A8Nsli deluxe - nvidia raid: max grootte bereikt?

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Beste tweakers

ik heb een a8n sli deluxe mobo
nu had ik op mijn nforce sata controller 2x 200gb sata seagate 7200.7 in raid0
en 2x een maxtor dm10 250gb sata in raid0
nu had ik nog 2x een 250gb maxtor dm10 pata liggen
dus ik dacht ik doe die ook in raid0, dit wou niet werken ik kreeg 1 schijf van 250gb en de andere was verdwenen. ook al geeft het bootscherm een nvidia stripe aan van 467gb
ik heb geprobeerd ze allemaal samen aan elkaar te hangen, de maxtors dan en zo 1tb te bereiken maar nu heb ik weer maar 1 schijf van 250gb in windows.
Zit er soms een maximum aan de grootte die de nforce raid controller aan kan of doe ik soms toch iets verkeerd?

verdere specs zie sig..

ik gebruik verder windows xp sp2 compleet up to date
en de laatste nforce drivers incl ide drivers daarvan

[ Voor 8% gewijzigd door IRCfreAk op 13-07-2006 21:57 ]

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Volgens mij werkt de onboard raid controller alleen maar met sata en niet met pata.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
feep schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:35:
Volgens mij werkt de onboard raid controller alleen maar met sata en niet met pata.
De onboard controller heeft RAID ondersteuning voor zowel de SATA als de PATA aansluitingen. Sterker nog, je kan van SATA en PATA schijven samen 1 array maken.
Hij zegt in zijn post ook dat de array gewoon zichtbaar is in het RAID BIOS.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
juist ja!
ik wou dus 2x pata en 2x sata
maar elke combo waar de pata betrokken bij is laat een schijf verdwijnen.
In windows kan ik wel via dynamic disks en dan striping de boel bij elkaar doen..

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

check in de bios goed of the raid funcie ook is uitgebreid naar de juiste ide kanalen (goed op master/slave letten.

en als je het allemaal aan elkaar wilt knopen moet je het eerst omzetten naar JBOD omdat je verschillende maten schijven hebt.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen