Toon posts:

Planet internet adls op 2 PC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn probleem kort toelichten.

Ik heb een speedtouch modem (570i) en daar zit maar 1 poort op. Het internet moet op 2 pc's worden aangesloten dus heb ik in de winkel een goedkope sweex router gekocht.

Nu heb ik alles aangesloten en loop ik de simpele wizard door. Nu komt er een scherm waar ik een wachtwoord /username kan invullen.... ik weet toevallig dat de username waarschijnlijk :
roser@adsl-planet is . Maar het wachtwoord weet ik hier niet van.

Is het noodzakelijk om deze gegevens in te voeren in de router bij een adls verbinding vasn planet?

Want als ik alles leeg laat krijg ik geen verbinding met het internet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je had beter in plaats van een router een switch kunnen kopen. Switch aansluiten op je modem en klaar ben je.

Username en password invullen lijkt me overbodig, dat wordt toch al geregeld door je ST modem?

Als er ethernet poorten zitten op die router (moet haast wel) gewoon met een kabel op één van die poorten aansluiten op je modem; that should do the trick.

[ Voor 60% gewijzigd door Gunner op 13-07-2006 14:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Gewoon niks invoeren en de router niet via de WAN aanlsuiting op je Speedtouch aanlsuiten maar via één van de vier LAN aanlsuitingen. Op deze manier werkt 'ie gewoon als switch.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Nielson schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:45:
Gewoon niks invoeren en de router niet via de WAN aanlsuiting op je Speedtouch aanlsuiten maar via één van de vier LAN aanlsuitingen. Op deze manier werkt 'ie gewoon als switch.
Vergeet dan wel niet de DHCP server van de sweex router uit te schakelen...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !!

Het is gelukt....

Slotje?