Garantie of niet?

Pagina: 1
Acties:

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 18:26
Ik heb een Acer 1692 WLMI Laptop.
Ik heb nu in mijn beeldscherm een lijn dode pixels.
Ze geven alleen rood weer.
Nu is dit het probleem niet als ik 'm zou opsturen want hij is pas 7 maand uit.

Alleen nu komt het.

Hij is een keer gevallen in de tas van ongeveer een half meter hoog.
Hij is ongelukkig terecht gekomen waardoor een klepje onder het beeldscherm is gebarsten.
Beeldscherm deed het toen nog wel.
Nu is het beeldscherm daarvoor ook al een keer vervangen en toen hebben ze de schroeven er nogal krom in gedraaid en zat alles dus niet zoals het hoort.
Weet niet of dit kan meespelen!?

Zou ik nog garantie krijgen of niet?
Ik heb ze het eerlijk gezegd 2 dagfen terug maar heb nog geen bericht terug.

Heeft iemand dit ook een keer gehad?
Zoja wat waren de gevlogen?

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Als je notebook valt is het meestal geen garantie. Daarom denk ik ook dat ze de bal bij jou leggen en zeggen toon maar aan dat dit niet door de val komt en dan repareren we het.

Alleen als je geluk hebt dan repareren ze het voor niks maar ga daar maar niet vanuit.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

Binnen de garantie periode is het aan de fabrikant om aan te tonen dat onverantwoord gebruik de oorzaak is van een defect. Nu heb jij al aangegeven dat je hem hebt laten vallen en dat dat de oorzaak is. Als je geluk hebt repareren ze gratis voor je, zo niet dan voortaan niet meer laten vallen of een speciale verzekering afsluiten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad zullen ze wel zeggen dat het jou schuld is omdat je hem hebt laten vallen. Maar je kunt het in ieder geval proberen. Als het niet binnen de garantie valt zullen ze wel een prijsopgave doen.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Ligt er al aan wat voor garantie je hebt van Acer, m'n vriendin heeft een 1694 end die heeft bij aankoop extra garantie genomen, normaal gezien vervangen ze hem bij haar zelfs als ze hem laat vallen (als ze dat niet iedere week doet tenminste :p ). Accidental damage insurance of zoiets heet dat, tenminste ik zou verwachten dat voor zoiets is. Anders moet je hopen op de goede klanten service. Als ze neen zeggen, denk ik dat je niet veel kan doen.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• M.Koers
Die garantie heb ik niet.
En ik kan wat dat betreft aantonen dat die het nog deed na de val.
Kheb getuigen als ze daarmee willen komen.
En hij is gevallen doordat de band van m'n tas knapte is een case logic en die geven 25 jaar garantie op zo'n tas.
Kan ik dan in het ergste geval de bal niet bij hun leggen?

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

tja, als die ook zoiets in hun garantie hebben staan als alle losse pc componenten, dan betwijfel ik het (het op case logic schuiven). wat ik bedoel trouwens: er staat altijd in die garanties: alleen garantie op de hardware in kwestie als de hardware stukgaat en daardoor er iets anders ook stukgaat, dan valt dat niet onder de garantie, maar dan intelligenter klinkend :p

Als het op 'rechtzaak' aankomt, dan ben je waarschijnlijk goedkoper af met een nieuwe laptop kopen, tenzij de consumentenbond of vergelijkbare organisatie het voor jou regelt.

Ik weet niet hoe strict ze precies zijn bij acer, maar een vriend van me heeft een tijdje geleden een laptop kapot gehad (ook Acer) en die was al meer dan een maand buiten garantie (moederbord kapot, niet gevallen of zo) en dat hebben ze nog gewoon gratis vervangen, dus ik zou nog niet wanhopen, maar ik zou ook zeker niet teveel verwachten.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• M.Koers
Rechtzaak wordt het zeker niet.
Ik kan wat dat betreft wel zeggen dat het bisschien komt doordat hun de laptop niet goed in elkaar hebben gezet het klepje gebarsten is.
En ik kan ook aantonen dat mijn scherm het nog deed na de doormiddel van getuigen.

Ik hoop nu maar dat ze snel reageren anders stuur ik 'm morgen gewoon op en dan zie ik het wel.

Verwijderd

Het gaat er niet om of hij het nog wel of niet meer deed na de val, het gaat om bij wie de oorzaak van de schade ligt. Je hebt zelf al bij Acer aangegeven dat je hem hebt laten vallen, en opzich is dat denk ik ook goed van je. Als ik jou was zou ik geen druk gaan zetten, grote kans dat dat averechts werkt. Hou het bij je oorsprongkelijke verhaal en wie weet helpen ze je!

Dingen als rechtzaken enzo lijken me hier niet van toepassing.

• M.Koers
Mij ook niet.
Ik hoop maar dat ze 'm willen maken.
Ik heb in het mailte ook gezet dat als ze besluiten het scherm te maken ik wel wil betalen voor een nieuw kapje omdat dat ook door mij is ontstaan.
Ik heb gewoon gereageerd op de e-mail met alle instructie svoor het opsturen die ik had gekregen.
Hoop dat ze die wel lezen anders zit ik nu op niks te wachten.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Dit zijn geen dode pixels, maar het is een slecht contactje van het scherm. Als je geluk hebt hoeft het scherm niet eens vervangen te worden. Probeer eens op het plastic naast het scherm te knijpen waar de rode lijn begint.

• M.Koers
Dat weet ik dat dat het geval is.
Week geleden werkye een beetje tikken nog maar nu wil dat niet meer.

Verwijderd

Ik snap dat het spannend is en dat je snel antwoord wilt, het gaat om een duur apparaat. Het is virj normaal dat het bij een bedrijf een aantal werkdagen kost voor je een reactie krijgt, maar hij komt vast wel. Zo'n scherm vervangen ze trouwens gewoon, daar gaan ze niet aan lopen prutsen.

Als hij trouwens echt gevallen is doordat de band van je case logic tas is geknapt zou ik die ook even een mailtje sturen met je verhaal. Je kunt ze ook aansprakelijk stellen, het is niet normaal dat zo'n band zomaar knapt. Je kunt dan in ieder geval ook daar je verhaal kwijt en ik verwacht dat het je in ieder geval een gerapareerde tas op zal leveren.

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

In elk geval je laptop niet zomaar opsturen zonder dat je een rma nummer hebt gekregen. Als je dat doet, sturen ze hem gewoon weer terug zonder dat ze er iets aan gedaan hebben, mogelijk zelfs nog op jou kosten ook.

• M.Koers
Ik heb alewel een RMA nummuer tesamen met een brief voor UPS
Ik heb daarna pas die e-mail gestuurd.

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 15:31
Nou, ik denk wel dat ze die gaan maken hoor,
Heb gisteren pas mijn laptop van Acer ook een 1692WMLI terug gekregen vanuit Duitsland.

Ik had 2 toetsen op men toetsenbord kapot gemaakt door er snel over te wrijven (komt door het DPC project WhatPulse). Vervolgens had ik 1 van die 2 toetsen proberen lijmen met secondelijm ging niet want toets kwam niet meer naar omhoog lol, bleef voortdurend ingedrukt.

Daarna had ik mijn laptop volledig opengehaald (wou eens zien hoe dat er allemaal uitzag vanbinnen), op de meeste vijsjes zat zo een blauwe verf,en alsje die eruit haalt is die verf eraf,(nou daar gaat men garantie helemaal denk je dan, of toch niet? :p) Goed toen hij uiteindelijk terug in elkaar zat bleek ik nog 2 vijsjes over te hebben en ging mijn toutchpad en microfoon nietmeer, ook het power on ledje brandde nietmeer.

Om 1 of andere reden wou de laptop ook nietmeer opstarten, hij maakte wel lawaai maar geen beeld meer. Dan moest ik hem altijd zo +-10min laten staan draaien. En vervolgens rebooten alvorens ik terug beeld kreeg.

Hoe dan ook, ik heb de laptop nog geen jaar dus had onlangs (met heel weinig hoop) besloten om eens proberen op te sturen naar Acer zo gezegd zo gedaan. Gewoon met een papierke bij van: er zitten 2 toetsen los op het tobo, mijn toutchpad en micro werken niet en ik krijg geen beeld bij het opstarten.

Guess what 2 weken later tadaaa :p. Laptop terug met nieuw keyboard en gemaakte toutchpad,beeld en microfoon, was gewoon garantie dus niet voor moeten betalen. Danku Acer :p.

Die lijn in je scherm is een veelvoorkomend probleem bij Acer laptops, mijn vriend had het ook en die heeft ook gewoon garantie gehad.
Zie ook:
[rml]Johny Cash in "[ Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel..."[/rml]

Denk dat je, jezelf niet teveel zorgen moet maken. Oftewel had ik gewoon super veel geluk :p

[ Voor 36% gewijzigd door Attixx op 14-07-2006 17:16 ]

• M.Koers
Ik kreeg vandaag eeb reactie maar dat maakte het niet veel duidelijker.

citaat:
"Ik heb erbij gezet in uw case" :?

Ik ga 'm morgen maar opsturen en dan zie ik het wel.

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Ik denk dat je hem wel mag opsturen. Ze houden een case file per rma nummer bij. Als je een rma gekregen hebt, mag je hem zowieso altijd opsturen. Ze onderzoeken hem dan, met inbegrip van de extra info die je hun gegeven hebt, en dan maken ze hem, ofwel krijg je extra bericht dat je XXX euro dient te betalen. Maar rekening houdend met het verhaal hierboven, zou ik idd toch zeker verwachten dat ze hem gaan maken voor je.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

M.Koers schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:58:
En hij is gevallen doordat de band van m'n tas knapte is een case logic en die geven 25 jaar garantie op zo'n tas.
In principe is dit reden genoeg om Case Logic aansprakelijk te stellen voor de gevolgschade die het defect van hun tas veroorzaakt heeft. Hoe hard ze dit ook proberen af te wenden met algemene voorwaarden, de wet stelt gewoon dat bij een defect ook de gevolgschade vergoed dient te worden.

Persoonlijk denk ik dat je het meeste kans maakt met coulance van Acer zelf. Maar de volgende keer dat zoiets gebeurt moet je meteen terug naar de winkel waar je de tas gehaald hebt. Die zijn uiteindelijk verantwoordelijk namelijk.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Was het trouwens niet zo dat de verkoper/fabrikant alleen het eerste halfjaar moest bewijzen dat de schade door de klant veroorzaakt is, en na dat half jaar moet de klant zijn onschuld bewijzen?
Ik kan me herinneren zoiets gelezen te hebben ergens maar ik weet niet meer waar....

eerst kijken dan zeiken

• Pimmetje16
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-11-2025
Attixx schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:51:
...... Daarna had ik mijn laptop volledig opengehaald (wou eens zien hoe dat er allemaal uitzag vanbinnen), op de meeste vijsjes zat zo een blauwe verf,en alsje die eruit haalt is die verf eraf,(nou daar gaat men garantie helemaal denk je dan, of toch niet? :p .....
De kans is groot dat de blauwe verf er niet voor dient om te controleren of de kast is opengeschroefd maar enkel om te voorkomen dat de schroeven niet vanzelf los kunnen gaan door trillingen. Dus daar hoef je je over het algemeen niet druk om te maken. Alleen dat ze niet hebben gezien dat je hem uit elkaar hebt gehad betwijfel ik. Ben in iedergeval blij voor je dat ze hem gerepareerd hebben

• M.Koers
Maandag wordt hij opgehaald en zal hij hoop ik dinsdag of woensdag bij hun binnen zijn.
Zal deze week de gevolgen dan wel horen hoop ik.

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 15:31
Pimmetje16 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:35:
[...]

De kans is groot dat de blauwe verf er niet voor dient om te controleren of de kast is opengeschroefd maar enkel om te voorkomen dat de schroeven niet vanzelf los kunnen gaan door trillingen. Dus daar hoef je je over het algemeen niet druk om te maken. Alleen dat ze niet hebben gezien dat je hem uit elkaar hebt gehad betwijfel ik. Ben in iedergeval blij voor je dat ze hem gerepareerd hebben
Ooh oke, wist ik niet bedankt!, iemand die ik kende had namelijk gezegd dat dit invloed had op de garantie. Ik heb al veel negatiefs gelezen over de Acer hersteldienst maar ik en mijn vriend hebben geen klagen gehad. Dus hopelijk komt het allemaal goed voor je M.Koers

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
bratos schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:58:
Was het trouwens niet zo dat de verkoper/fabrikant alleen het eerste halfjaar moest bewijzen dat de schade door de klant veroorzaakt is, en na dat half jaar moet de klant zijn onschuld bewijzen?
Ik kan me herinneren zoiets gelezen te hebben ergens maar ik weet niet meer waar....
Ja, dat is zo, dit straat in het burg. wetboek. Echter gaat dit in dit geval niet echt meer op aangezien de klant al het bewijsmateriaal heeft dat de klant de schade heeft veroorzaakt. Het is dus een uitgesproken zaak.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Croga schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:57:
[...]

In principe is dit reden genoeg om Case Logic aansprakelijk te stellen voor de gevolgschade die het defect van hun tas veroorzaakt heeft. Hoe hard ze dit ook proberen af te wenden met algemene voorwaarden, de wet stelt gewoon dat bij een defect ook de gevolgschade vergoed dient te worden.

Persoonlijk denk ik dat je het meeste kans maakt met coulance van Acer zelf. Maar de volgende keer dat zoiets gebeurt moet je meteen terug naar de winkel waar je de tas gehaald hebt. Die zijn uiteindelijk verantwoordelijk namelijk.
het probleem kan zijn dat dit binnen een bepaalde periode moet, althans ik denk dat het binnen een bepaalde periode moet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• M.Koers
Citaat

"Geachte,

dat zal even in het reparatie cenrum voor u bekeken worden maar normaal gesproken zal dit gewoon onder garantie herseld worden.

Met vriendelijke groet,"

Met beetje geluk wordt alles voor nop gedaan.
Hun blij ik blij ;)

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

hoihoihoi :p

en nu moet er nog es iemand durven zeggen dat acer gn goede service heeft. :D

Verwijderd

Hey,
Ik heb hetzelfde maar dan bij asus. Ik heb een p5nd2 sli moederbord en wou laatst mijn 2 ram geheugenstikjes er uit halen om ze te vervangen. Maar omdat bij de eerste twee porten de grafische kaart te dicht bij de ram klepjes zitten klapt hij neit goed open. Dus ik wou ze open doen zonder dat ik dat in de gaten had. Toen kwam hij er scheef uit en sindsdien doen die 2 eerste porten het niet meer. Als ik er een stikje in zet gaat hij piepen bij het opstarten. De laatste twee doen het nog wel. Nu is die moederbord een half jaar oud en zit er dus nog 2.5 jaar garantie op.
Ik kan alleen asus niet berijken omdat dat java mail systeem op hun site niet werkt en ik weet geen telefoon nummer :(
Wat moet ik nou doen?

Btw acer ik weet ook hoe acer het geld van al die reperaties terugverdiend. Mijn vader heeft ook een acer een op een dag starte hij niet meer op. Dus vrolijk opgestuurd want garantielebel was nog heel en er zat nog garantie op! Komt ie terug met een rekening van 150 euro. Nou ok zou wel wat mis zijn geweest dan. Paar maanden geleden deet hij het weer niet. Ik heb nu heel veel computer ervaring dus ik die hele kast open maken. Blijkt dat het meganisme van het indruk knopje kapot was! zij hadden er gewoon wat crappy lijm opgedaan en daar 150 euro voor gevraagd. Ik heb er gewoon secondelijm van 5 euro opgesmeerd :( :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 15:12 ]

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Heb je al contact opgenomen met de winkel waar je het mobo gekocht hebt? Normaal gezien regelen zij dat voor je. Alleen in 'uitzonderlijke' gevallen moet je het zelf met de manufacturer regelen en normaal moet dat dan ook aangegeven staan bij aankoop.

Verwijderd

het vervelende is dat ik de bon niet kan vinden. maar ik ken wel iemand bij die winkel.

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Als je iemand kent, dan zoeken ze dat wel even voor je uit. Ze houden zelf normaal gezien ook bij wat ze aan wie verkocht hebben, tenminste dat zouden ze moeten doen als ze in orde willen zijn voor de belastingen met hun boekhuoding. :)

• M.Koers
In reparatie weet dus volgende week of het gratis is

Verwijderd

TetsuoShima schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:36:
Als je iemand kent, dan zoeken ze dat wel even voor je uit. Ze houden zelf normaal gezien ook bij wat ze aan wie verkocht hebben, tenminste dat zouden ze moeten doen als ze in orde willen zijn voor de belastingen met hun boekhuoding. :)
da's niet waar, Forcom is een redelijk grote/bekende winkel in Gent, en die verkopen NIETS op naam, zelfs OEM producten krijg je gewoon los mee, of dat het nu in aankoop is met andere producten of niet, maakt hen allemaal niet uit.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

PcDealer

HP ftw \o/

Hooguit dat je het opstuurt om het beeldscherm op fatsoenlijke wijze op te schroeven. Of je dat er voor over hebt...

LinkedIn WoT Cash Converter

• AvanCade
  • Laatst online: 03-01 21:25
Je hebt sowieso 2 maanden garantie op reparaties. Daarnaast moet je een smoesje verzinnen op dat hele val gebeuren, daar schuiven ze het op af en dan zit jij met je half werkende pixels.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Acer legt de bal zowiezo snel bij de klant. Ik heb vorige week een laptop opgestuurd waar een pinnetje bij de opening voor de voeding los zat opgestuurd en ze riepen al meteen dat dit geen garantie was "Zo'n pinnetje breekt namelijk niet zo maar af". Ik snap niet waar ze moeilijk over doen, precies hetzelfde argument kun je gebruiken om uit te leggen dat je wel recht op garantie hebt. Wat voor gekke dingen kun je doen met zo'n pinnetje?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• M.Koers
Gisteren is UPS aan de deur geweest maar was niet thuis.
Maandag komen ze dus neem aan dat het me laptop is dan dan zullen we zien.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

PcDealer

HP ftw \o/

AvanCade schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 03:27:
Je hebt sowieso 2 maanden garantie op reparaties. [...]
Ik dacht 3 maanden...

LinkedIn WoT Cash Converter

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:24:
[...]

da's niet waar, Forcom is een redelijk grote/bekende winkel in Gent, en die verkopen NIETS op naam, zelfs OEM producten krijg je gewoon los mee, of dat het nu in aankoop is met andere producten of niet, maakt hen allemaal niet uit.
Ja, van die grote bijna 'supermarktwinkels' doen dat dikwijls niet, dat klopt. Had ik totaal niet bij stilgestaan. Ik koop in zulke winkles nooit iets, omdat het daar in 95% van de gevallen duurder is en de service gewoonlijk niet echt beter is. Je moet dan idd echt het bonnentje hebben of heel goed zijn in je op te winden midden in de winkel zodat men je alsnog verderhelpt om niet voor paal te staan.

Ik ken de winkel in kwestie natuurlijk niet. :)

• M.Koers
Kheb net van acer een mailtje gehad dat de laptop is hersteld.
Wat er gedaan is weet ik niet maar dat zie ik morgen of vrijdag wel als die binnen is.

-edit-

Vandaag mijn laptop terug gekregen alles is kosteloos vervangen inclusief de complete deksel.
Toppie van Acer dacht ik zo.

[ Voor 32% gewijzigd door M.Koers op 27-07-2006 21:01 ]

• M.Koers
-slotje-
Pagina: 1