Toon posts:

[Word] Bookmarks problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een tijdje naar een geschikte antwoord lopen zoeken maar kom er helaas niet uit. Hopelijk kunnen jullie mij wel helpen.

Het probleem:
In een MS Word document heb ik een aantal bookmarks toegevoegd (met dezelfde naam). Wanneer ik deze bookmarks probeert te vullen (met behulp van active x) wordt alleen de laatste bookmark gevuld (met dezelfde naame). hieronder een voorbeeld om het duidelijker te illustreren:

[naam]

[naam]

Pietje

Ik heb het geprobeerd met referentie maar op de een of andere manier helpt het niet. Is er misschien hiervoor een oplossing zonder te programeren?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:47:
[...]
In een MS Word document heb ik een aantal bookmarks toegevoegd (met dezelfde naam). [...]
Afaik kan dat niet.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is er mis mee om gewoon bookmark 1 naam1 te noemen en bookmark 2 naam2. Er is wel een oplossing, maar dat vereist het ophalen van de id's van de bookmarks ( omdat deze wel uniek zijn ), maar dit is onhandig doen via activex en veel simpeler via unique named bookmarks ( naam1 en naam2 enz ) . Is het een geautomatiseerd proces wat je bookmarks plaatst, laat dan tijdens het plaatsen een tellertje meelopen zodat je naam1 en naam2 krijgt.

Het simpele feit is gewoon dat jij de bookmark naam probeert aan te spreken en dat er 3 van zijn en dat word zoiets heeft van welke bedoel je nou, ik pak de laatste maar.

Het is te doen, maar vereist zoveel hacking dat het niet echt handig meer is. Vertel eerst eens iets over waarom je het wilt dan kan je misschien beter geholpen worden. Want volgens mij kan dit in 99% van de gevallen op een nettere manier opgelost worden...

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:28:
Wat is er mis mee om gewoon bookmark 1 naam1 te noemen en bookmark 2 naam2. Er is wel een oplossing, maar dat vereist het ophalen van de id's van de bookmarks ( omdat deze wel uniek zijn ), maar dit is onhandig doen via activex en veel simpeler via unique named bookmarks ( naam1 en naam2 enz ) . Is het een geautomatiseerd proces wat je bookmarks plaatst, laat dan tijdens het plaatsen een tellertje meelopen zodat je naam1 en naam2 krijgt.

Het simpele feit is gewoon dat jij de bookmark naam probeert aan te spreken en dat er 3 van zijn en dat word zoiets heeft van welke bedoel je nou, ik pak de laatste maar.

Het is te doen, maar vereist zoveel hacking dat het niet echt handig meer is. Vertel eerst eens iets over waarom je het wilt dan kan je misschien beter geholpen worden. Want volgens mij kan dit in 99% van de gevallen op een nettere manier opgelost worden...
Het gaat om het generen van een brief. Ik wil dat de naam van een persoon waar de brief verstuurd wordt ook ergens anders gebruiken (in dezelfde brief). Uiteraard kan ik de naam van de bookmark anders noemen maar de referentie blijf het zelfde en hier gaat het fout. kan je misschien mij meer vertellen over wat jij in gedachte heb?

Verwijderd

toch niet zo moeilijk? maak een omsluitende bladwijzer, en voor de herhalende gegevens maak je een verwijzing aan door middel van een ref-veld : invoegen->veld->(categorieën:koppelingen/verwijzingen->veld:REF)->bookmark kiezen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:08:
[...]

Het gaat om het generen van een brief. Ik wil dat de naam van een persoon waar de brief verstuurd wordt ook ergens anders gebruiken (in dezelfde brief). Uiteraard kan ik de naam van de bookmark anders noemen maar de referentie blijf het zelfde en hier gaat het fout. kan je misschien mij meer vertellen over wat jij in gedachte heb?
Maak gewoon een macro die controleert of de bookmark bestaat en dan de bookmark vult. Zo gebruik ik in onze huisstijl bijv het dataveld klantcontactpersoonnaam als bookmarks : tav, aanhef, persoonsnaam.
Bestaat 1 bookmark niet, vult hij die ook niet in. Gewoon 1x een dbase query doen die de klantcontactpersoonnaam ophaalt en dan gewoon de volgende constructie ( let op zijn functies geen directe vba ) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
if (bookmarkexists(tav)) then
    fillbookmark(tav,klantcontactpersoonnaam)
endif
if (bookmarkexists(aanhef)) then
    fillbookmark(aanhef,klantcontactpersoonnaam)
endif
if bookmarkexists(klantnaam)) then
   if (dbaseexists(klantnaam)) then
        fillbookmark(klantnaam,klantnaam)
   else
       fillbookmark(klantnaam,klantcontactpersoonnaam)
   endif
endif

Hier heb ik dan nog de extra constructie dat ik indien aanwezig in dbase de klantnaam invul en anders alleen de klantcontactpersoonnaam.
Dus op 3 plekken vul ik hetzelfde dbase gegeven in. Met 3 verschillende bookmarknamen. De reden dat ik van fillbookmark ook een functie heb gemaakt is omdat deze alles doorzoekt en gelijk ook de huidige tekst in de bookmark leeghaalt en dan pas de bookmark vult ( wij hebben als conventie dat je in het sjabloon de naam van de bookmark tikt in een bepaalde stijl en daar dan een bookmark van maakt, is wel zo makkelijk met documenten waar 50 bookmarks in voor kunnen komen )
Pagina: 1