Toon posts:

Ventilator vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem om mijn ventilator werkende te krijgen op mijn Radeon 9700 Pro. Ook na een nieuwe geplaatst te hebben werkt deze nog steeds niet.

Ligt het aan de kleine connector op de kaart of zou het ook aan de connector die je aan de voeding sluit? Of zou het iets anders kunnen zijn?

Dank je

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:23:
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem om mijn ventilator werkende te krijgen op mijn Radeon 9700 Pro. Ook na een nieuwe geplaatst te hebben werkt deze nog steeds niet.

Ligt het aan de kleine connector op de kaart of zou het ook aan de connector die je aan de voeding sluit? Of zou het iets anders kunnen zijn?

Dank je
Kan je het niet doormeten ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:23:
[...]

Kan je het niet doormeten ?
ik heb geen multimeter, helaas

Maar de stekker naar de voeding, heeft dat iets met de kapotte ventilator te maken? Of ligt het zeker aan de kleine stekker die je met de ventilator in de kaart steekt?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 19:29 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Sluit op een andere manier 12V op de fan aan en kijk of hij werkt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
even je tong op de pinnetjes doen, dan weet je snel genoeg of er stroom op staat 8)7

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
Of koop moren ergens een multimeter, die dingen kosten bijna niks en zijn echt extreem handig! Dat van Joe Presto raad ik af :P

[ Voor 16% gewijzigd door RedPixel op 13-07-2006 19:31 ]

I see red pixels.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

om mijn ventilator werkende te krijgen op mijn Radeon 9700 Pro
Hoe bedoel je dat? Is hij zomaar opgehouden met draaien? Dan kan het, wanneer een nieuwe fan het ook niet doet, dat er iets op de kaart defect is. Dit zul je toch echt moeten doormeten.

Als je vermoedt dat de fan zelf defect is moet je hem inderdaad even aan 5 of 12 volt hangen.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:31:
[...]

Hoe bedoel je dat? Is hij zomaar opgehouden met draaien? Dan kan het, wanneer een nieuwe fan het ook niet doet, dat er iets op de kaart defect is. Dit zul je toch echt moeten doormeten.

Als je vermoedt dat de fan zelf defect is moet je hem inderdaad even aan 5 of 12 volt hangen.
Ik denk niet dat de fan defect is, maar het kleine plugje waar je hem op aan sluit. Mijn vraag was ook of dat de connector naar de voeding iets hiermee te maken heeft?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nee, die connector is er omdat vooral de CPU van de kaart meer stroom trekt dan je AGP-slot aankan.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:39:
Nee, die connector is er omdat vooral de CPU van de kaart meer stroom trekt dan je AGP-slot aankan.
ah dank je, dan wordt het denk ik een nieuwe videokaart.
Pagina: 1