mijn ogen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat gewone gebruikers (Groep: DCGEBRUIKERS) wel VBS Scripts kunnen laten uitvoeren?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb een probleem met het uitvoeren van een VBS loginscript.
Ik ben zelf een newbie op het gebied van VBScript en Windows Script Host.
Ik heb het internet en dit forum afgestruind naar antwoorden maar niks gevonden. 1 topic had hetzelfde probleem maar de user had alles ge-edit (Stond: Opgelost) en deze persoon reageert niet op pm of email.
Het probleem:
Het loginscript moet uitgevoerd bij alle profielen (gebruikers en admins).
Het betreft een omgeving van 108 gebruikeraccounts en allemaal XP Clients met een Win2000 server.
Als een administrator inlogt, werkt het script 'perfect'. (Drivemapping / rechten etc.).
Als een normale gebruiker inlogt, wordt de volgende melding weergegeven:
"Kan instellingen niet laden (Toegang geweigerd)"
Het maakt niet uit of ik de VBS direct mee laat starten als loginscript of aanroep vanuit een batch file die als loginscript dient.
Ik heb verder op de nodige bestanden (volgens sommige fora: wscript.exe, vscript.dll, cscript.exe alle toegang verleend aan alle gebruikers die inloggen op een client (lokaal geregeld dus)).
Het is dus duidelijk een rechten probleem in mijn ogen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat gewone gebruikers (Groep: DCGEBRUIKERS) wel VBS Scripts kunnen laten uitvoeren?
Alvast bedankt voor jullie reacties!