Toon posts:

[The Sims 2] Problemen met DirectX 9.0

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heey,

ik moest een nieuwe topic openen:P dus doe ik dat ff..
ik heb een probleem. mijn sims 2 spel doet het niet meer..
er komt te staan: "geen grafische kaart gevonden is de compatibel is met de huidige versie van DirectX". terwijl hij het eerst wel deed. ik heb direct X 9.0c opnieuw gedownload en geinstaleerd + de sims 2 opnieuw gedaan. en ze zeiden ook dat je driver moest uploaden ofzo.. heb geprobeert en volgens mij heb ik dit ook gedaan. als ik me direct3D test, doet hij de 1e 2 testen wel maar de 3e niet. dan zegt hij dat me DDI-versie te laag is.. hoe kan ik dat verandere?

dit is me systeem info:

Time of this report: 7/13/2006, 10:29:23
Machine name: UW-R0RBPPVKRHB4
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: HP Pavilion 061
System Model: DW278A-ABH a460.nl
BIOS: Phoenix - Award BIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) XP 3000+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz
Memory: 512MB RAM
Page File: 316MB used, 934MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
DirectX Files Tab: No problems found.
Display Tab 1: Hardware-accelerated Direct3D 9 is not available because the display driver does not support it. You may be able to get a newer driver from the hardware manufacturer.
Sound Tab 1: No problems found.
Music Tab: No problems found.
Input Tab: No problems found.
Network Tab: No problems found.

x larissa

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:31
Weet je ook wat voor videokaart je hebt? Volgens mij is er namelijk iets mis met je drivers en moet je dus gewoon effe nieuwe downloaden en installeren.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:02:
heey,

ik moest een nieuwe topic openen:P dus doe ik dat ff..
ik heb een probleem. mijn sims 2 spel doet het niet meer..
er komt te staan: "geen grafische kaart gevonden is de compatibel is met de huidige versie van DirectX". terwijl hij het eerst wel deed. ik heb direct X 9.0c opnieuw gedownload en geinstaleerd + de sims 2 opnieuw gedaan. en ze zeiden ook dat je driver moest uploaden ofzo.. heb geprobeert en volgens mij heb ik dit ook gedaan. als ik me direct3D test, doet hij de 1e 2 testen wel maar de 3e niet. dan zegt hij dat me DDI-versie te laag is.. hoe kan ik dat verandere?

<KNIP>
------------
DxDiag Notes
------------
DirectX Files Tab: No problems found.
Display Tab 1: Hardware-accelerated Direct3D 9 is not available because the display driver does not support it. You may be able to get a newer driver from the hardware manufacturer. Sound Tab 1: No problems found.
Met bovenstaande vraag ik me af of je misschien onboard video hebt, en anders als je een losse graka hebt, of je de drivers daarvoor wel geïnstalleerd hebt.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Lijkt me gewoon brakke videokaart drivers, die dus even updaten / installeren. En als je de drivers hebt geinstalleerd, check dan meteen even of hardware acceleration wel op maximaal staat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een radeon 9200 ..

Verwijderd

Topicstarter
me hardware stond op maximaal.. had ik gekeken
waar kan ik het downloaden? drivers

Verwijderd

Topicstarter
https://support.ati.com/i...sk=knowledge&folderID=293

welke?:P ben niet zo een stuud met computers;)

Catalyst 6.6 Windows XP - Driver Download

ATI Multimedia Center 9.14

HYDRAVISION - For RADEON and Mobile ATI Products

Catalyst Crew Feedback

ik denk de eerste:P

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er geen hol van:P

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-12 17:25
Ik snap dit ook ff niet..
Wat is er moeilijk aan die driver downloaden, installeren, rebooten en je spel starten :?

Ohja, er is ook een edit-knop, en je topic 2x binnen 10 minuten kicken wordt ook niet gewaardeerd. (niet lullig bedoeld, maar dalik heb je een modje aan je broek hangen ;) )

Verwijderd

Topicstarter
jaa dat wist ik ook nie:P srryyy!
O-) :P

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:16

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:00:
jaa dat wist ik ook nie:P srryyy!
O-) :P
k zal ff behulpzaam zijn :9
offtopic:
potverdikkie adyta, manieren!!! :+

- ga op DEZE site bovenaan met de muis bovenop "Drivers & Software" staan, totdat er een "dropdown-menu" tevoorschijn komt...
- in dit menu klik je op "Windows XP"
- vervolgens klik je op "Windows XP Drivers and Software"
- daarna krijg je een lijstje waarbij bovenaan "RADEON" staat, klik daarop..
- als je dat hebt gehad, klik je op "Catalyst 6.6 Windows XP - Driver Download"
- dán krijg je een langere pagina, ergens op de pagina (iets boven het midden) staat onder het "not supported-lijstje" de grafische kaart die jij hebt, de "Radeon® 9200 series" dus.. klik daarop...
- hierna scrol je wat naar beneden, en staan er verschillende grijze vakjes waarin bij sommige "download" staat... hierbij klik je op "download" naast het vakje waarin "Catalyst Control Center Package" staat...
- nu krijg je het download-venster, en als die klaar is met downloaden, kan je hem gewoon installeren volgens de stappen die aangegeven worden in de installatie :)

suc6 :D

offtopic:
ziejewel adyta :+

[ Voor 91% gewijzigd door InjecTioN op 13-07-2006 19:26 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-12 17:25
Owja, de 9200 wordt niet meer gesupport, dus ik stel de omega drivers voor:

http://www.driverheavendownloads.net/omegadrive.htm

Hetzelfde als Catalyst, maar dan getweaked :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:56

Pubbert

random gestoord

De Catalyst 6.6 heeft geen support meer voor de 9200/9000/8500 en ouder, dus zou ik gewoon even de 6.5 installeren.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
oke die ben ik nu aan het downloaden:)

Verwijderd

Topicstarter
dit krijg ik :(

De software die u voor deze hardware instaleert radeon 9200 voldoet niet aan de eisen van de windows logo-=test die op de compatibiliteit met windows XP controleert..

Kap eens met het steeds achter elkaar posten en gebruik gewoon de edit-knop zoals je al eerder verteld is. De volgende keer heb je een slotje op je topic te pakken ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Crash op 13-07-2006 21:23 ]

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Dan heb je dus niet de windows XP versie gedownload he.. En als dat wel zo is, en je dat echt zeker weet, gewoon op ja klikken :).

[ Voor 40% gewijzigd door MoiZie op 13-07-2006 19:43 ]

Pagina: 1