Lastig telefonie probleem....

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Aangezien ik niet weet waar ik dit topic anders moet plaatsen komt t hier maar..

Het zit dus zo: Ik ben bij iemand bezig die mij vertelde dat zijn telefoon in huis een paar dagen geleden zomaar ermee ophield, of ik hier even naar wou kijken. Na eerst uren bezig te zijn deze spaghetti van draden te identificeren kwam ik erachter dat op de Hoofdlijn van KPN 100V staat. Betekent ISDN, als ik het goed heb. Ik heb nu deze niet werkende telefoon weer aangesloten, na uit te zoeken welke draden het waren... en nu stoort deze telefoon extreem erg. Je hoort alleen maar ruis... Deze telefoon zit echter niet aangesloten via de NT1/Centrale (zie plaatje).
Ik heb nu zelf zwaar het vermoeden dat de 100v en niet aangesloten via ISDN dit probleem veroorzaakt, alleen nu moet ik een oplossing hebben. Kan ik, aangezien er 4 draden in de telefoon kabel zitten, 2 gebruiken om weer vanaf de centrale terug te gaan of krijg ik dan storing? Om namelijk helemaal een extra kabel te leggen is erg veel werk....

Plaatje Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~htelkamp/temp/kijk.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door master_viper op 13-07-2006 10:40 ]

-= Very annoying forum person =-

Verwijderd

In principe moet dit kunnen. ik heb dit wel vaker gedaan. Hangt wel een beetje van de kwaliteit van de draad af.

Ik wist trouwens niet dan ISDN werkte voor de NT1??

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:50:
In principe moet dit kunnen. ik heb dit wel vaker gedaan. Hangt wel een beetje van de kwaliteit van de draad af.

Ik wist trouwens niet dan ISDN werkte voor de NT1??
Nee idd alleen achter de NT1, dat is waarschijnlijk dus ook t probleem hier. Er zit een telefoon aangesloten gelijk op de KPN lijn, en niet via de NT1. Dit geeft dan ook storing denk ik...

Verwijderd

Ja, maar ik bedoel dat er ruis op de lijn zit.. Ik dacht dat er dan helemaal niets gebeurde. Gebruik je trouwens een ISDN of een analoge telefoon?

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:23:
Ja, maar ik bedoel dat er ruis op de lijn zit.. Ik dacht dat er dan helemaal niets gebeurde. Gebruik je trouwens een ISDN of een analoge telefoon?
Analoog... Maar die telefoon zit dus ook op 100V... En normaal moet analoog 50 hebben. Kan je dan geen ISDN en analoog tegelijk.. En t vreemde is dat ze zeggen dat t altijd werkte en zomaar ineens stopte...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

master_viper schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:54:
[...]

Analoog... Maar die telefoon zit dus ook op 100V... En normaal moet analoog 50 hebben. Kan je dan geen ISDN en analoog tegelijk.. En t vreemde is dat ze zeggen dat t altijd werkte en zomaar ineens stopte...
Dat zeggen mensen altijd als ze iets stoms gedaan hebben ;)
Je kunt idd die 2 overgebleven aders gebruiken, zo loopt het bij een klant van mij ook (PC die vroeger 56k nodig had en fax door 1 draad).

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Anti-XP schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:44:
[...]

Dat zeggen mensen altijd als ze iets stoms gedaan hebben ;)
Je kunt idd die 2 overgebleven aders gebruiken, zo loopt het bij een klant van mij ook (PC die vroeger 56k nodig had en fax door 1 draad).
Ja maar ik ken deze mensen goed, ik heb ze duidelijk gevraagd wat er gebeurd was en ze wisten zo van niks. Nu hebben ze daar wel een bult rondlopende, jonge kinderen dus die zouden wel eens wat gedaan kunnen hebben. Maar ik probeer dat met de draden terug, eens zien of dat werkt...

Pagina: 1