[Nieuw Mobo] Abit, Asus of DFI?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-02 18:02
Hollaa Tweakers! :*)

Ik moet een nieuw moederbord hebben voor m'n systeem (Abit AN8 SLI is kapot). Ik twijfel nou tussen drie moederborden, een Abit, een Asus en een DFI. Het nieuwe mobo wordt sowieso eentje voor Socket 939.

Ik heb een Athlon 64 3500+ Venice, die wil ik wel overklokken. Niet idioot veel, maar gewoon een beetje, dus bijvoorbeeld van 2.2Ghz naar 2.5 of 2.6Ghz.

Ik heb al veel reviews gelezen van alledrie deze mobo's en alledrie blijken ze wel goed te zijn. Echter, als je ver wilt overklokken dan blijkt de DFI toch het beste te zijn.

Verder ben ik niet zo veeleisend. SLI hoeft niet per sé, want ik ga toch niet snel een tweede graka aanschaffen. Voor de rest verschillen deze mobo's qua features niet veel van elkaar volgens mij. Alledrie hebben ze bijvoorbeeld Sata, PCI-E, Dual-Channel, gewoon alle standaard dingen dus. Het Asus mobo heeft meer Sata aansluitingen dan de andere twee mobo's, maar dat kan me niet zoveel schelen. De DFI en Asus hebben twee netwerk aansluitingen, de Abit maar eentje. Ook dat maakt mij niet zo veel uit, ik gebruik er toch maar één.

Ik wil het moederbord kopen bij Alternate, want daar heb ik m'n hele systeem gekocht.

Ik twijfel tussen deze mobo's:

Abit KN8-SLI
€ 99,-
Specs: Klik!
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/120x120/g/gheb15.jpg

Asus A8N-SLI Premium
€ 129,-
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/120x120/g/ghea09.jpg

DFI LanParty UT nF4 Ultra-D
€ 129,-
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/120x120/g/ghed50.jpg

Opzich heb ik het meeste interesse in dat DFI mobo, want daar kan je vooral lekker mee overklokken. Máár: ik wil bij dat DFI mobo dat absoluut de NB koeler vervangen door een pasieve Zalman koeler.

Die Zalman koeler moet ik dan eerst modden om passend te krijgen, i.v.m. 7900GT graka die precies over de NB heen steekt. Is dat de moeite waard? Of vinden jullie dat ik beter voor die Abit of Asus kan gaan? Want volgens mij kan ik met die Abit en Asus ook aardig overklokken.. :9

Die DFI kost € 129,- terwijl deze geen SLI heeft. Het Asus moederbord kost óók € 129,- en heeft wél SLI. Het Abit moederbord heeft óók SLI en is € 30,- goedkoper dan de Asus en DFI. :O

Welke kan ik het beste kopen? Welk mobo adviseren jullie mij? Wat is wijsheid?

Thnx! :*)

99pixels.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou zeggen: kijk eens naar de ervaringen van de borden (op de site van alternate dus). De DFI presteerd daar erg goed, en jijzelf neigt ook naar DFI. Wie ben ik dan om jou tegen te houden om voor de DFI te gaan ;)

Wauw, een sig!

• CdD
Outerspace schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:24:
Ik zou zeggen: kijk eens naar de ervaringen van de borden (op de site van alternate dus). De DFI presteerd daar erg goed, en jijzelf neigt ook naar DFI. Wie ben ik dan om jou tegen te houden om voor de DFI te gaan ;)
• Heb al op de site van Alternate gekeken naar ervaringen (ook op Alternate.de want daar staan véél meer ervaringen dan bij Alternate.nl). Alledrie deze mobo's worden daar wel goed beoordeeld. :)
• Zoals ik al heb gezegd in de startpost: die DFI heeft geen SLI en de northbridge zit op een onwijs onhandige plaats als je een andere koeler daarop wilt zetten.. Dus dat zijn sowieso nog nadelen waar ik nog over nadenk..

99pixels.nl

• CdD
Pff, is er helemaal niémand die mij kan helpen met het kiezen van een mobo? |:(

Come on.. please :)

99pixels.nl

• Hammetje
  • Laatst online: 22:00
simpel --> wil je gaan overclocken (en dan bedoel ik, heb je behoefte aan veel opties) koop je de DFI... zowiezo zijn die coolers van DFI veel en veeeeeel stiller dan die pokkedingen van ASUS. Ik zou persoonlijk voor de DFI gaan, en als je perse passief wilt, je northbridge blokje verkrachten en die erop zetten...

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Ik heb zelf de abit kn8 sli.
Deze bevalt mij erg goed.
Uitermate stabiel en heeft ook wel leuke oc opties. Geheugen gaat tot 3,2v en vcore gaat ook wat hoger dan bij de asus.

Ik ben niet zo weg van DFI.
Oke, zeer goede overklok opties, maar ik vraag me af hoelang zo'n moederbord meegaat.
Ik lees teveel over probemen en/of doa's

Ik heb altijd Asus gehad,
En toen ik mijn abit kocht kostte de sli premium 176 euro.
(abit was 116)
Ik wou perse een met een passieve chipset koeling.
En de asus viel toen af door z'n hogere prijs. Maar heeft wel wat meer opties dan de abit.
Meer sata aansluitingen en een tweede gigabit lan. Het bordje ziet er ook erg leuk uit.

Dus het ligt aan je budget wat je neemt.
Voor mijn game pc heb ik geen extra sata poorten nodig. en is het de abit geworden.
Voor mijn server zou ik de asus nemen omdat daar meer hd's op aangesloten kunnen worden.

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 14:36
Waar je eventueel ook nog naar kan kijken is de Asrock 939Dual-SATA2. Niet zo goed als de andere borden maar wel lekker goedkoop (49 euro alternate) en er is een uitbreidingskaartje voor beschikbaar waarmee je er een am2 processor met DDR2 geheugen op kan aansluiten.

Strava

• CdD
denyos schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:50:
Waar je eventueel ook nog naar kan kijken is de Asrock 939Dual-SATA2. Niet zo goed als de andere borden maar wel lekker goedkoop (49 euro alternate) en er is een uitbreidingskaartje voor beschikbaar waarmee je er een am2 processor met DDR2 geheugen op kan aansluiten.
Thx, maar ik wil liever geen Asrock. Ik twijfel alleen maar tussen de aangegeven drie moederborden.

99pixels.nl

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
grannymark schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:10:
simpel --> wil je gaan overclocken (en dan bedoel ik, heb je behoefte aan veel opties) koop je de DFI... zowiezo zijn die coolers van DFI veel en veeeeeel stiller dan die pokkedingen van ASUS. Ik zou persoonlijk voor de DFI gaan, en als je perse passief wilt, je northbridge blokje verkrachten en die erop zetten...
Euhm knap als jij die asus kan horen die hij bovenaan in de TS zet. De DFI hoor je wel :p

[ Voor 3% gewijzigd door Dnc1n op 13-07-2006 21:42 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Beetje persoonlijk dit; er is niet echt een beste aan te wijzen. De DFI is de enigste die actief gekoeld is (en dus geluid maakt). Wel staat die DFI om zijn goede prestaties bekend. De asus is een beetje hetzelfde, alleen is iets minder bekend om goede prestaties, wel is deze daarintegen passief gekoeld. De abit is voor mij de minste van de 3, maar is dan ook wel €30 goedkoper.

Nu is de vraag wat wil?
En goed goedkoop bordje: abit.
Een uitgebreider bord, maar wat ook wat meer geld kost: asus.
Degene die erg bekend is onder de oc'ers, maar actief gekoeld wordt, en ook nog eens duur is: DFI

Er is gewoon geen beste keuze tussen die 3, maar wel een persoonlijke keuze. Persoonlijk vindt ik de DFI een erg goede keuze, maar zou deze toch niet nemen, omdat deze actief gekoeld is. Dan neem ik de Asus, welke net wat minder is, maar wel stiller. Ik heb het geld wel, dus wil wel €30 uitgeven voor net een beetje meer. Maar ja, wie ben ik...

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Mijn persoonlijke keuze heb je niet zoveel ik zou immers zelf nooit een Nforce board kopen.
Doe mij de A8R32-MVP Deluxe maar!
betere audio, cooler chipset, bugvrijer chipset, betere drivers (lees FP berichten), en redelijk overklokbaar.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Dit is heel persoonlijk allemaal. Met alle borden kun je overclocken en ze zullen op dat vlak geen verschil maken omdat jij niet het uiterste uit je cpu wilt halen. Neem eentje zonder fan adviseer ik altijd want fannetjes hebben _niks_ te zoeken op een moederbord (die $#@! dingen zijn een zwaktebod: maken herrie en kunnen relatief snel kapot gaan).

Kijk naar de overige features en die de borden hebben, de prijs en naar je persoonlijke voorkeur. Wij kunenn je helaas niet vertellen welk bord je moet nemen. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.