Voor een Forms applicatie heb ik een ComboBox nodig. Vrij straightforward lijkt me.
Sleur een ComboBox op je form, hang er wat code aan en klaar. Dacht ik.
We starten de applicatie op en wat blijkt: Geen waardes in de ComboBox zichtbaar, totdat je er een selecteert. Na wat google werk kwam ik op volgende post uit. Het blijkt dat McAfee 8 een Buffer Overflow Protection heeft. Deze uitgezet en het werkt perfect.
Deze applicatie gaat voorlopig op een systeem draaien wat ik beheer, dus dat de protection uit staat kan ik mee leven.
Het gaat er nu om: Waarom en hoe eventueel om heen te werken? Wie zegt mij namelijk dat de volgende applicatie, welke niet voor mezelf is, de gebruiker zijn Buffer Protection niet kan/wil/mag uitschakelen.
Sleur een ComboBox op je form, hang er wat code aan en klaar. Dacht ik.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| private void GetDocTypes() { GenericDataAccess sqlh = new GenericDataAccess( Connstring, EnumProviders.SQLClient); string sql="select DocTypeId, DocTypeDesc from tblDocTypes"; IDataReader dr = sqlh.ExecDataReader(sql, CommandType.Text); while(dr.Read()) { cmbDocType.Items.Add(dr["DocTypeDesc"]); } } |
We starten de applicatie op en wat blijkt: Geen waardes in de ComboBox zichtbaar, totdat je er een selecteert. Na wat google werk kwam ik op volgende post uit. Het blijkt dat McAfee 8 een Buffer Overflow Protection heeft. Deze uitgezet en het werkt perfect.
Deze applicatie gaat voorlopig op een systeem draaien wat ik beheer, dus dat de protection uit staat kan ik mee leven.
Het gaat er nu om: Waarom en hoe eventueel om heen te werken? Wie zegt mij namelijk dat de volgende applicatie, welke niet voor mezelf is, de gebruiker zijn Buffer Protection niet kan/wil/mag uitschakelen.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored