Livebox in slaapstand

Pagina: 1
Acties:

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 19:32
Ik heb een Livebox (van Wanadoo met 20 mbit) sinds een maand.
Wat ik bijna dagelijks meemaak is dat de livebox niet meer van buiten is te pingen.
De servers die ik achter mijn verbinding heb zitten zijn dan ook niet meer bereikbaar.

..net gebeld met de helpdesk --> wordt mij verteld dat dit klopt en "works as designed"......lekker dan!

Weet iemand misschien hoe ik dit uit kan zetten of is dit puur onzin en zit het probleem misschien wel ergens anders. Goolgen levert niet veel op....

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 18:44
Moet je even in het grote Orange Family topic kijken; daar staat een proggy in voor op 1 van je servers welke telkens een ping uitvoert en zodanig te lijn open houdt.

Pvouput live

• t013463
Thanks Krypt, maar ik heb liever dat ik dit kan regelen op de Livebox. Er draait toch immers een versie van linux op?

• t013463
Ik had ook nog de vraag gedropt bij de techneuten van de Orange helpdesk. Die komen ook met de oplossing om het maar m.b.v. een pingtooltje te doen.

Sommige Livebox blijken last te hebben van dit probleem.

Oplossing: Een ping tool die de verbinding "alive" houdt.

-- close thread --

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

wdebitewari schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:59:
Ik had ook nog de vraag gedropt bij de techneuten van de Orange helpdesk. Die komen ook met de oplossing om het maar m.b.v. een pingtooltje te doen.

Sommige Livebox blijken last te hebben van dit probleem.

Oplossing: Een ping tool die de verbinding "alive" houdt.

-- close thread --
Dat zei Krypt dus al ja.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

er draait een versie van linux op ja. Maar die is niet "open" en je krijgt dus ook geen console waar je iets zou kunnen installeren/draaien. Het is allemaal closed-source.

Via de livebox ga je dat dus niet werkend krijgen. Ik zou eerder kijken naar een vervanging voor de livebox, bijvoorbeeld een Speedtouch 5xx serie.

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb een speedtouch 546 gekocht omdat me livebox in slaap viel.... Maar ik ondervindt nu nog steeds het zelfde probleem...

Ik heb de speedtouch in bridge modus staan...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ADSL2 eeft toch een sleepmodus in het protocol -> vandaar

Beste film ooit

Pagina: 1