Toon posts:

ADSL+Telefonie aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje met betrekking tot het aansluiten van het telefonie gedeelte van mijn tele 2 verbinding.
Het verhaal:
Ik had eerst internet via een usb modem van zon/versatel/tele2. Dit werkte allemaal prima. Er bevondt zich een splitter in de meterkast om het data/phone-verkeer te splitsen. Het telefoonsignaal wordt vanuit de meterkast verspreid naar de woonkamer en naar de 1e verdieping. Voor het adsl-signaal (over een telefoonkabel) hebben we een nieuw kabeltje getrokken vanuit de meterkast naar de woonkamer (waar ook de pc staat). Hierop is de USB-modem aangesloten.
In de nieuwe situatie krijg ik dus digitale telefonie, die afgetapt moet worden van het (nieuwe) modem.
Het grote probleem is dan: hoe krijg ik de telefoon op de eerste verdieping aangesloten? De telefoon in de woonkamer is simpel en kan direct op de modem worden aangsloten.

Misschien is het allemaal nog niet helemaal duidelijk, daarom heb ik een schematische tekening proberen te maken. Hierin zijn de rode lijnen telefoonkabels, de groene is de hoofdleiding van KPN en de gele zijn netwerk kabels.Het oude modem is weggelaten op de afbeelding, en de gestreepte lijnen geeft een verbinding weer die ik wil verwijderen. En ik vraag me eigenlijk af of die constructie die ik heb bedacht wel gaat werken, ik verwacht zelf dat het wel kan werken.

Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/3640/telefoonnetwerk2cw.th.gif

(p.s. ik heb het internet al wel aan de praat met de nieuwe modem, en die is aangesloten zoals op de tekening is afgebeeld)

(edit: Plaatje heel klein beetje aangepast)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 13:45 ]

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:33
Ik heb exact het zelfde als jij hebt, zat dus ook met het probleem, je moet vanaf het modem een kabel trekken naar boven, vaak is dit lastig

Ik heb dus besloten om een dect telefoonset te kopen en de vaste telefoons weg te doen

Maar de goedkope oplossing is dus vanaf het modem een kabel naar boven te trekken :D

edit: Wat ook een optie is om de modem in de meterkast te zetten en dan het "kastje" wat je rechtsonderin hebt staan in de meterkast aan te sluiten op de telefoon aansluiting in je modem, je moet dan echter een ethernet kabel vanuit de meterkast naar je pc trekken (wellicht makkelijker als de eerste optie) 8)

[ Voor 34% gewijzigd door _Arno_ op 13-07-2006 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Arno_ schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:36:
Ik heb exact het zelfde als jij hebt, zat dus ook met het probleem, je moet vanaf het modem een kabel trekken naar boven, vaak is dit lastig

Ik heb dus besloten om een dect telefoonset te kopen en de vaste telefoons weg te doen

Maar de goedkope oplossing is dus vanaf het modem een kabel naar boven te trekken :D

edit: Wat ook een optie is om de modem in de meterkast te zetten en dan het "kastje" wat je rechtsonderin hebt staan in de meterkast aan te sluiten op de telefoon aansluiting in je modem, je moet dan echter een ethernet kabel vanuit de meterkast naar je pc trekken (wellicht makkelijker als de eerste optie) 8)
Ik zat daar eerst ook aan te denken:
Of een extra kabel naar boven,
of de modem in de meterkast en een ethernetkabel trekken

Alleen heb ik niet zoveel ruimte om die kabels te trekken. Dus dacht ik dat ik met mijn getekende oplossing het trekken van een extra kabel overbodig kan maken. Het idee hierachter is dus dat ik gewoon het telefoonsignaal rechstreeks op de aansluiting in de woonkamer aansluit, en dat de rest van het telefoonnetwerk in huis, dan ook automatisch signaal krijgt. De vraag is dus of het telefoon signaal parallel door te schakelen is.

Verwijderd

Je kan ook het modem in de meterkast zetten icm een draadloze router. :)

Je kan idd de telefonie terug laten gaan over dezelfde kabel. ik heb dit ook weleens bij iemand gedaan. Het hangt een beetje van de kwaliteit van de kabel af of je verbinding dan stabiel blijft. Zowieso is je verbinding altijd stabieler/beter, als je het modem in de meterkast zet.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 13:59 ]

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:58:
Je kan ook het modem in de meterkast zetten icm een draadloze router. :)
het is een modem met wireless ingebouwd (van uitgaande dat je dezelfde tele2 modem hebt als mij)

dus dat is ook nog een mogelijkheid.... :D
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:49:
[...]

...

Alleen heb ik niet zoveel ruimte om die kabels te trekken. Dus dacht ik dat ik met mijn getekende oplossing het trekken van een extra kabel overbodig kan maken. Het idee hierachter is dus dat ik gewoon het telefoonsignaal rechstreeks op de aansluiting in de woonkamer aansluit, en dat de rest van het telefoonnetwerk in huis, dan ook automatisch signaal krijgt. De vraag is dus of het telefoon signaal parallel door te schakelen is.
vraag me af of dat kan, mijn gevoel zegt van niet, tenzij je het 1 en ander aan de aansluiting in de kamer aanpast

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met alle risico's van dien maar aangesloten zoals ik dacht dat het moest. En alles blijkt naar behoren te werken (gelukkig). Bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1