Een half jaar HG Fotografie - Terugblik en vooruitblik

Pagina: 1
Acties:

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Nieuwe hoofdgroep Fotografie

Tijd voor een topicske, aangezien de HG Fotografie nu een half jaar bestaat :)

2003/2004

Lang lang geleden, in een universum ver weg...

Nieuw Themaforum: Fotografie

De eerste aankondiging door Grrrrrene van het TF:Fotografie, in oktober 2003 :)
Het forum vervult een pilot functie om te kijken of het een bestaansrecht heeft binnen GoT. Hoe de uiteindelijke invulling gaat worden weten we dus ook nog niet, de policy is daarom ook continu aan verandering onderhevig. Ik zou zeggen: kijk er eens rond en maak er wat moois van.
Later bleek dat het forum zeker bestaansrecht had, en kreeg toen een vaste plek: toen nog in Harde Waren: Themaforum Fotografie -> Fotografie

Later was er eind 2004 de Fotocontest: Tweakers.net Foto Contest die vele inzendingen kende, van evenzovele diverse kwaliteit :)

2005

Grrrrrene stopte begin 2005 als HGA General Chat maar werd geassimileerd door de FG-crew: Ook ik stop als HGA, maar... en om ruimte te geven aan lerende fotografen werd in 2005 ook testcases doorgevoerd: Nieuw! nu ook testcases in Fotografie . In augustus joinde Zoefff de FG-crew :>. Ikzelf had er later in het jaar even genoeg van: oktober hing ik de Jas aan de kapstok, maar dat duurde niet lang ;)

2006

Begin 2006 was de grote GoT-forum reshuffle in volle gang: alle hoofdgroepen kregen een flinke update om weer bij de tijd te raken. Het subforum Fotografie in Harde Waren was dusdanig druk geworden, dat men een aparte hoofdgroep gerechtvaardigd vond: Nieuwe hoofdgroep Fotografie was een feit :)

Korakal stopte als FG moderator 't Is mooi geweest \o/ en we vonden een fijne vervanger voor hem: "One more thing..." Floris kwam het FG-team versterken 8)

In 2006 verzon de FG-crew wat nieuws om de mensen te inspireren en aan te sporen tot fotograferen: de eerste weekopdracht gaf de aanzet tot een wekelijks terugkerend thema, wat de ene keer makkelijker is dan de andere :P

De forums FGA, FGW en FGS zelf kennen hun vaste schare bezoekers en posters: Zeker FGA met nu 38 active topics (dat was in de single subforumtijd vaak rond de 50 a 70 zelfs) en ook FGS zijn lekker druk en divers. Daarnaast begint de activiteit in FGW aan te trekken, terwijl men daar eerst zo z'n vraagtekens bij had: met de hoeveelheid nabewerking die men tegenwoordig in foto's steekt teneinde ze precies zo te krijgen zoals ze willen, maar ook het gebruik van RAW-bestanden en fotobeheersoftware zoals Picasa zorgen voor een gezonde dagelijkse activiteit in het jonge subforum :)

Vooruitblik

Wat kunnen we in de toekomst verwachten? Dikke feesten, gratis champagne, gratis glas voor allen 8)

...oh nee, toch niet :'(

In de nabije en verdere toekomst in FGA/W/S het volgende:

- De contest. Ik heb gister nog contact gehad met momania, de vordering van de ontwikkeling van de nieuwe (de tca-site gaan we niet meer gebruiken in zn huidige vorm) contestsite loopt goed: een exacte startdatum kan ik nog niet geven, maar het ziet er allemaal goed uit :)

- Tutorials, fototips, etc. We gaan weer meer aandacht geven aan de Tutorials: met alle nieuwe workflowsoftware (Lightroom, Aperture etc) is het ook handig om je weg te kunnen vinden daarin, en ook met PS zelf zijn een goed stel tutorials mbt foto's altijd welkom :) Tips en vragen daarover kunnen in FGW feedback topic.

- Meetings. Door verschillende vaste FG-klanten worden regelmatig meets van verschillende grootte georganiseerd: een fijne communityopbouwer en altijd leuk om ook eens de gezichten achter de nicks te zien. Mogelijk zal er later dit jaar, bij genoeg animo, een 'grote' FG-meet worden georganiseerd zoals de autofotoshootmeet uit de HK er 1 was (maar waar ikzelf niet bij kon zijn helaas).

Als laatste wil ik iedereen in FG bedanken voor hun input: het posten van techinfo, helpen van anderen, de fijne foto's en al het overige wat van FG gemaakt heeft, wat het nu geworden is. Top _o_

LinkedIn
Instagram

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Jeeeeeeeej Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif O+

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

To be continued .. ;)

trouwens wat je niet echt kan tellen is het aantel mensen wat lurker is ;) net als ik.
Ik heb wel het idee dat ik veel van alles leer.. ondanks dat ik niet echt wat post in FG

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 10:25 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
Gefeli. Altijd een mooie aanwinst voor GOT geweest. De plaatje die sommige schieten valt je mond soms van open :)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
Gefeli :) en idd, het aantal mensen dat rondhangt maar nooit post is groter dan je denkt...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Van mijn idee heb ik nog niks vernomen, maar wel:
- Tutorials, fototips, etc. We gaan weer meer aandacht geven aan de Tutorials: met alle nieuwe workflowsoftware (Lightroom, Aperture etc) is het ook handig om je weg te kunnen vinden daarin, en ook met PS zelf zijn een goed stel tutorials mbt foto's altijd welkom Tips en vragen daarover kunnen in FGW feedback topic.
Hmmm... Leuk :?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

Hey lekker bezig!

Met zijn allen lekker fotografie feestje bouwen hier :Y).

Ik vind wel dat het FGW Forum nog niet denderend bezocht word en derhalve zijn plaats als apart subforum nog niet echt verdiend heeft / misschien zouden de topics daar meer aandacht krijgen in FGA?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Het gaat de goede kant op volgens mij. Ik zat al een tijdje te kijken maar de laatste tijd (mede doordat ik een nieuwe cam gekocht had) ben ik actiever geworden. Maar het mag van mij wel wat drukker worden.

De tips en truuks vind ik als leek leuk en leerzaam.

Ik denk wel dat de workflowsoftware zoals Lightroom en Aperture goed belicht moet worden zoals aangekondigd. Maar ook voor de gemiddelde fotograaf die met een lager budget moet doen moet aandacht komen. Ik gebruik zelf Photoshop Elements voor de digitale foto "workflow".

[ Voor 4% gewijzigd door bolke op 13-07-2006 13:25 ]

http://www.hroling.nl

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zelf zit ik wel eens te denken aan iets van een scheiden in het xxx-mount objectieventopic om hier onderscheid te maken tussen een budget tot 500 en >500. Vaak komt het voor dat mensen wat vragen en snel verwezen worden naar dure 1000> euro objectieven waar ze niks aan hebben met hun budget, en aan de andere kant de goedkoperen objectieven afgekraakt worden omdat ze niet aan 'L' kwaliteit voldoen, maar voor de normale mens echt prima objectieven zijn.

Maar hier zullen de meningen uiteraard over verdeeld zijn.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Netjes :).
Ik zie steeds meer verbeteringen en bezoekers, ga zo door!

• Remy

Remy

Topicstarter
proller: zeker leuk! Zie FGW Tutorials oa :)

Garyu: FGA is op dit moment al behoorlijk 'vol' wederom: juist voor die o zo belangrijke overzichtelijkheid is FGW zeker van nut, om daar alles tussen foto maken en foto online gooien/printen besproken kan worden: een nette en duidelijke scheiding. Dat het niet zo druk is daar vergeleken met FGA is niet anders, GoT blijft een techforum ;)

bolke: dat gaat ook zeker gebeuren: zogauw van Lightroom een Windows-versie komt, is het mijn bedoeling er een mini-review van te maken voor in FGW, en dan gelijk wat workflowtips eraan te hangen :)

Fairy: een splitsing van het topic om te voorkomen dat mensen met onjuiste adviezen komen is niet de oplossing: beter om binnen het topic die mensen die zo snel naar L-glas als advies grijpen, daarop te wijzen en te zeggen dat ze realistisch moeten blijven, dat helpt veel beter dan een splitsing ;)

LinkedIn
Instagram

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@remy: leuk met die ontbrekende plaatjes in die multi-exposure tutorial van me...moet ze toch echt weer eens opnieuw knallen...harddisk van server is vervangen nu, dus dat mag geen probleem meer zijn (of je moet ze idd op een plekje @ t.net dumpen)

Verder al een half jaar erg happy met de scheiding...FG is een erg populaire zijtak geworden nu we er zoveel ruimte hebben met z'n allen. Nog af en toe is het lastig te bepalen waar een body-gerelateerde vraag te dumpen, zeker omdat een aantal topics (10D en 300D bijvoorbeeld) al zo lang stil liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door MissingDog op 13-07-2006 11:33 ]

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Whoei, wat gaat de tijd snel.
Mag ik bj deze de modjes dan ook bedanken voor als hun werk wat ze erin hebben gestopt :)

Verder vraag dit natuurlijk ook om de fg-stats..;) of komen die later?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:24:
To be continued .. ;)

trouwens wat je niet echt kan tellen is het aantel mensen wat lurker is ;) net als ik.
Ik heb wel het idee dat ik veel van alles leer.. ondanks dat ik niet echt wat post in FG
Niet alleen het leren. Ook de vele mooie foto's die er gepost worden trekt zeker veel lurkers aan, zoals ik :)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb niks toe te voegen, maar wilde toch graag melden dat ik hier nog steeds met veel plezier kom. :)

Verwijderd

Het gaat nog steeds goed, er zit voor september vanuit deze kant wel weer een meeting aan te komen kan ik verklappen ;) In de zomervakantie is er teveel afwezigheid, maar daarna zet ik er wel weer één op poten :) Eens kijken of we het recordaantal aanwezigen van de vorige keer kunnen breken :)
justawitte schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:26:
Mag ik bj deze de modjes dan ook bedanken voor als hun werk wat ze erin hebben gestopt :)

Dat is een goede jah, die hebben we hier nog niet gehad :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 13:46 ]

• Remy

Remy

Topicstarter
justawitte schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:26:

Die komen later :) En de modjes doen het goed ja, weinig klachten over ze gehoord :+

LinkedIn
Instagram

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Opzich doen de modjes het goed jah :) de admin daarentegen :+

Maar gefeliciteerd heren! Keep up the good work!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1