P4 beveiligd tegen overheaten?

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Ik krijg morgen mijn Ninja Plus cooler binnen en ik wil mijn P4 Prescot gaan overklokken. Nu heb ik een keer een filmpje gezien waarin getoond word dat een P4 beveiligd is tegen overheaten. Betekend dit dat als ik mijn processor overklok dat ik dan zover kan gaan als ik maar wil(zover het moederbord koeling en het moederbord dat toelaat)? En als de processor te warm word slaat die automatisch af?

Alvast bedankt

Specs

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ja dat heet throttle en staat wellicht ook wel in een of andere FAQ

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Als je te ver gaat zal je pc gewoon rebooten, ga je zo ver dat je pc niet meer goed kan booten, dan reset de bios zichzelf meestal wel automatisch.
Maar je moet er gewoon een programmaatje bij houden dat de temp. uitleest, want je moet natuurlijk niet te ver gaan. Ook staat er in de faqs wel genoeg over oc'en.

Verwijderd

als ie te heet wordt gaat ie eerst terug klokken, oftewel als je dat ding naar 4ghz hebt overclockt gaat ie terug naar bijv. 2Ghz, waardoor je dus niks hebt aan die overclock :)

als die echt dusdanig heet wordt dat het gevaarlijk is voor de processor slaat ie idd automatisch af.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Danku mensen ik weet genoeg :)

Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:11:
als ie te heet wordt gaat ie eerst terug klokken, oftewel als je dat ding naar 4ghz hebt overclockt gaat ie terug naar bijv. 2Ghz, waardoor je dus niks hebt aan die overclock :)

als die echt dusdanig heet wordt dat het gevaarlijk is voor de processor slaat ie idd automatisch af.
Terugklokken doet de Prescott volgens mij niet. Als hij te warm wordt voert de Prescott om de zoveel cycles een idle command uit, waarin de processor een heel cycle dus stil staat. Omdat de proc even stil ligt, wordt hij vanzelf minder warm. Dit betekent dus ook verlies in prestatie, omdat je processor gwn steeds helemaal niets doet.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:45
Het filmje was er een van serie en was te zien bij toms hardware. Er werd een vergelijk gemaakt tussen een AMD Athlon, Intel P3 en Intel P4 bij het verwijderen van het koelprofiel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:00:
[...]

Terugklokken doet de Prescott volgens mij niet. Als hij te warm wordt voert de Prescott om de zoveel cycles een idle command uit, waarin de processor een heel cycle dus stil staat. Omdat de proc even stil ligt, wordt hij vanzelf minder warm. Dit betekent dus ook verlies in prestatie, omdat je processor gwn steeds helemaal niets doet.
Nope, prescott klokt ook terug.
heb ik zelf ondervonden met mijn prescott 3.4Ghz die opeens op 2.-nog-wat Ghz draaide :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch wel een beetje erg bekend en basic, ik doe deze daarom ook maar op slot :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.