Volgend "probleempje" waar ik momenteel niet uit kom en wel wat hulp voor kan gebruiken :
We hebben volgend educatief netwerk op onze school :
172.20.x.x / 16 range met :
2 x Domein Controller ( 2003 Ent Server )
1 x ISA 2004 server
enkele member servers ( wsus, ghostcast, applicaties )
uiteraard is het mijn taak als beheerder om url's te blacklisten. Ik doe dit momenteel d.m.v. een Access Rule die alle verkeer naar deze URL's omleidt naar mijn interne webserver ( IIS 6 met ASP 2.0 ) report.domein.xx . De leerlingen krijgen dan een mooie rode pagina met vet gedrukte titel .
Momenteel haal ik enkele gegevens van de clients op als volgt op de pagina :
<% Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") %>
dit zou ik ook willen doen voor de username van de leerlingen.
Ik hoopte dit te doen dmv de ServerVariables("Remote_user") te doen, maar dit zou enkel kunnen middels Windows Authentication. Wanneer dit aangesproken wordt, komt er een login scherm waar ze login en paswoord moeten ingeven ... denk niet dat er veel hier wat zullen invullen ...
Anonymous Access staat nu aan, dus krijg ik IUSR_SERVER6 als user ...
dus : hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de Active Directory Username van een foute leerling kan uitlezen op mijn asp pagina ... en eventueel verwerken in een dbase ... ?
Mocht dit een vraag zijn voor de devschuur, excuses voor misposten
We hebben volgend educatief netwerk op onze school :
172.20.x.x / 16 range met :
2 x Domein Controller ( 2003 Ent Server )
1 x ISA 2004 server
enkele member servers ( wsus, ghostcast, applicaties )
uiteraard is het mijn taak als beheerder om url's te blacklisten. Ik doe dit momenteel d.m.v. een Access Rule die alle verkeer naar deze URL's omleidt naar mijn interne webserver ( IIS 6 met ASP 2.0 ) report.domein.xx . De leerlingen krijgen dan een mooie rode pagina met vet gedrukte titel .
Momenteel haal ik enkele gegevens van de clients op als volgt op de pagina :
<% Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") %>
dit zou ik ook willen doen voor de username van de leerlingen.
Ik hoopte dit te doen dmv de ServerVariables("Remote_user") te doen, maar dit zou enkel kunnen middels Windows Authentication. Wanneer dit aangesproken wordt, komt er een login scherm waar ze login en paswoord moeten ingeven ... denk niet dat er veel hier wat zullen invullen ...
Anonymous Access staat nu aan, dus krijg ik IUSR_SERVER6 als user ...
dus : hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de Active Directory Username van een foute leerling kan uitlezen op mijn asp pagina ... en eventueel verwerken in een dbase ... ?
Mocht dit een vraag zijn voor de devschuur, excuses voor misposten