Idee website, maar dan..

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 07:16
Wist niet echt goed waar hem te plaatsten dus maar in dit forum. Het gaat om het volgende:

Ik heb een idee voor een website (internationaal) en ik denk dat het echt wel veel bezoekers kan gaan trekken. Echter, ik heb ten eerste de kennis niet op dit op te bouwen. Ten 2e de hardware niet en ten 3e geen geld om eraan te besteden.

Nu vroeg ik me af of je dan naar een bepaalde organisatie kunt gaan met je idee, waarna zij het uitwerken, implementeren en marketen. Ow ja, ik moet er natuurlijk zelf ook wel iets aan overhouden.

Daarnaast moet ik ook wel zeker zijn dat ze het idee simpelweg jatten waarna ik met lege handen over blijf.

Iemand enig idee?

Verwijderd

als het echt een heel goed concept is kun je eigenlijk maar twee dingen doen:

1. Leer scripten, als je nog totaal geen kennis hebt van html en al helemaal niet weet wat PHP is, kan dit wel een aantal jaartjes duren voordat je zelf een redelijke website kan programmeren
2. Investeer! Mocht het echt zo goed gaan lopen als je denkt, dan haal je het geld er later weer uit

Ik zou zo en zo geen mensen vertrouwen die je niet kent en wel even die website voor je willen maken. Zoek een betrouwbaar bedrijf (tsja, hoe beoordeel je dat) waarvan je zeker weet dat ze niet met je conncept ervandoor gaan, en stel een contract op, zodat je zwart op wit hebt dat het jouw idee was, en ze er niet mee vandoor kunnen gaan.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
misschien kan www.projectx.nl iets voor je betekenen?

signature

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al gekeken, of er al bestaande applicaties zijn voor het idee van jouw website?
Zo ja, dan kan je die misschien downloaden, ombouwen naar jouw wensen en hem dan ergens online zetten.

Je hoeft ook niet per se zelf de hardware te hebben voor een website en een website hosten kost ook niet zo veel meer. Ik laat mijn website bijvoorbeeld hosten door een bedrijf, betaal 1 bedrag per jaar (60 euro, dat is dus 5 euro in de maand) en ik krijg daar best veel voor eigenlijk best wel goede kwaliteit hosting voor terug vind ik zelf.

Tevens kan je natuurlijk rondkijken op verschillende sites waar ze hosters met elkaar vergelijken, webhosting talk is daar een van. :)

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
er zijn ook programma`s waarmee je zonder enige kennis van html e.d. een behoorlijke website in elkaar kan steken

wat wil je met je website, dingen verkopen of informatie verstrekken o.i.d.

ik zou in ieder geval beginnen met het claimen van een pakkende domeinnaam voordat een ander hem voor je neus wegkaapt

[ Voor 25% gewijzigd door tsunami69 op 14-07-2006 08:07 ]

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Iemand zien te vinden die je project samen met jou wil uitvoeren tegen winstdeling :)

Zorg dat je e.e.a. goed op papier zet. Hij mag het plan inzien, maar als hij beslist er op in te gaan zit hij aan jou vast. Als hij dat niet doet -> Geheimhoudingsverklaring, mocht het plan daadwerkelijk zo goed zijn tenminste ;)

Verwijderd

Als je zelf niets kunt maken en het is niet een simpele site die met een grafisch editortje kan maken dan zul je inderdaad iemand moeten zoeken om samen mee te werken.
Ga je dit aan een bedrijf vragen dan gaat je dat zeker tijd kosten.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

NightMare schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 07:08:

Ow ja, ik moet er natuurlijk zelf ook wel iets aan overhouden.
als je er zelf iets aan over wilt houden, moet je gewoon zelf ook de initiele investering doen en het risico nemen, maak een bedrijfsplan, waar je alle kosten meeweegt (opzet, onderhoud, hosting, beheer) en ongeveer voorspeld welke inkomsten je zou kunnen hebben.
En ga bij een bank voorbij en vraag daar een lening aan

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarbij idd het bedrijfsplan het belangrijkste is. Jij hebt een ideetje wat iets kan worden, maar het bedrijfje waar je naartoe stapt moet wel de rest even voor je doen (uitwerken, implementeren en marketen). Dus als zij het een succes maken, dan wil jij weer je centjes ontvangen.

Helaas pindakaas werkt het niet zo... Ga je met een bedrijfje in zee, dan gaat dat je ook een hoop geld kosten. Een niet uitgewerkt idee levert niet zo heel veel op tegenwoordig :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Werving op het forum doen we niet aan. Dat geldt beide kanten op ;)

[ Voor 79% gewijzigd door BtM909 op 14-07-2006 10:17 ]

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zoals gezegd op webhostingtalk worden dit soort ideeen besproken:
http://www.webhostingtalk...agd-personeel-aangeboden/

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
NightMare schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 07:08:
[...]
Ik heb een idee voor een website (internationaal) en ik denk dat het echt wel veel bezoekers kan gaan trekken. Echter, ik heb ten eerste de kennis niet op dit op te bouwen. Ten 2e de hardware niet en ten 3e geen geld om eraan te besteden.
[...]
Iemand enig idee?
Het pad van idee naar daadwerkelijk succes is niet zo simpel als "even een website in de lucht gooien".

Als dit je eerste, enige en laatste idee is dan zou ik er weinig mee gaan doen ;)
Mocht je nu meer ideeen hebben, of dit idee willen uitbouwen, zoek dan eens wat mensen om je heen die verstand van zaken* hebben en waarmee je in real-life kunt overleggen.
Op die manier kun je kijken of je tot een plan kunt komen om het uit te werken.

T.net is ook niet in 1 dag bedacht, en een website heeft ook tijd nodig om mensen te gaan trekken, zeker zonder marketing budget heb je geduld nodig. Je kunt dus best beginnen met een standaard website hosting pakket van een paar euro per maand, en dat later uitbouwen.

*verstand van zaken kan ook beteken een creatieve geest, of een beetje financieel inzicht. Het hoeft niet meteen de topman van een internationaal mediaconcern te zijn. Ouders, familie en vrienden zijn vaak al een startpunt voor interessante dingen. Gebruik je eigen netwerk, aangezien dat het netwerk is dat past bij jou. Vreemde mensen kun je vaak moeilijk vertrouwen (vaak zelfs zonder kwade opzet), aangezien hun belangen weleens totaal anders kunnen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door TheGhostInc op 14-07-2006 10:26 ]

Pagina: 1