[HTML/CSS] Laden plaatjes gaat erg traag

Pagina: 1
Acties:

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo
Ik ben bezig met een php-website dat een spelletje is (voorbeeld)
Nu worden er hier een paar plaatjes (16x16 px) een heleboel keer geladen, dit lijkt het laden van de website enorm te vertragen, maar dat zou volgens mij niet moeten gebeuren..
Immers, als een plaatje eenmaal is geladen, zou het opnieuw tonen van dat plaatje heel snel moeten gaan, toch?

Nu staat deze website op mijn eigen server, en heb ik geen last van de snelheid, maar als het ergens anders staat of iemand bekijkt het vanaf een andere lokatie, verwacht ik wel problemen.

Heeft iemand een idee?

Bedankt
Eduard

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
geen probleem hier?

Verwijderd

Het gaat niet heel snel hier, denk dat je upload de beperking is. Mss dat de boel wel gecached wordt als je je css in een los bestand zet.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:38
pokemon :P

De wijzen komen uit het Oosten!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
de upload van je server is waarschijnlijk te laag, maar volgens mij worden die background images ook niet gecached waardoor ze 1 voor 1 geladen moeten worden :/

//edit: dat is firefox, internet exploder cached het gras bijvoorbeeld gewoon waardoor hij sneller laad.

[ Voor 26% gewijzigd door PiweD op 13-07-2006 12:22 ]

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

PiweD schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:15:
de upload van je server is waarschijnlijk te laag, maar volgens mij worden die background images ook niet gecached waardoor ze 1 voor 1 geladen moeten worden :/
Dat is niet waar; de plaatjes worden perfect gecached. Ik denk eerder dat de zichtbare vertraging komt door de manier (background-image); en de hoeveelheid die je gebruikt. Zou je niet, ipv tabellen div's kunnen gebruiken met een repeating background-image? Dat lijkt me de render-tijd al verschrikkelijk te kunnen optimaliseren. Dus grote gras-vlakken ipv allemaal kleine grasvlakjes.

edit:
Ik zou wel proberen om de must-revalidate op 'no' te zetten; dan kun je voorkomen dat de browser uberhaupt contact opneemt met je server om te vragen of de plaatjes inmiddels zijn aangepast

[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 13-07-2006 12:26 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ekkoper
Inderdaad, div's lijken me een goed idee (sowieso altijd beter dan tabellen)
Dat ga ik eens proberen

bedankt!

edit: woow, wat is t in IE lelijk :|

[ Voor 18% gewijzigd door ekkoper op 13-07-2006 12:30 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit komt inderdaad niet door PHP, de vertraging zit puur in je markup. :) Ik geef je topic dan ook een tikje naar de buren.

PRG>>WEB

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Met een Speed report van Websiteoptimization.com was je achter dezelfde conclusie gekomen als Spider.007. :)

Cogito ergo dubito

• ekkoper
Met DIV's werkt het inderdaad tot zo'n 10x zo snel :)

Bedankt!
Pagina: 1