Toon posts:

Asus Spresso crasht zodra installeren OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:
Ik heb een nieuwe PC samengesteld
Asus Spresso Barebone ( p4p8t mobo )
Celeron D-330 s478
OEM DDR400 512MB geheugen
Maxtor DiamondMax 10 250 GB S-ATA 2 ( op S-ATA 1 gezet met jumper)
NEC DVD Brander
Power Color X800pro ( er ook al uit gehad )
Voeding 220 Watt asus voeding van de barebone

Als ik de pc aan doe herkent hij alles, Maar zodra ik een OS wil installeren/opstarten gaat het fout de computer loopt vast ( Windows XP installatie komt niet tot partitie maken Hardeschijf/ installeren XP. En Ubuntu Live CD loopt vast bij het laden)

Mijn eerste gedachte was een Kappote/(fout ingesteld in bios) hardeschijf omdat de pc wel eerst alles op het geheugen wil laden en daarna er mee ophoudt. Dus ik pak een andere HD Maxtor 1.6 GB IDE. hierbij heb ik precies hetzelfde probleem alles loopt op hetzelfde punt vast.

Nu had ik ook al geprobeert maxblast 4 bootable CD-Rom te gebruiken maar bij de S-ATA schijf loopt die vast en bij de IDE schijf start het wel op. maar krijg ik op een gegeven moment een error.

Met de search ben ik er al achter gekomen dat het niet de Drivers kunnen zijn voor de S-ATA schijf
Verder alleen nog een pagina gevonden waar stond dat het misschien een kapotte S-ATA connector is.

Is mijn moederbord kapot of zal het toch aan de hardeschijf liggen of een instelling in de bios ?( Hij staat op Enhanced mode S-ATA zoals in het Moederboard Handleiding is vermeld)

Alvast bedankt voor de hulp :Y)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Nou roep ik niet gelijk dat de voeding te zwak is ,maar dat lijkt hier wel het geval.

Je zegd dat je die ati kaart er ook al uit hebt gehad ,maar wat heb je toen precies gedaan?

Ik vermoed dat je installatie te veel stroom trekt (dus je DVD erbij) is misschien net teveel. Probeer het eens met een licht PCI kaartje.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 14:01

nexhil

BAM!

HerbyNL schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:01:
Nou roep ik niet gelijk dat de voeding te zwak is ,maar dat lijkt hier wel het geval.

Je zegd dat je die ati kaart er ook al uit hebt gehad ,maar wat heb je toen precies gedaan?

Ik vermoed dat je installatie te veel stroom trekt (dus je DVD erbij) is misschien net teveel. Probeer het eens met een licht PCI kaartje.
Die voeding moet dat makkelijk kunnen trekken, hij slaat zelfs vast als zijn GPU eruit is de rest zijn gewoon basis onderdelen, nothing fancy. Barebones (zoals deze en o.a. shuttles hebben nou eenmaal dot soort voedingen)

Ik denk dat het je geheugen module icm met je moederbordje is.

[ Voor 6% gewijzigd door nexhil op 13-07-2006 11:07 ]

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

nexhil schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:05:
[...]

Die voeding moet dat makkelijk kunnen trekken, hij slaat zelfs vast als zijn GPU eruit is de rest zijn gewoon basis onderdelen, nothing fancy. Barebones (zoals deze en o.a. shuttles hebben nou eenmaal dot soort voedingen)

Ik denk dat het je geheugen module icm met je moederbordje is.
Dat lees ik nergens en daar vraag ik ook naar. Je hebt gelijk dat de barebone dit moet kunnen trekken ,maar dat ding kan ook brakt zijn (maw wat zijn de waardes ?). Verder maak ik uit de TS dat het probleem optreed bij het aanspreken van zijn SATA controllers en die apparaten lusten nogal wat sap.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 23:08
memtest 86 al eens gedraaid? met verrot memory zal je ook niet ver komen. zo heb ik ook een poos zitten klooien eens

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:59

bonzz.netninja

Niente baffi

SmoothTweaker schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:59:
memtest 86 al eens gedraaid? met verrot memory zal je ook niet ver komen. zo heb ik ook een poos zitten klooien eens
idd, zeker bij het installeren van een o.s gaat hij op een gegeven moment meer geheugen gebruiken dan tijdens de post (checks), als ie dan bij het verotte bytje komt, hang je.....

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
SmoothTweaker schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:59:
memory test doet t ook niet loopt ie ook vast, dus memory met mobo probleem?
Pagina: 1