[BF Vietnam] CD wordt opeens niet meer herkend*

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
battlefield vietnam draaide altijd op mijn computer maar sinds een tijdje herkent mijn pc de cdrom niet meer, in mijn laptop herkent hij de cd wel en mijn computer kan wel alle andere cd's/dvd zien.
kan dit temake hebben met een kopier beveiliging van vietnam.(ik heb hem tevens orgineel)

alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

harmz schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:31:
battlefield vietnam draaide altijd op mijn computer maar sinds een tijdje herkent mijn pc de cdrom niet meer, in mijn laptop herkent hij de cd wel en mijn computer kan wel alle andere cd's/dvd zien.
kan dit temake hebben met een kopier beveiliging van vietnam.(ik heb hem tevens orgineel)

alvast bedankt voor de reacties
Ligt aan de DVD speler die je gebruikt.. Gezien je het spel orgineel bezit zou je gebruik kunnen maken van een NO-CD patch te vinden op *knip

Het linken naar No-CD crack sites levert je een volgende keer een OW op ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 13-07-2006 13:32 ]

• harmz
dat heb ik al geprobeert maar dan kan ik niet meer online spelen.
PS de cd mounten is ook geen optie want dan werkt de slaapstand niet meer.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Titelfix :)

Geef de specs van je dvd/cd-rom speler(s) eens. Er zijn namelijk een aantal known issues met EA cd-roms en bepaalde spelers.

[edit]
@hieronder: typenummer was voldoende geweest :P

[ Voor 19% gewijzigd door Crash op 13-07-2006 13:51 ]

• harmz
Sony Internal 16X DVD+/-RW Black Dual Layer Drive

Specifications:
Write Speed: 16X DVD+R, 4X DVD+RW, 16X DVD-R, 6X DVD-RW, 48X CD-R, 24X CD-RW, 4X DVD+R DL
Read Speed: 48X CD-ROM/ CD-R, 16X DVD-ROM
Interface: ATAPI/ E-IDE
Buffer: 2 MB
Random access time: 120 ms (CD-ROM), 110 ms (DVD-ROM)
Features: Buffer Underrun Proof technology
Packaging: OEM Bundle
One year replacement warranty.

is dit genoeg
:*)

• harmz
iemand een idee

• harmz
het type nummer is dru-710A sony.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:43
EA bellen nieuwe cd sturen ze dan op.

• harmz
de cd werkt wel in een andere computer dus aan de cd kan het niet liggen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Heb je geen andere programma's geinstalleerd zoals Alcohol 120%? Die kunnen namelijk wel eens problemen veroorzaken bij kopieerbeschermde spellen.

The devil is in the details.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 17:46

SgtStrider

Fractal Switchover!

harmz schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:50:
de cd werkt wel in een andere computer dus aan de cd kan het niet liggen
Klein tipje, niet in hokjes denken bij EA games. Mijn Call of Duty CD werkte ook niet meer ineens (crappy goedkope CD's van EA). Ik maak nu altijd vantevoren backups van mijn spellen, nooit meer problemen sindsdien. CD's van EA hebben de neiging te gaan barsten binnen het eerste jaar na aankoop, en weigeren daarna vaak te werken. Ik heb het ook wel eens gehad zonder die barsten, werd ineens helemaal niet gelezen. Ik denk dus wel met 99% zekerheid te kunnen zeggen dat het wel aan het spel ligt, sommige drives zijn alleen misschien wat meer immuun voor fouten.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• EleFanta
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-01-2024
Als het goed is heeft BFV toch 3 cd's.
Gooi dan een andere cd erin? Of pakt hij geen van de cd's meer?

Mocht hij nog wel 1 van de andere cd's pakken, maar je moet het spel nog installeren, dan raad ik aan om de cdrom van de laptop te sharen en dan via het netwerk te installeren.

• harmz
hij pakt geen van de 3 cd roms meer en je hebt toch altijd cd 1 nodig om online tegaan met het spel

Verwijderd

Maak een image op de pc waar het wel werkt en mount het met daemontools oid, of zoek via google op een mini-image (moet er vast wel zijn). En anders nog de warez release (moet je alsnog mounten), zolang je een legale serial hebt maakt het niet uit om online te kunnen spelen met Battlefield (en voorzover ik weet zitten er geen checks op Battlefield series die bepalen welke software jij op je pc mag hebben dus dat kan het niet zijn).

• harmz
dan kan hij ook niet online dat heb ik al geprobeert
Pagina: 1