Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181987

Topicstarter
Ik wil graag een pda kopen, maar ik weet niet zo goed welke. Ik wil hem vooral kopen voor mijn studie om daar boeken en programmaatjes op te zetten, maar het zou wel makkelijk zijn als er ook meteen tom tom navigatie op kan. Nu is mijn vraag of ik zo'n gps-pda ook kan gebruiken om boeken enzo erop te zetten. Of is ie daarvoor minder geschikt? Ook vroeg ik me af of zo'n zogenaamde smartphones ook gebruikt kunnen worden om boeken op te zetten.
Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2024

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Acer N300
Deze heb ik zelf. Kan er alles mee doen wat ik wil. Ik denk dat de meeste pda's wel aan je eisen voldoen. Je kunt ook eens kijken naar een MDA smartphone. GPS kun je altijd los aanschaffen, dus dat is niet zo'n probleem, mits je BlueTooth heb natuurlijk.

[ Voor 52% gewijzigd door DDemolition op 13-07-2006 18:14 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Wat bedoel je met boeken? PDF's ofzo? Dat kan op een smartphone ook wel, maar is minder makkelijk te lezen omdat over het algemeen smartphones een kleiner scherm hebben als pda's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:15
Zolang je maar geen kant en klare navigatie-PDA koopt (PDA die dus expliciet wordt verkocht als navigatie-systeem), deze hebben om de kostprijs te drukken een veel lagere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
met boeken bedoel ik gewoon boeken die omgezet zijn in een programmaatje. Bv het farmacotherapeutisch kompas. Je kunt dit programmaatje kopen en dan heb je als het ware een boek in je computer. Wel veel makkelijke rnatuurlijk met zoeken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:15
Met boeken (of "ebooks") maakt het type pda imho niet eens zoveel uit. Wat wel uitmaakt is opslagruimte, maar dat is op te lossen met SD-kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Gezien het feit dat je het farmacotherapeutisch kompas op je PDA wil gebruiken neem ik aan dat je nu of in de nabije toekomst net als ik CO-assistent bent. Zelf gebruik ik als PDA momenteel de MDA Vario, hiervoor heb ik de MDA Compact gebruikt. Het hebben van een toetsenbord vind ik een zeer waardevolle aanvulling en kan ik je zeker aanraden bij het maken van een keuze! Zo had ik dinsdag bij de grote visite op mijn huidige afdeling (longziekte VUMC) te maken met een patient met "Mixed Connective Tissue Disease" (MCTD)... Was geen pretje voor mijn collega die geen toetsenbord had maar voor mij geen probleem. Veel artsen gebruiken nu de Vario of een kloon daarvan (Qtek 9100) en zijn daar net als ik zeer tevreden over! Binnenkort komt ook de opvolger (HTC TyTn, of MDA Vario 2) uit en dat zal dan ook mijn volgende PDA zijn. Voordeel is ook dat je met deze PDA's ook kan bellen, iets dat mijn zaalarts ook doet aangezien ik geen pieper heb. Deze PDA is uiteraard ook zeer geschikt om mee te navigeren, zie bijvoorbeeld het door mij gestarte topic over het programma I-GO. Kijk ook eens op het forum van www.co-motions.nl hier staat veel over PDA's die door CO-assistenten gebruikt worden tijdens de CO-schappen en een hoop over de software (lees: boeken). Mocht je om de een of andere rede geen telefoonfunctie in je PDA willen hebben dan zou ik kijken naar de Acer N311. Deze heeft welliswaar geen toetsenbord maar wel een prachtig VGA scherm waardoor de anatomische atlassen wat beter tot hun recht komen.
Mijn tip: Neem een MDA met toetsenbord (Vario 1 of 2)

Heb je nog meer vragen dan kan je me ook mailen!

Succes met je keuze!

[ Voor 3% gewijzigd door xvanwaart op 13-07-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 09:53
ik heb ook een vario of QTEK 9100 meer dan tevreden, da toesenbord doet echt wonderen, en dan nog te zwijgen over de rest, wifi bluetooth, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties allemaal:
Ik heb me een beetje meer in de pda's verdiept en ik ben eigenlijk tot een paar pda's gekomen die ik zou willen kopen.
Deze zijn de acer n311, HP ipaqhx2490, Mio p550. Ik vroeg me af welke naar jullie insziens het beste is. Ik had van de mio gehoord dat de batterij snel opgaat (al na 4 uur!) en welke pda moet ik helemaal opnieuw installeren als de batterij een keer op is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Anoniem: 181987 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:03:
Bedankt voor jullie reacties allemaal:
Ik heb me een beetje meer in de pda's verdiept en ik ben eigenlijk tot een paar pda's gekomen die ik zou willen kopen.
Deze zijn de acer n311, HP ipaqhx2490, Mio p550. Ik vroeg me af welke naar jullie insziens het beste is. Ik had van de mio gehoord dat de batterij snel opgaat (al na 4 uur!) en welke pda moet ik helemaal opnieuw installeren als de batterij een keer op is gegaan?
Als je niet wilt dat het geheugen gewist is, wanneer de accu op is, moet je een toestel hebben met Windows Mobile 5.0. Bij alle types die die software hebben, is dat zo...

Als je vind dat de accu snel leeg is, zullen de meeste wel hebben, tijdens gebruik, idle kan mn MDA Compact het wel 2 weken uithouden :)... maar dan doe je er dus helemaal nix mee...
Heb je voor veel toestellen ook een Battery Adapter, waar je 4 AA batterijen instopt, en het apperaatje aan je PDA koppelt, waardoor die 4x opgeladen kan worden, dus eigelijk 4x zo lang meegaat, tot je weer nieuwe batterijen erin stopt :), heb ik nu ook voor mn MDA Compact, en ik ga het echt testen, wanneer ik binnekort op vakantie ga met de auto :)...

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 16-07-2006 20:17 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Uit je reactie neem ik aan dat navigeren voor jou belangrijker is dan boeken op je PDA zetten... ik zou dan voor een PDA gaan waar de GPS ontvanger al in zit, je hebt dan ook niet zoveel aan een toetsenbord, kijk naar de Mio's (persoonlijk zou ik vanwege de looks enzo dan voor de Mio A710 gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
xvanwaart schreef op zondag 16 juli 2006 @ 21:53:
Uit je reactie neem ik aan dat navigeren voor jou belangrijker is dan boeken op je PDA zetten... ik zou dan voor een PDA gaan waar de GPS ontvanger al in zit, je hebt dan ook niet zoveel aan een toetsenbord, kijk naar de Mio's (persoonlijk zou ik vanwege de looks enzo dan voor de Mio A710 gaan).
Echter, je keus wordt dan een stuk beperkter. Als je icm Bluetooth een losse gps in je auto legt heb je er ook geen omkijken naar en kun je kijken naar veel meer pda's.
Pagina: 1