Toon posts:

xbox360 aansluiten op geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 360 en zou die graag willen aansluiten op een surround set. Ik heb een hele oude set uit 2000/2001 geloof ik. De Creative desktop theater 5.1 dtt2200.(ben er nog tevreden over :) )
Afbeeldingslocatie: http://221.133.1.37/tnh/data/tnh_prod/dtt2200.jpg
De xbox moet aangesloten worden via een optische aansluiting. Ik wilde dus hiervoor een receiver kopen, maar toen dacht ik aan een geluidskaart met optische aansluiting. Wat veel makkelijker is voor mij ipv dat gedoe met de receiver en bovendien weet ik niet op de subwoofer dan gaat werken.
Maar gaat dit dan ook werken? En wat is een goede 5.1 geluidskaart met optische aansluiting? Liefst met afstands bediening.
En een laatste vraag. Als het allemaal werkt, kan het geluid van de 360 en pc dan doorelkaar heen lopen of moet ik switchen?

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Als je je geluid mooi wilt laten overkomen is een Creative X-FI toch wel snel een erg goede keuze!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Verwijderd

Heeft dat speakerset geen digitale aansluiting? Anders kun je dat gebruiken om je Xbox mee aan te sluiten.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:00
Zat er niet een of ander convertertje bij? Bij mijn Creative set zat hij wel waardoor hij zo aan te sluiten is. Anders even zoeken in pc winkels.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:57:
Heeft dat speakerset geen digitale aansluiting? Anders kun je dat gebruiken om je Xbox mee aan te sluiten.
bedoel je op de subwoofer?
Nee, er zit wel een gele kabel voor de center/subwoofer die van de sub naar de digital out van de geluidskaart gaat. Maar het is niet optisch. 360 ondersteunt alleen surround via optisch.(heb ik gehoord)

Verwijderd

Je Xbox 360 heeft ook digital out. Op de beeld/geluidskabel aan de kant van je Xbox(dat dikke stuk) zit een klein klepje met een aansluiting, dat is een Digital Out aansluiting volgens mij.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:15
deze speakerset kan niet direct aan de xbox, daar heb ik ook al naar gekeken (ook in bezit van xbox + dtt2200)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 18:07:
Je Xbox 360 heeft ook digital out. Op de beeld/geluidskabel aan de kant van je Xbox(dat dikke stuk) zit een klein klepje met een aansluiting, dat is een Digital Out aansluiting volgens mij.
Ja dat is de optische uitgang. Maar mijn geluidskaart heeft geen optische ingang. Of zijn er ook converters van optisch naar een jackplug?
marteltor schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:03:
deze speakerset kan niet direct aan de xbox, daar heb ik ook al naar gekeken (ook in bezit van xbox + dtt2200)
Ook niet mbv van een geluidskaart met optische ingang?
Anders moet het toch met een receiver ertussen?

Verwijderd

Ik bedoelde een aansluiting voor zo'n kabeltje: http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=174417

Heeft je speakerset die niet?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:15
uiteraard zal het wel kunnen als je een optische ingang hebt...althans, lijkt mij :)
@dukemaster, deze speakerset heeft geen digitale input

Verwijderd

Misschien anders een idee om je huidige speakerset weg te doen en dan een nieuwe te kopen die wel een optische ingang heeft?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan, maar ik zoek de goedkoopste oplossing.

Uiteindelijk moet ik toch een receiver, want als de ps3 komt die ook waarschijnlijk via optisch moet dan heb ik uitgangen te kort.

maar voor nu heb ik dit gevonden
http://nl.europe.creative...ubcategory=0&product=773&

alleen is hij niet op voorraad, zijn ze ook ergens anders te krijgen?

Verwijderd

Dat is ook een oplossing, maar vindt je het niet vervellend dat je dan verplicht je PC ook aan moet zetten als je geluid wilt hebben vor je Xbox?

Verwijderd

Topicstarter
dat is iid wel vervelend. Alhoewel mijn pc vrijwel altijd aan staat als ik thuis ben.
maar toch voor het geval dat.....mmm dan toch maar een receiver, heb jij daar toevallig verstand van :)
Pagina: 1