XS4All VOIP vraag

Pagina: 1
Acties:

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:48
Hallo,

Ik heb zelf al naar een oplossing gezocht, maar ik heb helaas niks kunnen vinden...

Ik ben voor m'n ouders een voip oplossing uit aan het zoeken. Dit is het doel:

Analoge telefoons (DECT, 6 handsets, 1 basisstation) blijven behouden, Bij normaal gebruik wordt de normale telefoonlijn, met het normale telefoonnummer gebruikt. Bij het gebruik van een prefix oid wordt het voip telefoonnummer van XS4All gebruikt. De telefoon gaat over als een van beide nummers gebeld wordt.

Nu heb ik dit apparaat gevonden:

Linksys SPA3102

Deze sluit je aan de ene kant aan op zowel je landlijn voor de telefoon als op het internet, en aan de andere kant je gewone analoge telefoon.

Nu wil ik het volgende weten:

- Werkt dit apparaat met de VOIP dienst van XS4All?
- Is het mogelijk om erg makkelijk te wisselen tussen beide lijnen (ik ben de enige in de familie die geen digibeet is). Bijvoorbeeld door *[telefoonnummer] (voor voip) te draaien ipv [telefoonnummer] (gewone telefoonlijn)?

Alvast bedankt voor de info

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien dat je beter hier je vraag kwijt kunt; [rml][ voip] via xs4all[/rml]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het antwoord op je tweede vraag kan ik je gedeeltelijk geven:
Volgens het topic waar Gunner naar linkte is het mogelijk om via een prefix via KPN te bellen. Ik heb dit echter niet kunnen terug vinden op de XS4all website en ik weet ook niet wat de prefix is.

Ik zit zelf ook te kijken naar VoIP via xs4all en er is nog veel onduidelijkheid als je VoIP ook serieus wil gebruiken ipv voor de lol kijken of het werkt. De Xs4all FAQ helpt helaas slechts gedeeltelijk.

Ben je je trouwens bewust van de XS4al Voip actie waar je 30 euro korting krijgt op het Speedtouch Thomson 716 modem met VoIP support? Als je je abonnement verlengt en je bestelt dit modem van 80 euro, dan krijg je via Xs4all 30 euro korting :).

Verwijderd

Ik heb de SPA3102 net een paar dagen in bezit.
Ik heb geen XS4ALL, maar via mijn ADSL verbinding werkt het ding perfect.
Ik heb hem aangesloten op de gewone KPN lijn via de 'Line' aansluiting; en de 'Internet' aansluiting zit met een netwerkkabel aan de router.
Via de gewone KPN lijn kan ik gewoon gebeld worden, zelfs als internet of de stroom uitgevallen is. Nummerherkenning werk ook. Uitbellen gaat dan via VoIP. Maar als internet eruit ligt kan het ook nog via de KPN lijn.

Ben er erg tevreden over. Ik weet dat het wat laat is, maar misschien als iemand anders nog info zoekt over dit apparaat is die er misschien mee geholpen.