[Debian] Wiki opzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Normaliter zou je zeggen zoekvraagje, maar op de term "wiki" zoeken is niet echt effectief :(

Ik wil op een Debian installatie een simpel klein Wiki servertje opzetten. Dit gaat geintegreerd worden met Nagios (networkmonitor software) om op voor alle hosts een soort van notepad bij te kunnen houden. Maar ik kan nergens vinden wat een goede package zou zijn op Debian om ns te installeren.

Vereisten:
- Moet wat text bij kunnen houden. Liefst in een soort Blog vorm.
- Security is niet zo'n probleem. De gebruikers die er aan komen zijn al in Nagios ingelogd.
- PHP/Perl/Apache2/MySQL draaien allemaal op die bak.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Je wilt een eigen wiki-achtig iets maken? Of wil je de bestaande wiki software gebruiken?

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

-spuit 11 reactie-

[ Voor 88% gewijzigd door Dubbeldrank op 14-07-2006 03:10 . Reden: Dubbel ]

It takes one to know one...

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2024

random

Lost his marbles

Je kan mediawiki gebruiken, is misschien een beetje overkill als je het alleen als notepad gebruikt maar misschien dat je de opties later gaat gebruiken/waarderen.

Meestal bestaat er ook wel een package van (in Ubuntu wel geloof ik, Debian weet ik niet zeker)

http://www.mediawiki.org

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Bestaande wiki software... Ik ben niet genoeg thuis in perl/php om zelf zoiets op te zetten. Ik wil een package installeren en dan met een beetje configuratiewerk het aan de Nagios installatie knopen (Nagios vraagt iets als http://server/wiki/index.php?HOST#SERVICE en dan moet wiki naar de juiste pagina springen ).

Ik ga MediaWiki eens proberen, dank voor de tip.

Forget your fears...

Verwijderd

Ik heb ook goede ervaringen met MediaWiki.

Verwijderd

Als je iets zoekt wat je voor notepad functionaliteiten gaat gebruiken moet je eens kijken naar de MoinMoin wiki.... deze zit ook in de packagelist van debian. Het ziet er grafisch minder mooit uit, maar voor documentatie doeleinden is het een prima wiki.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik gebruik ook het MoinMoin package van Debian, werkt prima.

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb laatst voor mijn werk (intranet) mediawiki opgezet. Is zeer makkelijk....mysql erop, database maken, wiki user alle privileges geven en de (web) installer runnen.

Is best wel een aanrader

edit:
Ik heb mediawiki gewoon van de site gedownload, de debian repos zijn een beetje outdated (misschien dat ubuntu nieuwere heeft, maar ik draai geen ubuntu op mijn servers.)

[ Voor 32% gewijzigd door Straphka op 14-07-2006 16:03 ]

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Media wiki van de unstable branch geplukt, geinstalleerd, werkt prima zo te zien. Dank voor de tip!

Forget your fears...

Pagina: 1