Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cinquecento: slang kapot en olie lekkage

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16
Hallo allemaal,

Ik doe weer een beroep op jullie expertise! Ik heb namelijk een Fiatje Cinquecento ( :9~) uit '96. Na een tijdje weinig aandacht gegeven te hebben (weinig rijden, nog minder tijd), kwam ik erachter dat ik wat olie lekkage had. Ook vond ik een kapot slangetje.

Eerst maar een foto (sorry voor de brakke kwaliteit, mn digicam ligt niet hier):
Afbeeldingslocatie: http://www.lindadownunder.nl/slang.jpg

De breuk zit bij het rode rondje. De breuk is niet te zien, die zit onder het slangetje dat je wel ziet ;) Het slangetje loopt van de carburateur (dacht dat dat zo heette), naar het klepdeksel en vanaf daar naar het luchtfilter. Ook zit er aan dezelfde slang nog een dikke slang naar de bovenkant van de carburateur.

Nu is het ook zo, dat ik een last heb van olielekkage. Het lijkt uit dat kapotte slangetje en langs de randen van de carburateur te lopen. Check dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.lindadownunder.nl/olie.jpg
Die zit dus vol met olie. Volgens mij hoort dat niet zo en wordt deze olie aangezogen door die dikke slang en dat is denk ik de reden dat mijn luchtfilter vol met olie zit. Kan dit?

Mijn vragen:
- Kan ik die kapotte slang zelf vervangen (lijkt me wel toch?) en als ik deze bij de dealer/onderdelenboer ga halen: hoe heet dit slangetje?
- Iemand enig idee of de olie in de carburateur normaal is (ik dacht van niet) en waar dit vandaan kan komen?

Alvast bedankt!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Dit slangetje is een carter retour leiding, die om milieutechnische redenen er op is gezet (zodat dus de lucht en evt beetjes olie weer worden meeverbrand ipv te laten lekken).

het slangetje is simpel zelf te vervangen. Maar dat er redelijk wat olie retour gaat lijkt me geen goed teken, het lijkt erop dat er een of meer zuigerveren gaar zijn, waardoor er extra druk in je karter komt, en wat olie retour blaast. (waarschijnlijk is hierdoor ook je scheurtje in de slang ontstaan)

Beste film ooit

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Deze soepkip is nog niet verwerkt in de soep. Dat merk je wel :P
Is geen goed teken als er zoveel olie uit het carter komt.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 13-07-2006 14:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.