Gemodde Duron op a7n8x-e Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Aan de hand van dit idee: GH45T in "pc passief gekoeld (pics)"

Dacht ik hetzelfde gaan te bouwen.
Zo ben ik begonnen de onderdelen te verzamelen:
- Moederbord (Gigabyte GA-7vrxp)
- Thermaltake Bigtower
- Duron 1600
- Videokaart, voeding en ram had ik nog liggen.

Deze opstelling heb ik getest (tot in de bios), dat leek prima te werken.

Daarna ben ik de Duron gaan modden volgens het idee van de link hierboven, dus het bruggetje doorgesneden. De processor draaide hierna prima op 1.1 volt vcore.

Een weekje terug heb ik een harddisk geregeld. Ik heb gekozen voor een Samsung laptop harddisk, omdat deze erg stil zijn. Hierop wilde ik Windows gaan installeren.
Alles leek goed te gaan, totdat ik erachter kwam dat het moederbord toch niet helemaal in orde was, de pci sloten deden niets en ook de onboard netwerkkaart werkte niet.

Daarom heb ik toen dit moederbord aan de kant gegooid en een nieuw moederbord gezocht. Gelukkig had ik er snel een gevonden op marktplaats en deze dezelfde dag nog gekocht.
Een Asus a7n8x-e Deluxe.

Ik heb toen het hele systeem geinstalleerd met een AthlonXP processor die ik even uit een andere pc had gehaald. Alles werkt daarmee vlekkeloos.
Nu kwam ik op het punt de gemodde duron in het systeem te plaatsen. Tot m'n schrik werkt dit niet, de pc geeft geen beeld. Ik heb de bios gereset etc, maar helemaal niets, de fans draaien wel.

Ligt het eraan dat dit moederbord deze gemodde processor niet wil herkennen?
Of zou die 1.1vcore het probleem zijn? Kan ik de processor weer herstellen?

Eigenlijk heb ik dus op moment geen idee wat te doen, iemand hier een idee over?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als de CPU in de Gigabyte GA-7VRXP gewoon werkt ligt het aan de A7N8X-E Deluxe.
Wellicht heeft die gewoon problemen met de gekozen Vcore van 1,1V.

Heb je niet nog een ander CPU'tje liggen om de A7N8X te testen? In ieder geval vaststellen dat het bord zelf niet defect is wat natuurlijk ook mogelijk is bij tweedehands spul.
Wat je anderzijds zou kunnen doen is met geleidende pasta een lijntje trekken over het sneetje dat je gemaakt hebt. Daarna is de brug weer heel.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Fraggar
  • Niet online
De a7n8x werkt prima met een AthlonXP processor erin, het bord lijkt me in orde.
Hij wil alleen niet werken met die gemodde Duron.

Als ik de processor weer herstel met geleidende pasta heb ik daarna weer een normale Duron 1600, die niet passief kan draaien :(

Ik hoop eigenlijk op een andere oplossing, gemodde bios ofzo? Zou dat 1.1volt probleem aan de bios liggen, of lukt het hardwarematig niet op dit bord?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Fraggar schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:31:
Ik hoop eigenlijk op een andere oplossing, gemodde bios ofzo?
Dat is een kwestie van proberen. Sowieso even het nieuwste BIOS erop zetten met de AthlonXP erin.
Zou dat 1.1volt probleem aan de bios liggen
Dat kan, maar dat weet je pas na een update.
of lukt het hardwarematig niet op dit bord?
In principe werkt een dergelijke brugmod altijd, alleen is het per bord verschillend hoeveel keuzes je hebt. Wie weet werkt 1,2V wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 13-07-2006 14:37 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Fraggar
  • Niet online
Het lijkt op een probleem met de nForce chipset.

In een andere pc met een a7v8x moederbord wordt de Duron wel herkend en werkt daar ook prima op 1.1v.

Dan maar de moederborden omwisselen :)

Verwijderd

1.1v :? volgens mij is 1,650v het laagst wat de A7N8X aan kan.
Pagina: 1