[2003] raar file server probleem na migratie win2k>win2k3

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24
Hallo Mensen,

Ik had vroeger een windows 2000 SP4 server, waar een aantal shares op een NTFS schrijf waren aangemaakt, met een aantal rechten welke werden gemapt door de clients dmv een inlog script.

net use F: \\servernaam\sharenaam

Nu heb ik een windows 2003 SP1 server, waar ik ook die shares heb aangemaakt op een NTFS schijf, en ik heb alle bestanden verplaatst naar de nieuwe shares
Wederom maken de clients verbinding met die server dmv een inlog script.

net use f: \\nieuweservernaam\sharenaam

Alles werkt perfect, op 1 klein interesant detail na.

Een aantal personen maakt gebruik van Siemens software om PCL's te programmeren.

daarin zit een optie om geschreven programma's te archiveren / de-archiveren wat onderwater gewoon een dos based zip script is.

Nu is het vreemde dat dit dus niet meer werkt op de nieuwe server, en nog steeds wel op de oude server.

Ik weet nu waar het inzit, zodra als er vreemde tekens / lange paden aanwezig zijn in de pad naam gaat het mis.

Men slaat op naar het volgende pad:

"G:\projekt\jaart\projektnummer spatie projektomschrijving\software"

en daar gaat het dus verkeerd. Als men opslaat naar "g:\test" gaat het goed, maar zodra er een spatie in de padnaam komt te staan is het misse boel.

Maar als ze dat dus naar een lokale schijf doen gaat het wel goed, net zoals naar de oude server waar de padnaam exact even lang was.

wie weet raad :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je toevallig het aanmaken van 8.3-filenames (shortfilenames) uitgezet als performantie verbetering?

Je kan dit queryen met:
code:
1
fsutil behavior query disable8dot3
- dit zou op "0" moeten staan (een andere optie is om dir /x uit te voeren naar je server om te zien of je shortfilenames ziet) :)

• Grolsch
elevator schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:04:
Heb je toevallig het aanmaken van 8.3-filenames (shortfilenames) uitgezet als performantie verbetering?

Je kan dit queryen met:
code:
1
fsutil behavior query disable8dot3
- dit zou op "0" moeten staan (een andere optie is om dir /x uit te voeren naar je server om te zien of je shortfilenames ziet) :)
uhm, ik heb het niet "bewust" uitgezet, maar ik krijg wel onderstaande melding terug

disable8dot3 = 1

ff kijken hoe ik dat weer recht kan zetten.

dat kan dus blijkbaar met het commando "fsutil behavior set disable8dot3 0"
nu is mijn vraag of ik dit op een live server kan doen, of dat ik moet rebooten na deze actie ?

en ook daar ben ik al achter.

microsoft verteld op hun site dit:
Remarks
• The behavior subcommand writes changes to the registry, so you must restart the computer for changes to take effect.
dat wordt dus een rebootje

[ Voor 34% gewijzigd door Grolsch op 17-07-2006 09:08 ]

• Grolsch
ik heb bovenstaande dus afgelopen weekend aangepast, maar zonder resultaat.

heeft iemand nog andere tips :?

• elevator
  • Niet online

elevator

Heb je nu wel short names als je dir /x doet?
Houd je er rekening mee dat die - vermoedelijk - pas aangemaakt worden bij creatie?

• Grolsch
elevator schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:40:
Heb je nu wel short names als je dir /x doet?
Houd je er rekening mee dat die - vermoedelijk - pas aangemaakt worden bij creatie?
inderdaad, alleen maar bij het maken van een nieuwe map maakt hij short names aan.

Zit ik nu even met een serieus probleem lijkt het op.

Zijn er tooltjes om dit op te lossen :?

• elevator
  • Niet online

elevator

Kan je niet gewoon heel je directory copieeren (krijg je sfn's vermoedelijk) en dan die copy renamen naar de originele naam? :)

• Grolsch
elevator schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:56:
Kan je niet gewoon heel je directory copieeren (krijg je sfn's vermoedelijk) en dan die copy renamen naar de originele naam? :)
ik praat hier over enkele 100'en GB's met duizenden mappen en bestanden op een NAS, dus dat is niet "ff kopieëren".

Kben al een het zoeken op de MS sites maar kom weinig relevants tegen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Directory renamen ?

• Grolsch
bij het renamen worden geen shortfilenames aangemaakt, zojuist geprobeert.

• elevator
  • Niet online

elevator

Grolsch schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:01:
ik praat hier over enkele 100'en GB's met duizenden mappen en bestanden op een NAS, dus dat is niet "ff kopieëren".

Kben al een het zoeken op de MS sites maar kom weinig relevants tegen.
Maar het probleem doet zich maar voor met een programma - maakt die ook gebruik van die 100'en gbs? :P

• Grolsch
elevator schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:49:
[...]

Maar het probleem doet zich maar voor met een programma - maakt die ook gebruik van die 100'en gbs? :P
is archivering software voor siemens projekten, wij verkopen 100'en projekten per jaar, dus zullen welke ca. 1000 submappen zijn gok ik.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Word een kopieerslagje dit weekend, of anders wellicht zelf proberen wat te bakken, bijv http://msdn.microsoft.com...o/fs/setfileshortname.asp

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zegt dat renamen niet werkt - van wat naar wat heb je geprobeerd te renamen eigenlijk? Misschein dat je als test eens kan proberen een filename te gebruiken die altijd een LFN oplevert (en dus ook een SFN), bv. door twee dots te gebruiken om te zien wat hij dan doet?

Als dat voor een individuele file/directory zou werken zou je vermoedelijk met een goede backup en een batchscriptje wel wat kunnen proberen :)

• Grolsch
als ik bijv. een bestaand mapje "JAAP" rename naar "JAAP AAP", dan wordt er geen short file name aangemaakt.

En zelfs scriptjes bakken is niet mijn specialiteit. Mijn bak kwaliteiten stoppen al gauw bij een spiegelei ;)

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik denk dat het scripten van "SetShortFileName" sowieso erg lastig is omdat je dan zelf 'collision' detectie moet gaan doen en of dat je dat wil willen is maar de vraag.. :P
Pagina: 1