[Linux][PHP/MySQL] 166mhz bakkie welke distro?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
Ok :)
Ik wil graag een linux distributie met de volgende eisen
- Het moet naast windows kunnen draaine (wel op een andere parpatie).
- Met lage systeem vereisten (hier moet die op kunnen: 166mhz pentium halve gig schijfruimte, 64mb ram).
- Php + mysql + netwerkverbinding (adapter: 3com EtherLink).

offtopic:
Ik weet dat het verkeerd is om hier te posten maar ik kon part 5 niet vinden van dat topic waar ze adviseren welke distro

Verwijderd

Ik draai zelf slackware op een pentium mmx.
Draait nog redelijk ook (wel alleen commandline grafisch trekt ie niet.)

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:15

Kvn

Basic Debian installatie? :)

• BlackWhizz
Kwenie... jullie zijn de experts, is commandline moeilijk? want ik moet ook nog installeren... liever iets grafiesh.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Hier hebben we dit topic voor: Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6 . Probeer Slackware met FFWM of XFCE ofzo?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
shoarmaboer21 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 18:48:
Kwenie... jullie zijn de experts, is commandline moeilijk? want ik moet ook nog installeren... liever iets grafiesh.
Misschien dat je dat even in het nederlands kan vertalen voor ons...? En als je zo nodig grafisch wil werken houdt je het toch bij windows, installeer je apache, php en mysql en je bent klaar.

If I can't fix it, it ain't broken.

• BlackWhizz
Staat in het andere topic...

• Bergen
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

shoarmaboer21 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 18:48:
"moeilijk" is nogal ondefinieerbaar. Wat voor de een makkelijk is kan voor jou wel heel moeilijk zijn. Probeer het gewoon. (En grafisch op een server is voor mietjes. :Y))

• BlackWhizz
ik denk dat ik het probeer... maar kan ik debian ook op de D:/ schijf installeren?

Verwijderd

Grafisch met een halve gig schijfruimte en 64mb ram?
Word heel moeilijk wil je dat dan ook nog een beetje fatsoenlijk kunnen draaien.

En commandline is heel makkelijk.
Lijkt veel op dos en bijna alle howto's gaan uit van commandline omdat dat veel makkelijker en sneller werkt.

Bv config aanpassen: joe bestandsnaam.conf en je opent bestandsnaam.conf in een editor.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 19:22 ]

• Kvn
  • Laatst online: 11:15

Kvn

Linux werkt niet met schijfletters, dus je D:/ schijf gaat niet door.
Maar ik denk dat je doelt op een 2e losse schijf op partitie? Die wis je dan gewoon en maak daar je Linux partie op/voor in de plaats.

Debian met commandline is erg gemakkelijk, als je iets wilt installeren type je gewoon;

code:
1
apt-get install php5

etc. :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

shoarmaboer21 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:17:
ik denk dat ik het probeer... maar kan ik debian ook op de D:/ schijf installeren?
Wel op de plaats waar nu D staat. Maar jouw D-partitie is van het type FAT32 of NTFS en dat is niet echt bruikbaar. Tijdens de installatie kieper je dus die D-partitie eraf en zet je er wat "Linux-partities" op. (1 rootpartitie en 1 swappartitie is 't minimum)

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 13-07-2006 19:34 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Debian is dan denk ik de beste keus. Ik zelf draai een server met een 133Mhz bakje, ook 64MB RAM. Ik heb Xfce geprobeerd als grafische omgeving, maar ook die loopt redelijk traag.
Als je alleen een server wil hebben, doe het dan met de commandline . Veel gemakkelijker, sneller en je kan er meer mee dan met alleen grafische programma's :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt dan dus ook zaken als monitor/toetsenbord/muis achterwege laten en je server op afstand beheren via PuTTY. Ideaal.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Laten we ons maar beperken tot het grote "welke distro"-topic, en let erop dat je niet elk klein vraagje hier hoeft te stellen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.