Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Volgende week ga ik zeilen op de waddenzee waardoor ik graag zou willen weten of je ook met je mobiele telefoon bereik heb ? En welke provider heeft het meest bereik ? de meerste zeggen KPN.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

bonzz.netninja

Niente baffi

mijn ervaring is dat ik op bijna de hele waddenzee prima bereik heb met telfort, zo groot en wijds is het immers daar ook weer niet

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik mis de meest essentiele info zoals; hoever ga je de waddenzee op? En is het uberhaupt zo belangrijk dat je 'bereikbaar' bent?

* Gunner snapt die mensen niet zo die persé bereikbaar willen zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-11 22:51
Op die eilanden stikt het van de masten. Heb nooit gehad dat ik geen bereik had op het nederlandse en duitse wad. (ijselmeer ook niet trouwens)
(Ben door de jaren op de meeste wantijen wel geweest)
Ik heb in die tijd Vodafone en Telfort gebruikt.

Maar denk erom je zou niet de eerste zijn die in nood komt met de laatste woorden "Shit, mijn batterijen" Een marifoon is dus altijd beter ook omdat anderen dan kunnen meeluisteren.

@Gunner dat kan dus verrékte belangrijk zijn op zee.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zoeken bij Google op dekkingskaart nederland en dan de derde link pakken. Bij KPN-Telecom gemiddeld een betere dekking op de waddenzee dan op de waddeneilanden.

@zeikstraal: je marifoon werkt ook niet meer als je elektrische systeem uitgevallen is omdat je, bijvoorbeeld, al 1 meter water in je bilge hebt staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Maasluip op 13-07-2006 11:00 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:42:
Ik mis de meest essentiele info zoals; hoever ga je de waddenzee op? En is het uberhaupt zo belangrijk dat je 'bereikbaar' bent?

waarom is dat laatste essentieel????

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet tot hoe ver we de waddenze opgaan, maar mocht er slecht bereik zijn dan heb je nog elktijd sms. De rede waarom ik graag telefonische bereikbaar wil blijven is een wat ziekke huisdier, ze verlijft wel op een speciaal adresje, maar blijft handig om bereikbaar te zijn mogen er complicaties optreden. Veder heb ik nog 7 cavias waar me broertje voor moet zorgen die er niet zoveel verstand van heeft, het is dan wel handig als ik halve wegen de week kan bellen om te vragen hoe het gaat.

Ik heb twee accus en als je de verlichting ook nog uitzet dan gaat die opzich best wel lang meer.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Maasluip schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:54:
Zoeken bij Google op dekkingskaart nederland en dan de derde link pakken. Bij KPN-Telecom gemiddeld een betere dekking op de waddenzee dan op de waddeneilanden.

@zeikstraal: je marifoon werkt ook niet meer als je elektrische systeem uitgevallen is omdat je, bijvoorbeeld, al 1 meter water in je bilge hebt staan.
als het goed is heb je natuurlijk al je marifoon beroerd voordat er 1 meter water in je boot hebt staan.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, ik weet uit (bijna eigen) ervaring dat dat ongemerkt en snel kan gaan. Ik vond het namelijk aardig griezelig dat mijn ouders pas in de gaten hadden dat er water in de boot stond toen het boven de vloer van de achterkajuit kwam. Nu heeft een fatsoenlijke boot toch enkele schotten, dus het was alleen het achterste gedeelte dat blank stond, maar als er een afsluiter in de motorruimte springt, dan heb je weinig bij te zetten.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:35
Probleem van een marifoon is dat je deze niet even kan kopen enzo, daar zit weer een heel stuk opleiding achter meende ik. Mijn ouders zijn regelmatig aan het kanoën op de waddenzee (met zeekano's dan wel!!) en hebben ook gewoon een mobiel mee, onder andere voor het aan en afmelden bij de Brandaris. Zij hebben dan ook altijd goed ontvangst naar mijn weten.

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:42:

Misschien verwacht jij alleen maar onzin telefoontjes?

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

@TS kijk hier ff ik gebruik het met m'n werk ook heel vaak is heel up to date

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_nl.shtml

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:29

franssie

Save the albatross

offtopic:
overigens blijft een accu nog wel even spanning afgeven ook al staat ie onder water. Zout water is hierbij overigens minder handig bij dan zoet water (zout geleid wat beter).
Maar dubbel genaaid houdt beter dus liever én marifoon én mobieltje

Verder heb ik met T-Mobile ook bijna nooit probelem, let wel op waar je je mobiel in de boot neerlegt (zeker als je met een stalen schip gaat varen).

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 13-07-2006 17:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Maasluip schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:18:
Hmm, ik weet uit (bijna eigen) ervaring dat dat ongemerkt en snel kan gaan. Ik vond het namelijk aardig griezelig dat mijn ouders pas in de gaten hadden dat er water in de boot stond toen het boven de vloer van de achterkajuit kwam. Nu heeft een fatsoenlijke boot toch enkele schotten, dus het was alleen het achterste gedeelte dat blank stond, maar als er een afsluiter in de motorruimte springt, dan heb je weinig bij te zetten.
maar gaat er wel van alles piepen en pompen te lopen, tenminste, als je de boel een beetje op orde hebt op je schip natuurlijk....

Verwijderd

Topicstarter
Een marifoon is gewoon aanwezig, maar is volgends mij niet de bedoeling dat ik het ga gebruiken om hele gesprekken te gaan voeren met me familie ;)
Underworld schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:14:
@TS kijk hier ff ik gebruik het met m'n werk ook heel vaak is heel up to date
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_nl.shtml
Ik heb even gekenen en zo te zien kan ik het beste een KPN prepaid kaartje kopen.

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bonzz.netninja schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:59:
[...]

maar gaat er wel van alles piepen en pompen te lopen, tenminste, als je de boel een beetje op orde hebt op je schip natuurlijk....
offtopic:
Het gaat wel erg offtopic natuurlijk, maar een motorjacht van 13 meter met automatische lenspompen en hoogwaterdetectie is hoogstens iets van de afgelopen jaren.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Maasluip schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:36:
[...]

offtopic:
Het gaat wel erg offtopic natuurlijk, maar een motorjacht van 13 meter met automatische lenspompen en hoogwaterdetectie is hoogstens iets van de afgelopen jaren.
offtopic:
welnee, die bouwen ze al jaren in die dingen hoor, als ik me niet vergis is het zelfs verplicht

[ Voor 7% gewijzigd door bonzz.netninja op 13-07-2006 22:57 ]

Pagina: 1