Upgraden op slechte basis

Pagina: 1
Acties:

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Ik heb als beginnende tweaker de klassieke fout gemaakt door te upgraden met een te sterk verouderd basissysteem. Door er veel geld 'in-te-pompen' heb ik door randapparatuur te vervangen wel een 'snel systeem' gekregen.
Het lijkt erop alsof de randapparaten tegen het moederbord+cpu trappen ipv andersom.

Ik begon met een:

Intel P75 :+
16 MB RAM
1 GB Harddisk
1MB videokaart
2K4 modem
geluidskaart
4 speed CD-ROM

Nu een:

Winchip 2 -3d 233 MHZ (overdrive)
128 MB RAM
13 GB 7200tpm :)
Voodoo3 2000 16 MB
56K modem
3d geluidskaart
52 speed CD-ROM

Maar nog steeds dat belachelijke loederbordje van 5 jaar oud...
Wat is in dit geval het verstandigst, toch een nieuwe CPU en moederbord en bestaande randapparatuur er aanhangen?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

ik denk wel dat een nieuw moederbordje en een nieuwe cpu warm aan te bevelen zijn

Verwijderd

Wat doen wij met een oude P75? (had ik er maar eentje) Daar zetten wij Linux op, we zetten hem naast de stereo en dan heb je een in 5sec opstartende MP3 speler! Koppel hem in een netwerkje en je kunt de MP3tjes zo vanaf de Celeron kopen die je hebt gekocht als nieuwe PC...

Maar soms denken mensen dat upgraden te doen is...

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Wij! :(

Het is maar net wat je eindresultaat moet zijn. Wil je een systeem ( net als ik ) waarmee je goed kan fotoshoppen, webdesignen enz. , of en toe gp500, thief spellen dan denk ik dat ik goed bezig zijn.

Ik besef dat mijn systeem nooit de beste van de stal kan zijn.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

en als je aan het upgraden bent en je besluit dat je ook van die v3 2k pci afwilt ben ik wel geintreseerd....

Verwijderd

En ik ook!

Maar volgens mij wil hij er niet vanaf :(

Weet je waar hij vanaf moet, dat mobo en die proc. maar die vid. kaart is PCI, das wel jammer voor hem, kon je beter AGP hebben, maar dat paste uiteraard niet.
In jouw geval zal ik effe checken wat voor een Ram je hebt, het best lijkt me een modern BX-bordje een PPGA converter en een Celeron533
Pagina: 1