Toon posts:

[ASP/HTML] Listing recent gewijzigde paginas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een van de websites die ik gemaakt heb en beheer, wil ik op de startpagina
een link, popup of in ieder geval een navigatie mogelijkheid maken die steeds
een top 10 met interne hyperlinks toont naar pagina's die op de website gewijzigd zijn,
eventueel gesorteerd op last change date.

Dit om de verleiding om verder dan de startpagina te klikken groter te maken.

Is dit iets was ik met HTML/ASP/JS kan doen, of moet ik de oplossing in een andere
hoek zoeken.

Een search op GoT leverde niets bruikbaars op, en ff Googlen ook niet. Waarschijnlijk
gebruik ik verkeerde zoektermen, want ik kan me niet voorstellen dat dit de eerste keer
is dat dit gemaakt wordt.

Wie heeft een tip/idee voor me?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Hou je de pagina's in een database bij, staan daar ook de datums in dat ze voor het laatste gewijzigd zijn? Dan kun je simpel de top 10 daar uit halen. Met JS is het niet te doen omdat je daarmee niet efficient de lastModified date kutn opvragen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik inderdaad al mee begonnen, de database had ik al gemaakt.

Maar toen bedacht ik me dat er toch een meer intelligente oplossing voor moet te vinden zijn, die dynamisch, zonder handmatig database onderhoud, dit doet. Ik had de database simpel gehouden :
velden voor
* hyperlink (url webpagina)
* paginatitel (om in de lijst te tonen)
* hotornot (of te wel hot or not, want er kunnen pagina's zijn die wel gewijzigd zijn maar die je niet in het lijstje wil hebben -> dit is dan wel een handmatige, anders moet je die pagina's in de code uitsluiten en het hardcoded embedden van variable gegevens is slordig programmeren)
* lastchangedate (om sortering mogelijk te maken op datum)

Ik probeer dus een manier te vinden om dit te doen zonder dat ik "krom" moet gaan programmeren en ook met zo weinig mogelijk handmatig intikwerk, liefst geen (buiten de hot-or-not optie dan)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Even voor mijn begrip: de content van de pagina's staat dus niet in de database, alleen de links naar de pagina's?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ja, anders was het probleem inderdaad al meteen opgelost.

Ik zoek dus de meest handige methode om deze database die ik op de webserver
zal plaatsen, dynamisch te vullen, maar met de handmatige uitsluit-mogelijkheid (hot-or-not).

Het maken van de navigatie mogelijkheid die op de startpagina getoond moet worden is
dan routinewerk.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even ter aanvulling, gezien Gorgi_19's vraag is er wellicht wat onduidelijkheid :
Het is een website met een fors aantal html/asp paginas, die op de webserver van de provider staan in folders en subfolders. De database waar ik het over had is een MSAccess db. Dit is niet de database waarmee ik de website content onderhoud. Dat gebeurt gewoon met Dreamweaver.

Hoop dat dit het wat duidelijker maakt, zo niet, vraag maar.
Pagina: 1