[C#]ComboBox, McAfee Buffer overflow protection workaround

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52
Voor een Forms applicatie heb ik een ComboBox nodig. Vrij straightforward lijkt me.
Sleur een ComboBox op je form, hang er wat code aan en klaar. Dacht ik.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
private void GetDocTypes()
{
    GenericDataAccess sqlh = new GenericDataAccess(
        Connstring, EnumProviders.SQLClient);
    string sql="select DocTypeId, DocTypeDesc from tblDocTypes";
    IDataReader dr = sqlh.ExecDataReader(sql, CommandType.Text);
    while(dr.Read())
    {
        cmbDocType.Items.Add(dr["DocTypeDesc"]);
    }
}

We starten de applicatie op en wat blijkt: Geen waardes in de ComboBox zichtbaar, totdat je er een selecteert. Na wat google werk kwam ik op volgende post uit. Het blijkt dat McAfee 8 een Buffer Overflow Protection heeft. Deze uitgezet en het werkt perfect.

Deze applicatie gaat voorlopig op een systeem draaien wat ik beheer, dus dat de protection uit staat kan ik mee leven.

Het gaat er nu om: Waarom en hoe eventueel om heen te werken? Wie zegt mij namelijk dat de volgende applicatie, welke niet voor mezelf is, de gebruiker zijn Buffer Protection niet kan/wil/mag uitschakelen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Wat is hier bijzonder aan? Een combobox is leeg als er niets geselecteerd is. Of heb je dropdownlist=simple?

• TeeDee
PhysicsRules schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:38:
Wat is hier bijzonder aan? Een combobox is leeg als er niets geselecteerd is. Of heb je dropdownlist=simple?
Als ik een ComboBox op mijn Form heb, en ik heb in de Form_Load een method (GetDocTypes) dan lijkt het mij handig als je in de ComboBox al waardes hebt staan voordat de gebruiker er eentje selecteert.

Met andere woorden: de 'DisplayMember' wordt niet getoond, pas op de SelectedIndexChanged en dat is dus niet de bedoeling.

Zodra je Buffer Overflow Protection uitzet, dan zie je na de Form_Load ook de DisplayMember.
PhysicsRules schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:49:
Hoe geef je aan wat de geselecteerde waarde moet zijn? Gebruik je databindings?
Ik gebruik de Methode zoals in de openingspost.

Even nog als verduidelijking:
Hierbij is de Buffer Overflow Protection uit:(negeer 'Selecteer Type', was een testje)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5103739dde09c06c7750006e23425813/full.gif
En bij deze aan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ac877960172c6a022890296566840d74/full.gif

[ Voor 33% gewijzigd door TeeDee op 13-07-2006 13:54 ]

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Hoe geef je aan wat de geselecteerde waarde moet zijn? Gebruik je databindings?
edit:

Ah. dank voor de screenshots, ik had het verkeerd begrepen. Zie whoami voor een nuttige suggestie :)

[ Voor 44% gewijzigd door PhysicsRules op 13-07-2006 14:19 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
Heeft McAfee daar geen patch voor ?

https://fgheysels.github.io/

• TeeDee
whoami schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:04:
Heeft McAfee daar geen patch voor ?
Inderdaad, toch even daarop gezocht (dacht dat we de laatste versie hadden). De patch is hier te downloaden volgens een newsgroup posting. Alleen levert me dat een 404 op. Vervolgens alle downloads / hotfixes bekeken maar niks wat er op wijst dat het om deze betreffende bug gaat.

Misschien beter ook een move naar een ander forum?
Toch maar de Sysadmin even contacten voor een patch. Ik weet nu waar het probleem zit.
Het probleem is ook beschreven in de MSDN.

Maar goed, er blijkt dus geen work-around voor te zijn.

PhysicsRules, ik had al in de gaten dat ik niet begrepen werd, vandaar de screenshots inderdaad.

[ Voor 25% gewijzigd door TeeDee op 13-07-2006 14:25 ]

Pagina: 1