[JS] Koppeling tussen 2 comboboxen

Pagina: 1
Acties:

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Situatie als volgt:

1 Combobox met alle provincies in Vlaanderen:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<select name="Provincie" onchange="FillSecond();">
<option value="">--- kies ---</option>
<option value="2">Antwerpen</option>
<option value="1">Brussel</option>
<option value="5">Limburg</option>
<option value="3">Oost-Vlaanderen</option>
<option value="6">Vlaams Brabant</option>
<option value="4">West Vlaanderen</option>
</select>

Wanneer er een waarde in deze wordt aangevinkt, wordt een 2e combobox zichtbaar gebracht. Hierin moeten alle gemeentes die in deze provincie liggen, geladen worden. Deze worden bij het laden van de pagina allemaal in een Array gestoken in JavaScript. Er zijn verschillende gemeentes met eenzelfde postcode in Belgie, daarom hebben ze dus allemaal een uniek nummer (2e dimensie)

ArrGemeente (nu beperkt tot alle provinciehoofdsteden):
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script type="text/javascript">
var ArrGemeente = new Array()
ArrGemeente[1][0] = "1000 - Brussel"
ArrGemeente[2][134] = "2000 - Antwerpen"
ArrGemeente[6][294] = "3000 - Leuven"
ArrGemeente[5][430] = "3500 - Hasselt"
ArrGemeente[4][653] = "8000 - Brugge"
ArrGemeente[3][912] = "9000 - Gent"
</script>

Zoals je zit, komt de eerste dimensie in de array, overeen met de value die meegegeven worden in de eerste provincie-combobox. De 2e dimensie van deze array, moet gebruikt worden als value in de 2e combobox en worden opgeslagen in een databank.

Maar ik geraak niet tot het geheel. Wanneer ik ArrGemeente.Length uitvoer, krijg ik steeds de waarde 0 terug.

Geraadpleegde bronnen:
- http://javascript.internet.com/forms/auto-drop-down.html Dit systeem is wat ik nodig heb, maar begrijp niet goed de opbouw van de array (om deze eventueel zelf op te stellen)
- Gezocht op dit forum: er zijn een aantal topics over geplaatst, maar deze stoppen allemaal op dezelfde plaats, de moment dat ze van forumonderdeel verplaatst worden.

Eigen ideetjes:
Ik dacht zelf om de pagina te vernieuwen in het OnChange event en zo in ASP te traceren welke velden daarin moeten. Enige probleem: het hele formulier wordt dan terug leeggemaakt.

Wie zet mij op de goede weg?