Toon posts:

Genoeg snelheid - Word deze wel juist verdeeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik organiseer van vrijdag t/m zondag een mini-LAN met 2 andere mensen. Naast LAN games willen we echter ook gewoon het internet op natuurlijk, omdat 3 mensen veel te weinig is voor shooters oid. Nu is er op de plek waar we het gaan doen wel internet, maar de snelheid daarvan valt nogal tegen, namelijk 1500/256 (XS4all ADSL Lite). Thuis hebben we precies hetzelfde abbonement en ik merk dat als mijn vader op de laptop aan het internetten is (niet downloaden, gewoon internetten) mijn internet ondraaglijk sloom word, zo sloom zelfs dat ik het idee heb dat de snelheid niet eerlijk verdeeld wordt. Hoe zit dat op die LAN, word de snelheid dan gewoon gelijk over alledrie de PC's verdeeld of niet, want het is wel de bedoeling dat we met een fatsoenlijke ping kunnen spelen op Nederlandse servers. (Counterstrike: Source) Ik heb ooit eens gelezen dat er een programmaatje was om de snelheid van bepaalde routerports te cappen, zodat we bijvoorbeeld allemaal 500/85 krijgen om mee te internetten. (Is dit voldoende voor een fatsoenlijke ping en internetsnelheid?)

Weet niet of het nodig is, maar even wat extra info:
Router: Alcatel Speedtouch
Internet: 1500/256 (XS4all ADSL Lite)
Netwerk: 3 Kabels van elk 15 meter naar de PC's

Mvg

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Als je achtergrondmeuk uitzet op alle pc's die -iets- met internet doen en je pa schopt dat ie die dagen ff niet moet internetten dan moet het best lukken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, we zijn daar zegmaar alleen, we zijn de enige internetters daar. Xfire e.d. moeten inderdaad uit ja. Maar hoe zit het met die verdeling van de snelheid?

Verwijderd

Moet idd wel kunnen lukken ja aleen moet je wel rekening halen met een hoger ping dan je gwend bent.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Installeer anders eens een tooltje waarmee je de snelheid in de gaten kan houden?
http://www.dumeter.com Bijvoorbeeld.

Dan kun je zien of dat "beetje" surfen ook echt maar een beetje is.

Want nu kan het echt vanalles zijn. Probeer ook eens de max van je lijn te bepalen, met speedtest of gewoon een grote download of upload.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik zit nu op mijn eigen LAN, en we hebben net een testje gedaan door allemaal hetzelfde bestand te downloaden en daar kwam uit dat ik downloadde met 120 KB/s, de een met 80 KB/s en de ander met 30 KB/s. Het wordt dus heel oneerlijk verdeeld (Al heb IK daar geen problemen mee O-) ) Maar nu is dus mijn vraag waar ik zo'n tooltje kan downloaden of hoe ik kan instellen dat iedereen evenveel internetsnelheid krijgt. Zo snel mogelijk graag, want de LAN is al begonnen dus :P

BVD

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Netlimiter :)
Op elke pc zetten, iedereen stelt eerlijk 500kbit/s in voor internet, LAN wordt vervolgens niet gelimiteerd (is wel mogelijk) en alleen internet wordt geremd :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:37:
Netlimiter :)
Op elke pc zetten, iedereen stelt eerlijk 500kbit/s in voor internet, LAN wordt vervolgens niet gelimiteerd (is wel mogelijk) en alleen internet wordt geremd :)
LAN is ook niet nodig, maar heel erg bedankt voor het programmaatje! :D
Pagina: 1