Spuitbus met zwarte spuitlak nog half vol maar spuit niet

Pagina: 1
Acties:
  • 8.604 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 10:10
Hallo,

een paar dagen geleden besloot ik mijn computer case (met bijhorende krassen en schreven) eens onder handen te nemen, te beginnen met een nieuw kleurtje. Dus, ik schuur alles af, kuis alles mooi af, ... zoals de faq het beschrijft.
Ik zet er een paar dunne lagen primer op, zonder probleem.
Ik begin te spuiten met de zwarte lak en het eerste stuk (zijkant) gaat ook goed.
Maar dan, op de laatste laag (4de laag) van het tweede stuk (bovenkant) mindert de spuitkracht om dan helemaal te stoppen met te spuiten.

Spuitbus op? Ik hoor nog vloeistof klotsen en ik schat dat hij nog half vol is. Dusja, ik leg hem even aan de kant, er was al veel mee gespoten. Een paar uur later probeer ik opnieuw te spuiten, er komt nog steeds niks uit. Ik heb altijd goed geschud voor gebruik, zoals op de spuitbus staat.

Kan het zijn dat hij achter het spuiten van een zijkant en een bovenkantje van een gewone midi tower, 42 hoog, 45 breed, 20 breed ongeveer, al leeg is? Veel howto's zeggen dat een 400ml spuitbus genoeg is voor een volledige kas..

Het was niet de goedkoopste lak in de winkel, ook wel niet de duurste, maar ik zie het niet zitten om nog 2 van die bussen te kopen wegens studentenbudget.

ps: ik heb al gezocht, maar oftewel zoek ik mis, oftewel komt dit probleem niet veel voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Dred op 13-07-2006 15:06 . Reden: spellingsfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:24
drijfgas is vast op en gooi aub je tekst door een spellingchecker.

[ Voor 54% gewijzigd door m3gA op 13-07-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Na het spuiten altijd bus ondersteboven houden en even spuitopening leegspuiten B)

Hij's vast vestopt...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je de bus vaak scheef of ondersteboven hebt gehouden tijdens het spuiten is je drijfgas nu op. Als je dat doet komt er nl. wel drijfgas naar buiten maar geen verf, dat moet je dus niet te vaak doen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

waarschijnlijk is je cap verstopt, ga naar de verfboer en koop voor 30ct een neiuwe cap, dan erbij heb je voor 4 euro een kan montana waar je 5m2 mee kan doen dus wat is duur

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 94901 op 13-07-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
Ok, bedankt, het drijfgas zal vast op zijn.
Ik heb hem inderdaad soms scheef gehouden om de randen te spuiten.
Verstopt denk ik niet, ik heb hem er eventjes met een naaldje ingegaan, gaat goed.
Het enige wat er betaalbaar (+- 4€) te vinden is, is een spuitbus van motip 150ml.
Is dit genoeg voor een stuk zijkant waar een window in komt (vierkant 20 x 25) en een paar frontjes te spuiten? Ik denk van wel, maar wat denken jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illuzionz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05 20:53
Zal wel voldoende zijn, maar mischien heb je dan wel kleurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:24
Dred schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:16:
Ok, bedankt, het drijfgas zal vast op zijn.
Ik heb hem inderdaad soms scheef gehouden om de randen te spuiten.
Verstopt denk ik niet, ik heb hem er eventjes met een naaldje ingegaan, gaat goed.
Het enige wat er betaalbaar (+- 4€) te vinden is, is een spuitbus van motip 150ml.
Is dit genoeg voor een stuk zijkant waar een window in komt (vierkant 20 x 25) en een paar frontjes te spuiten? Ik denk van wel, maar wat denken jullie.
Dan is het idd op.
Dan klopt het ook dat de bus nog aardig wat weegt. Even nieuwe halen en altijd horizontaal spuiten. Wordt het mooist en gaat dus het langst mee :)\
En dezelfde bus halen natuurlijk, niet moeilijk doen om een paar euro anders krijg je kleurverschil
Stond r al 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ID-College op 13-07-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
Illuzionz schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:22:
Zal wel voldoende zijn, maar mischien heb je dan wel kleurverschil.
Ik moet nog een laatste laag doen op het bovenste stuk, dus dat komt wel goed. Of lukt dit niet?
Dezelfde bus halen, ja, maar die komt van een stukje buiten de stad (auto). Maar als er idd een kleurverschil zou kunnen zijn wacht ik gewoon tot we nog eens naar daar gaan.

Bedankt voor de vele reacties, zo weet ik weer een paar dingen bij

[ Voor 31% gewijzigd door Dred op 13-07-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 13:28
ID-College schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:23:
[...]

Even nieuwe halen en altijd horizontaal spuiten.
Bedoel je niet verticaal spuiten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97941

De spuitbus verticaal houden.
Horizontaal spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

Bus montana 400ml kost hier in tilburg 3 euro. dus vraag me af waar je je verf haalt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
Gewoon bij de brico... :9
Daar is het verruit het goedkoopst in ons Belgenlandje, maar als iemand alternatieven heeft, laat maar horen. Bij de lokale verfboer kost het 8€ voor een busje Montana, ik weet niet waarom er zoveel prijsverschil is met Nederland ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 00:05
Dred schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:24:
Gewoon bij de brico... :9
Daar is het verruit het goedkoopst in ons Belgenlandje, maar als iemand alternatieven heeft, laat maar horen. Bij de lokale verfboer kost het 8€ voor een busje Montana, ik weet niet waarom er zoveel prijsverschil is met Nederland ;(
BTW, toeslag omdat het Klein Gevaarlijk Afval is (of wordt), grotere winstmarges omdat het kan (weinig concurrentie). Als je naar een Brico gaat in een grote stad zal het waarschijnlijk iets goedkoper zijn.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1