Toon posts:

welke ADSL provider nemen als men geen KPN aansluiting heeft

Pagina: 1
Acties:
  • 2.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie al in mijn TT kunnen lezen ben ik op zoek naar een ADSL provider die een 20Mbit down en 1Mbit upstream heeft en die ik kan nemen als ik GEEN KPN aansluiting heb.

Ik heb al een beetje rond gezocht, maar kom er geen wijs uit dus doe ik een beroep op jullie wijsheid!

Op dit moment heb ik de duurste @home abbo (intensief) maar voor het gebodene vind ik hem te duur. Wie schijnt er zijn licht op deze zaak?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:15
Bijv. Tele2.

Ik weet alleen niet of je 1 jaar KPN moet betalen voor aansluiten van de lijn. Je bent an uiteindelijk voor 30 euro klaar. In het ergste geval komt hier nog 9euro per maand bij het eerste jaar voor je ADSL lijn. Ben je dus maximaal 39euro kwijt eerste jaar. Bijkomend voordeel, mensen kunnen je gratis/goedkoper bellen op een van de twee vaste voip-telefoonlijnen die je er gratis bij krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
jongentje schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:31:
Bijv. Tele2.

Ik weet alleen niet of je 1 jaar KPN moet betalen voor aansluiten van de lijn. Je bent an uiteindelijk voor 30 euro klaar. In het ergste geval komt hier nog 9euro per maand bij het eerste jaar voor je ADSL lijn. Ben je dus maximaal 39euro kwijt eerste jaar. Bijkomend voordeel, mensen kunnen je gratis/goedkoper bellen op een van de twee vaste voip-telefoonlijnen die je er gratis bij krijgt.
Volgens mij moet ik KPN hebben als ik Tele2 wil...
Van de tele2 site

Overige benodigdheden

# BelBudget, BelBasis of BelPlus-abonnement van KPN Telecom met telefoonnummer
http://www.tele2.nl/klantenservice/support.xml?x=2&n=0

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 20:58 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Tiscali sluit je ook aan zonder dat je een KPN-telefonie abonnement/aansluiting hebt.

Je kan ook gewoon een BelBudget abonnement/lijn nemen bij KPN. Je betaalt dan eenmalig €47.50 aansluitkosten en maandelijks iets van €9.67. Maar dat maandelijkse bedrag betaal je bij Tiscali extra als je geen KPN (meer) hebt sowieso ook.

Effectief maakt het dus per maand eigenlijk weinig uit in je maandbedrag wel of geen KPN aansluiting.

Die €9.95 die je extra betaalt is voor de koperlijnhuur als je geen KPN telefonie abonnement hebt waar het dan in zit dat bedrag.

[ Voor 75% gewijzigd door bjck op 14-07-2006 08:45 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:15
Je kunt je KPN na een jaar opzeggen als je TELE2 neemt. Eerst jaar betaal je belbudget abbo en dan kun je je KPN laten overnemen door Tele2 en betaal je dus alleen die 30euro.

Verwijderd

tweakdsl

Verwijderd

Je kan gewoon bij bijvoorbeeld Tiscali aangeven dat je nog geen KPN lijn hebt. Tiscali verzorgt dan de lijn (zij regelen dat met KPN).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:22:
Je kan gewoon bij bijvoorbeeld Tiscali aangeven dat je nog geen KPN lijn hebt. Tiscali verzorgt dan de lijn (zij regelen dat met KPN).
als ik de het 20Mbit abbo zou pakken zou me dat 44,95 kosten + nog 9,95 per maand erbij voor de lijnhuur, dan word het alsnog een klap duurder dan mijn @home abbo.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik snap niet waarom je geen KPN lijn wil hebben. Geen KPN lijn + adsl is evenduur als wel een kpn lijn + adsl. Als je verder alleen snelheid interessant vindt en alle overige eigenschappen niet belangrijk vindt, dan kun je voor 34 euro 20MBit krijgen via Orange.

9.67 voor KPN basic abonnement
24 voor Orange abonnement
------------------------------------------
34 euro totaal.

Verwijderd

vergelijken maar http://www.internetten.nl/

Tip: aan de rechter kant van deze pagina kan je het selectieknopje KPN telefoonabbonement aanwezig aan of uitzetten.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 11:50 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Orange Family 20/1 mbit :)

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 14-07-2006 11:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 17:32
heb je een actieve KPN lijn voor nodig.

I called them yesterday... ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:29:
[...]

als ik de het 20Mbit abbo zou pakken zou me dat 44,95 kosten + nog 9,95 per maand erbij voor de lijnhuur, dan word het alsnog een klap duurder dan mijn @home abbo.
Je vraagt ook wel wat natuurlijk met een wide-open verbinding. Mag niets kosten ofzo :?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:33

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:27:
Zoals jullie al in mijn TT kunnen lezen ben ik op zoek naar een ADSL provider die een 20Mbit down en 1Mbit upstream heeft en die ik kan nemen als ik GEEN KPN aansluiting heb.

Ik heb al een beetje rond gezocht, maar kom er geen wijs uit dus doe ik een beroep op jullie wijsheid!

Op dit moment heb ik de duurste @home abbo (intensief) maar voor het gebodene vind ik hem te duur. Wie schijnt er zijn licht op deze zaak?
Geen aanlsuiting betekend, geen ISRA punt? Of geen KPN vaste telefonie abonnement?
Want als je geen ISRA hebt, zul je toch eerst moeten kijken als dat mogelijk is of KPN zal moeten graven.

Dich bis echt unne foëzen haas

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 13:05
Welke regio?
UPC chello extreme DSL :)

[ Voor 24% gewijzigd door yohan op 14-07-2006 15:04 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:31:
[...]

Je vraagt ook wel wat natuurlijk met een wide-open verbinding. Mag niets kosten ofzo :?
Nu betaal ik 49,95 p/m, kost genoeg terwijl er voldoende alternatieven zijn die veel goedkoper zijn en een hogere snelheid leveren....

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:03:
Welke regio?
UPC chello extreme DSL :)
6466TN...

z-Limburg

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:35

Jan20

CMJJKFE

Het lijkt mij dat je geen Chello kan krijgen in een @home gebied ?

Ik snap niet precies wat je nou loopt te zeuren. Je hebt op dit moment een 8 mbit (down)/ 1 mbit (up). Nu wil je een 20 mbit (down) 1 mbit (up) de kans is dus logisch dat je hiervoor meer gaat betalen?

Neem anders een 10 mbit lijn van Tweakdsl kost rond de 20 euro het 1e jaar en 34 euro het 2e jaar (daar komen natuurlijk ook de kosten voor een kaal-koper verbinding bij)

CMJJKFE

Verwijderd

Topicstarter
Jan20 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:52:

Ik snap niet precies wat je nou loopt te zeuren. Je hebt op dit moment een 8 mbit (down)/ 1 mbit (up). Nu wil je een 20 mbit (down) 1 mbit (up) de kans is dus logisch dat je hiervoor meer gaat betalen?

Neem anders een 10 mbit lijn van Tweakdsl kost rond de 20 euro het 1e jaar en 34 euro het 2e jaar (daar komen natuurlijk ook de kosten voor een kaal-koper verbinding bij)
Het meer betalen is het probleem nog niet eens, zou alleen leuk meegenomen zijn. De belangrijkste criteria zijn:
-KPN lijn moet er niet liggen
-Goedkoper dan @home (<47,95)
-GEEN aansluitkosten + extra betalen voor een nieuw modem....

als bijkomend punt zou ik dus nog een lijn willen van 8Mbit+, dat zou mij een zeer tevreden mens maken ;)

Of vraag ik het onmogelijke? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 19:43 ]

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Geen kpn lijn (de fysieke kabel) betekend gewoon geen adsl mogelijk behalve kabel.

CMJJKFE

Verwijderd

Topicstarter
Jan20 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:45:
Geen kpn lijn (de fysieke kabel) betekend gewoon geen adsl mogelijk behalve kabel.
Lijn zal er heus nog wel liggen, maar we hebben op het moment geen abbo bij KPN.

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 20:07
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:41:
[...]

Het meer betalen is het probleem nog niet eens, zou alleen leuk meegenomen zijn. De belangrijkste criteria zijn:

-KPN lijn moet er niet liggen
-Goedkoper dan @home (<47,95)
-GEEN aansluitkosten + extra betalen voor een nieuw modem....

als bijkomend punt zou ik dus nog een lijn willen van 8Mbit+, dat zou mij een zeer tevreden mens maken ;)

Of vraag ik het onmogelijke? :?
???? hoe is het meer betalen geen probleem maar wel minder kosten?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 13:05
Jan20 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:52:
UPC levert adsl in bepaalde gebieden.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Dan krijg je precies hetzelfde probleem dat je een kaalkoper verbinding van kpn moet hebben.

Neem eerst eens contact met kpn op en kijk of er een aansluiting mogelijk is?

CMJJKFE

• piemail
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
ff een schopje!

Ik ga binnenkort mijn ouderlijk nest verlaten en ik kan natuurlijk niet zonder een goede internet aansluiting op mijn nieuwe adres. Ik neem liever geen KPN telefoon aansluiting omdat ik aan mijn mobiele telefoon genoeg heb, maar als het met KPN goedkoper is dan is dat ook prima. Ook internetbellen hoef ik niet. Ik heb wel ook nog iets voor TV nodig (op de tv, niet de pc) dus als dat er bij zit dan is het mooi meegenomen, maar daar moet dan wel zonder problemen een HD recorder op aan te sluiten zijn. Ik heb aan een 4-8 Mbit lijntje wel voldoende denk ik en ik zou het fijn vinden als er in iedergeval goede ondersteuning is van nieuwsgroepen. Deze hoeven niet lang terug te gaan, maar wel het liefst een dag of 2 en natuurlijk niet alleen txt bestandjes ondersteunen. En dat alles natuurlijk zo goedkoop mogelijk :)

Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar er is vast wel iemand hier die de juiste 'boom' voor mij weet, of misschien in iedergeval bomen die zeker afvallen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe verwacht je in vredesnaam dat wij gaan helpen met je "bos" als je niet eens meldt in welk bos je gaat wonen...

www.internetten.nl is een goed begin :o

Oslik blyat! Oslik!

• piemail
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik ga in Den Haag wonen en volgens mij is vrijwel alles daar wel beschikbaar. Internetten.nl heb ik ook al bekeken, maar daar geven ze helaas weinig info over nieuwsgroepen en daar kunnen mensen die al bij een specifieke provider zitten waarschijnlijk meer over zeggen.

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
@rd4,
De snelheden bij @Home worden meestal gehaald. Als je kiest voor ADSL dan zou ik eerst eens uitzoeken hoe ver je van de wijkcentrale woont omdat dit een belangrijke factor is voor de te behalen snelheden. Dit is bij @Home niet van toepassing.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

lijkt mij vrij simpel om te gaan vergelijken:

alle ADSL providers langsgaan, en er 9,67 voor belbudget bij optellen als je het via KPN doet apart,
of 9,95 voor degenen die een dedicated line (geen KPN eerst aanvragen) leveren.

Een rekensommetje leert dat Orange ADSL family (20e p/maand 1e jaar) + 9,95 toch echt afgerond 30,- per maand is, in tegenstelling tot @home.

Op zich is het het makkelijkst om gewoon via KPN een belbudget aan te vragen, dan via een provider een dedicated lijn te nemen. Heb je nog gratis een nood-KPN nummer ook. wat wil je nou nog meer :)

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
@piemail, ik zou gewoon betaalde nieuwsgroepen erbij nemen voor een paar euro per maand, ipv te vertrouwen op die van je isp!
Pagina: 1