Toon posts:

[HTML + Javascript] Submit button img weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier geschreven in HTML welke middels een PHP script afgehandeld wordt na het submitten ervan.

De Submit en Resetknop zijn custom knoppen, dus geen standaard windows buttons. Deze werden goed weergegeven tot ik in de submit button tag een onClick event zette. De submit button wordt nu weergegeven als standaard knop.

Code:
code:
1
<input type="button" onClick="verifForm(this.form)" value="click!" src="thuis/button_submit.gif">

Ik kan geen manier vinden om dit als het ware te 'overrulen', hoop dat iemand me verder kan helpen!

Edit: Voorbeeld hier te vinden :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 12:09 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
<input type="button">
is gewoon een standaard button, zelfs al voeg je er een src attribuut toe ...
wil je een afbeelding, gebruik dan:

code:
1
<input type="image" src="blah.png" name="submit">

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:22:
code:
1
<input type="button">
is gewoon een standaard button, zelfs al voeg je er een src attribuut toe ...
wil je een afbeelding, gebruik dan:

code:
1
<input type="image" src="blah.png" name="submit">
Die manier is inderdaad een alternatief alleen kan je hier geen value waarde aan meegeven. Ander probleem is dat de marges rondom een button en image verschillend zijn en hierdoor een verschil ontstaat tussen de het submit image en de reset button. Ik ga even op zoek naar een manier om van die reset een image te maken!

Met image:
code:
1
<input type="image" onClick="resetForm(this.form)" src="thuis/button_submit.gif">

En Javascript:
code:
1
2
3
4
5
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function resetForm(formulier) {
     formulier.reset();
}
</SCRIPT>

Hiermee wordt het formulier namelijk wel gereset maar daarna verzend hij m alsnog, er wordt dan n leeg formulier verstuurd ;(
Hetzelfde gebeurt als ik per input type een document.formulier.naam.value = ""; in mijn javascript resetForm() functie zet!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 13:42 ]

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

maak hier
code:
1
<input type="image" onClick="resetForm(this.form)" src="thuis/button_submit.gif">

eens
code:
1
<input type="image" onClick="return resetForm(this.form)" src="thuis/button_submit.gif">

van

Raar... Is zo gek nog niet

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde verhaal, alle velden worden geleegd en hij submit het formulier alsnog, geeft een lege e-mail als resultaat.
Op de een of andere manier werkt het reset image als een reset en daarna een submit zonder verifForm()

Een return void(0); geeft ook geen verbetering
code:
1
<input type="image" onClick="resetForm(this.form); return void(0);" src="thuis/button_submit.gif">

Opgelost! return false; in de onClick event loste het op:
code:
1
<input type="image" onClick="resetForm(this.form); return false;" src="thuis/button_submit.gif">

Tenks :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 14:35 ]

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ow ja, vergeten te melden, die resetForm functie moet 'return false' hebben, maar zo kan het ook.
Voor het nette zou ik hem in de functie zetten.

Raar... Is zo gek nog niet

Pagina: 1