Acer Aspire 5102WLMi - onbekende laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 09:03
Dag allemaal,

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop en nou kan mijn vader via een leverancier heel goedkoop aan acer laptops komen. En nou zit ik dus al ff te zoeken en te prakiseren welke ik nou eigenlijk wil nemen.

Nou heb ik dus een laptop gevonden, de Acer Aspire 5102WLMi.
Maar omdat deze blijkbaar nog erg nieuw schijnt te zijn is er niet veel van te vinden (ook niet op de acer site).

ik heb al gevonden dat er dit in zit:

CPUTurion 64 X2 Mobile TL-50
Kloksnelheid1600 MHz
Cache512 kb
Geheugen1024MB DDR(max 4096mb)
HD80 GB - 5400 RPM
DVD SpelerDual Layer Brander
Beeldscherm15.4 inch breedbeeld
Max resolutie1280 x 800
Grafische KaartATI Radeon Xpress 1100
Grafisch geheugen256 MB
Poorten1x PCMCIA, 3x USB2.0, Lan, Modem, Audio
Wlangeintergreerd
AccuLi-Ion
Accuduur2,5 uur
Afmeting358 x 33.8 x 269 mm
Gewicht2,82 KG
Extra5-in-1 CardReader & WinXP Home
Garantie24 Maanden
Prijs679,- Exclusief BTW

Dit had ik tot nu toe gevonden (al staat het op de dixons-site anders aangegeven, meerdere bronnen op internet bevestigen dit.

Ik heb ook wel iets gevonden over de 3d kaart (niet veel). Dat deze 33% sneller is dan de Mobility radeon 200M en iets langzamer dan de x300. Lijkt me goed genoeg voor een laptop iig.

Mijn Resterende vragen
  • Hoe snel is harde schijf? Ik vermoed 5400 RPM, wat overigens geen punt is, maar ik kan het niet vinden.
  • Weet iemand wat meer over de 3d kaart? Kwa prestaties e.d.?
  • Is het zoiezo een goede laptop (afgaande op de specs?) Eventuele gelijkgeprijsde alternatieven mag je natuurlijk melden :+
Wat ik ermee van plan ben: Meenemen in de trein om daar aan huiswerk e.d. te werken. Surfen, Muziek luisteren, films af en toe. Maar ook een beetje gamen. (nieuwste van het nieuwste speel ik thuis wel, maar games als rollercoaster tycoon, need for speed of shooters als; call of duty of moh zijn ook wel leuk voor af en toe. Ofwel, het moet wel een beetje fatsoenlijk zijn (1024x864 en alles op laag vind ik niet erg, maar moet dan wel 30fps zijn).

Nou weet ik niet of jullie hier veel van kunnen vinden maar omdat dit een nieuwe laptop is zullen denk ik wel wat meer mensen vragen hierover hebben want er is nergens een review over wat dan ook van de laptop, behalve de processor :> . Die overigens, mijns insziens wel redelijk is.

EDIT: heb het gevonden, HD is 5400 RPM

Martinspire - PC, PS5, XSX

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:55
Die harde schijf is 5400RPM. Opzich wel netjes voor een allround laptop.

De 3D kaart is ongeveer gelijk aan de X300, welke zo'n 900punten in 3D mark 05 scoort. Niet bijster veel, dus qua games moet je geen hoge verwachtingen hebben. Paar oude games zullen wellicht wel draaien, hangt beetje af van of hij goed met het shared geheugen omgaat. Wil je meer, dan zul je minimaal voor een X1400 moeten gaan.

De processor is een goede keus. Die turion is net wat minder dan de coreduo T2300 van intel, scheelt niet veel. Voor een laptop goede performance zou ik zeggen. Ik heb zelf een laptop besteld met de TL52 (die heeft net wat meer cache) en volgens reviews en productsurvey is dat ruim voldoende.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Martinspire
was trouwens vergeten de prijs nog te melden waarmee ik hem kan kopen:
679 euro, en dat is niet veel (exclusief btw, dat dan weer wel) (bij tcpbenelux, een leverancier voor bedrijven).

@hierboven, ik zat ook inderdaad te kijken naar die x1400 maar dan betaal je wel bijna 200 euro meer voor een laptop, en dat vind ik toch teveel verschil.
Bovendien, ik zal er het meeste mee werken op school en in de trein dus dan zit ik meer met verslagen e.d. en dan is de laptop ruim voldoende. Vraag me alleen af wat de 3dmark score zal zijn van deze laptop in deze uitvoering. Dat is namelijk een beetje wat ik me afvraag.
Maar goed, eerst hopen dat er wat meer info komt.

• Martinspire
heb hem gister besteld en ik zal wel ff kijken wat het wordt
ook 3dmark e.d. zal ik wel ff testen

btw, is er nog een groter topic over acer laptops of de 5000 serie?

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:09

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik heb hem zelf ook, perfect laptopje,
3d niet extreem, ongeveer 650 punten in 3DMark 2005
Verder loopt alles erg soepel.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• Martinspire
ik heb hem nu sinds een week en ik kan nu al bijna niet meer zonder

voor alles behalve gamen is hij goed tot zeer goed, en sommige games doen het nog gewoon prima (Counter-strike bv).

en inderdaad 3dmark is inderdaad niet echt heel goed maar dat komt ook door de 3d kaart

Verwijderd

Hallo allen,

ik ben ok zoek naar een laptop en nu lees ik dat jij een xpress 1100 in je notebook hebt. Is deze goed genoeg voor games als Counterstrike SOURCE en Call of Duty? En op wat voor resolutie zijn ze dan nog goed te spelen?

Ook vraag ik me af of er een wezenlijk verschil zit tussen de AMD Sempron en de Turion processor.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,
Schumi

• B-Buster
Er zit een behoorlijk verschil in de sempron en turion. Het gaat hier om de nieuwste turion processors met ddr2 support. De semprons zijn de budgetversies van de oude athlon's.

Verwijderd

ik heb ook de acer 5100, maar bij mij zit er een ati 200m in ipv die xpress 1100....

• Martinspire
Er zit wel degelijk een xpress 1100 in maar die wordt nog niet herkend door windows en bovendien is het familie van de 200m, maar hij is wel iets sneller al is het niet meer dan 33%. Counterstrike doet ie wel redelijk al moet ie bij CS Source op de laagste stand worden gezet met ook nog eens niet al te veel spelers in de server (hl2 deathmatch draaid maar je hebt wel wat lag e.d. als er veel gebeurd op het scherm) call of duty 1 draait ie wel prima, cod 2 weet ik nog niet maar vermoed dat deze niet echt lekker zal draaien. Trackmania gaat prima indien goed ingesteld net als oudere spellen.

Desalniettemin is deze laptop uiterst scherp geprijst en is dan ook niet bedoeld als gaming laptop maar meer als multimedia apparaat waarbij de draaibare webcam en accuduur toch wel goed zijn.

Verwijderd

Dank je voor je reactie! Weten we weer voldoende :)

Ik weet dat hij niet bedoeld is als gaming laptop maar ik wil uiteraard zo goedkoop mogelijk uit zijn en aangezien counterstrike één van de weinige games is die ik echt veel speel zou het mooi zijn als die zou draaien :) Maar ik had al verwacht dat het niet heel soepel zou gaan.

Wat vinden jullie van een laptop met de volgende specs:

- Intel duel core T2300 1.66ghz
- Ati Xpress 1400 videokaart (128mb)
- 1024 DDR2 ram
- 100GB HDD (weet niet hoeveel rpm, maar zal wel 4200 zijn)

Verder alle specs die je mag verwachten. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Kan via via zon ding krijgen, kost wel ong €1000. Is dat duur en is het een goede laptop?

Groeten Schumi

• B-Buster
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:57:
Dank je voor je reactie! Weten we weer voldoende :)

Ik weet dat hij niet bedoeld is als gaming laptop maar ik wil uiteraard zo goedkoop mogelijk uit zijn en aangezien counterstrike één van de weinige games is die ik echt veel speel zou het mooi zijn als die zou draaien :) Maar ik had al verwacht dat het niet heel soepel zou gaan.

Wat vinden jullie van een laptop met de volgende specs:

- Intel duel core T2300 1.66ghz
- Ati Xpress 1400 videokaart (128mb)
- 1024 DDR2 ram
- 100GB HDD (weet niet hoeveel rpm)

Verder alle specs die je mag verwachten. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Kan via via zon ding krijgen, kost wel ong €1000. Is dat duur en is het een goede laptop?

Groeten Schumi
Die processor is goed. De X1400 is een aardig stukje sneller dan een X200 of 1100, maar ook geen hoogvlieger. Hoe zit het met geheugen? Alleen 128mb eigen geheugen of pakt hij daarnaast ook nog systeemgeheugen?

Ik zou zelf gaan voor een laptop met X700 erin. Die lijkt in benchmarks vaak redelijk gelijk aan de X1400 maar qua pure gameprestaties staat hij er boven. Die X1400 zal CS overigens wel aankunnen.

Een aardige laptop met X700 kan je voor rond de 950-1000 euri vinden denk ik. Misschien inmiddels zelfs voor 900.

Verwijderd

Ik ben ook geinteresseerd in de Acer Aspire 5102WLMi. Alleen zie ik dat op veel van de Acer Aspires (waaronder deze) geen standaard S-Video out zit. Betekent dit dat ik hem niet zomaar op mijn analoge TV kan aansluiten om films mee te kijken? Of leveren ze een of andere adapter mee? Raar want die Ati kaarten ondersteunen toch gewoon zo'n output?

• B-Buster
Normale ATI kaarten wel, maar misschien zit het niet op de onboard chips.

En het is natuurlijk een wat goedkoper model en Acer haalt daar vaak wat features uit. Zoals bluetooth enzo.

• Martinspire
idd, bluetooth schakelaar zit er wel in maar geen bluetooth
bovendien is er alleen vga out en geen s-video. misschien kan het via de pci poort (betwijfel het) maar dan heb je wel weer iets anders nodig. Beter idee, even verder zoeken.

Pagina: 1