Hallo allemaal, ik organiseer van vrijdag t/m zondag een mini-LAN met 2 andere mensen. Naast LAN games willen we echter ook gewoon het internet op natuurlijk, omdat 3 mensen veel te weinig is voor shooters oid. Nu is er op de plek waar we het gaan doen wel internet, maar de snelheid daarvan valt nogal tegen, namelijk 1500/256 (XS4all ADSL Lite). Thuis hebben we precies hetzelfde abbonement en ik merk dat als mijn vader op de laptop aan het internetten is (niet downloaden, gewoon internetten) mijn internet ondraaglijk sloom word, zo sloom zelfs dat ik het idee heb dat de snelheid niet eerlijk verdeeld wordt. Hoe zit dat op die LAN, word de snelheid dan gewoon gelijk over alledrie de PC's verdeeld of niet, want het is wel de bedoeling dat we met een fatsoenlijke ping kunnen spelen op Nederlandse servers. (Counterstrike: Source) Ik heb ooit eens gelezen dat er een programmaatje was om de snelheid van bepaalde routerports te cappen, zodat we bijvoorbeeld allemaal 500/85 krijgen om mee te internetten. (Is dit voldoende voor een fatsoenlijke ping en internetsnelheid?)
Weet niet of het nodig is, maar even wat extra info:
Router: Alcatel Speedtouch
Internet: 1500/256 (XS4all ADSL Lite)
Netwerk: 3 Kabels van elk 15 meter naar de PC's
Mvg
Weet niet of het nodig is, maar even wat extra info:
Router: Alcatel Speedtouch
Internet: 1500/256 (XS4all ADSL Lite)
Netwerk: 3 Kabels van elk 15 meter naar de PC's
Mvg