Steve Jobs draadloze Keynote clicker

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12 22:15
Iemand enig idee wat voor remote Steve Jobs gebruikt voor zijn presentaties?

Ik wil namelijk iets soortgelijks in mijn bezit krijgen, maar ik kan niks vinden. Ik kan wel zoeken, maar dan kom ik alsmaar uit bij van die apparaten met lelijke USB dongles. Mijn laptop heeft niet voor niets Bluetoot en WIFI erin zitten, dus waarom zou ik zo'n lelijk geval er extra in moeten drukken?

Iemand enig idee of er zoiets bestaat? Moet haast wel. Bluetooth heeft officieel maar 15 meter, maar effectief met een open zichtlijn zal het meer zijn. Maar WIFI zou nog mooier zijn.

Heb al wel dit gevonden:
http://www.salling.com/Clicker/mac/
Maar ja, mijn Nokia 6310i (I know, ancient technology) wordt dus niet ondersteund en m'n iPac wil ook niet pairen via bluetooth.

Verwijderd

Dit kwam even in mijn gedachte op:

Ik weet niet wat voor Mac je hebt.. maar is de Remote van Front Row niks? (als dat uberhaupt kan..)

• The - DDD
Heb een PB G4 15" 1.67 Ghz

En infrarood lijkt me niet echt optimaal voor zoiets.

[ Voor 57% gewijzigd door The - DDD op 13-07-2006 10:29 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:47

Gerco

Professional Newbie

Zoiets? http://www.erconline.nl/bluetooth-presenter-p-758.html

Is wel geen Apple style, maar is bluetooth en voor presentaties. Er staat wel Windows 98/ME/2000/XP, maar als dat ding gewoon Bluetooth-HID ondersteunt, zou ik niet weten waarom het niet zou werken.

offtopic:
<rant>Al schijnt het ondersteunen van standaarden een beetje een vies gebruik te zijn in de Window wereld. Elke fabrikant wil per-se dat je zijn eigen crapsoftware installeert.</rant>

[ Voor 58% gewijzigd door Gerco op 13-07-2006 10:37 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Steve Jobs heeft gewoon zo'n hondenklikker, en achter het podium staat een hulpje dat bij elke klik de spatiebalk induwt voor de volgende slide :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die FrontRow remote werkt perfect voor keynote hoor. En dat ding heeft ongeveer een gelijk bereik aan bluetooth/RF remotes. (Ik weet niet hoe ze dat doen, maar 't is echt vrij gevoelig).

Anyway verschillende bedrijven (waaronder logitech) maken dat soort dingen, die vervolgens gewoon een toetsenbord nadoen. Voor next slide sturen ze page down, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:34:
Steve Jobs heeft gewoon zo'n hondenklikker, en achter het podium staat een hulpje dat bij elke klik de spatiebalk induwt voor de volgende slide :)
:o

Ik kan in de Apple Store ook geen presentatie remote's vinden. :?

Verwijderd

De frontrow remote die ik zelf ook gebruik op m'n mac mini heeft echt wel een vrij groot bereik...

Ik weet niet wat voor ultra spectulaire stage shows jij opvoert, maar bij een gewone slideshow sta je in principe geen tien meter van je computer vandaan. En dat kan die remote zeker wel.

Natuurlijk wel zorgen voor iewat line of sight, maar normaal kan dat ook geen probleem zijn?

Iig, ik hoef met die remote zelfs niet te pointen naar de mac (grotendeels witte kamer) dus hoe ik die ook houd, het werkt nagenoeg altijd (natuurlijk niet de IR met de hand bedekken)

Mijn eerste mac is er één met een remote, ik kan nu al zeggen dat ik zeker niet zonder kan. Het is één van de meest geniale dingen op die computers. Helemaal in stijl, perfect passend bij de computer, klein, en super handig. Dat andere computerbouwers dit niet standaard doen, onbegrijpelijk :)

(ware het niet dat een mac met 512Mb ram soms frustrerend traag reageert op een input van de remote. Maar goed, daar leer je dan maar mee leven :/ )

Wat je ook kan doen (en wat ik zelf al zo heb zien gebruiken)... Koop een mooie bluetooth muis. (die dingen werken standaard wel). Geen extra dongle nodig, mooie muis... En als je wil gaan 'slide showen' pak je de muis op en klikken maar op die mouse buttons. Je kan zo een klein laptop bluetooth muisje kopen

• The - DDD
Ik zie hem altijd met zo'n kistje formaat pakje peuken staan. Paars geloof ik. En daar zitten een paar bejaardensize drukknoppen op. (Persoonlijk denk ik dat hij via dat doosje op afstand een medewerker een stroomstoot geeft, die vervolgens op spatie drukt.)

De apple store bevat 1 presentatie clicker, maar die heeft zijn eigen USB 2.4 ghz dongle.

@Alvi:
Heb ik aan zitten denken een BT muisje. Maar toch liever niet. Ligt niet lekker in de hand en ik wil gewoon een ding hebben waarmee ik gewoon niet mis kan drukken. Want als er iets vervelend is tijdens een presentatie, dan is dat wel dat je op je kastje moet kijken om het goede knopje te vinden. Net als naar de PC moeten lopen omdat je buiten bereik bent. Iets waar ik bij bluetooth nogal slechte ervaringen mee heb wanneer de accu's wat leger aan het raken zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door The - DDD op 13-07-2006 11:37 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.macuser.com/birch.jpg

tja, wat zou het voor apparaat zijn, op dit 2e plaatje lijkt het wel op een blauwe apple remote. Maar hij gebruikt dit ding al jaren.

Afbeeldingslocatie: http://laughingsquid.com/wp-content/uploads/2006/01/jobs_keynote.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 13:30 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08
Met mijn GSM (sony-ericsson) kan ik via bluetooth presentatie's en audio sturen, mss iets interessants om te bekijken?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Schijnbaar heb ik nog gelijk ook ..

http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-155244.html :D

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Draadloze muizen voor het gebruik in presentaties zijn over het algmeen eigenlijk waardeloos. Als je ze namelijk een tijdje niet gebruikt, schakelen ze zichzelf uit. Als je dan naar een volgende dia wilt, moet je eerst wachten totdat de muis de verbinding heeft opgebouwd voordat je verder kunt. Bijeffect daarbij is vaak ook nog dat er een muispijl in je presentatie verschijnt. Erg irritant.

Dus, als je weinig presentaties geeft en/of kort over een dia doet, dan is een draadloze muis wel bruikbaar. In alle andere gevallen werkt het gewoon niet lekker.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Ik heb het zelf met een wired-mouse gedaan, aan een kleine PowerBook. Dan kun je niet te ver van je PowerBook af staan (niet meer dan een meter eigenlijk), maar het werkt wel prima.

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Joh, Steve Jobs gebruikt inderdaad een of andere cue-light, die gaat echt niet zelf de pagina vooruit klikken. Bij zulke grote presentaties heeft de presentator een cuelight (met wel een groot bereik) (trouwens wireless presenters gaan ook gewoon door muren heen.. ook leuk als je een congres hebt met meerdere breakouts op 1 gang :) )

Achter de schermen gaat een rood of een groen lampje branden (of een stroomstoot zo je wilt) en de slide-advancer die klikt door op minimaal 2 computers. Deze computers zitten weer in een Folsom ScreenPro (of iets dergelijks) zodat bij een technisch probleem (of last-minute wijzigingen) naadloos doorgegaan kan worden met de show...

Met een muis in je handen wil je trouwens niet presenteren, voor het weet trigger je je muisaanwijzer..

Trouwens verbazingwekkend hoe vaak presentatoren/sprekers per ongeluk klikken, verkeerd klikken of op het verkeerde doosje (laserpointers) klikken... Achter de schermen kun je niet dom naar een lichtje gaan zitten kijken, maar een beetje meeluisteren hoever ie is op zijn dia doet wonderen.

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• The - DDD
Hmmz, ok het zal dus wel iets zijn wat iemand backstage een cue geeft. Maar dan blijft nog steeds behoefte voor een goede BT of WIFI clicker bestaan. En zoals ik al aangaf heb ik een voor-golf-oorlogse mobiel. Nokia 6310i, ding heeft wel bluetooth, maar is niet compatible met een tooltje die ik gevonden had.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mijn w800 doet het prima..

ping 127.212.23.124

• Liegebeest
  • Laatst online: 06:37
Wat een ongelooflijk foute muis dat! :D

Nee, besteed dan liever een tientje extra en koop een Nokia 6021. Is zo'n beetje het goedkope zaken model wat ze nu op de markt hebben. BlueTooth, GPRS, Triband en (belangrijk) compatible met Salling Clicker... Werkt bij mij naar alle tevredenheid...

Liege, liege, liegebeest!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

heb het nog even opgezocht *nou eigenlijk kwamen net onze nieuwe zending cue-lights binnen en moest ik weer aan dit topic denken*

Afbeeldingslocatie: http://www.interspaceind.co.uk/images/mastercue_usb.jpg
http://www.interspaceind.co.uk/products/mastercuev5.html

Deze hebben wij dus. Cuelights met ook een doorlink naar USB, dus niet alleen een twister-ijs-lichtje, maar ook daadwerkelijk een doorklik. Misschien een tikkie overkill 'for your average impress-the-management-presentation', maar voor een volle congres- of theaterzaal onmisbaar!

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-12 18:09

YellowCube

Wait...what?

cailin_coilleach schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:28:
Wat een ongelooflijk foute muis dat! :D

Nee, besteed dan liever een tientje extra en koop een Nokia 6021. Is zo'n beetje het goedkope zaken model wat ze nu op de markt hebben. BlueTooth, GPRS, Triband en (belangrijk) compatible met Salling Clicker... Werkt bij mij naar alle tevredenheid...
^^met hem.
ik heb toevallig gisteren Salling Clicker geinstalleerd en geprobeerd i.c.m. een Qtek en het werkt gewoon te simpel. Zowel via Bluetooth (als je in dezelfde ruimte zit) als via WiFi (wat weliswaar niet op die Nokia zit, maar toch) werkt het prima.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12 23:18

t-h

probeer de oude Logitech Cordless Presenter, vier tientjes va Marktplaats, en evt. daarna met winst doorverkopen. Ze zijn gaaf, werken perfect, liggen lekker in de hand, hebben een laserpointer, en werken via bluetooth.

• Liegebeest
  • Laatst online: 06:37
Ze zijn gaaf, werken perfect, liggen lekker in de hand, hebben een laserpointer, en werken via bluetooth.
Persoonlijk heb ik overigens de schurft aan laser pointers. Echt -iedereen- die ik er eentje zie gebruiken, gebruikt'm volledig fout en gaat snel heen-en-weer staan wijzen met dat ding. Duizelig word ik er van en je kan'm ook helemaal niet meer volgen.

Liever geen pointer dan...

Sprekend van welks, ik heb wel iets anders interessants gevonden voor als je van achter je laptop of computer presenteert: MousePose... Druk op een F-toets en je schermt word verduistert met alleen rond de mouse pointer een halo van licht. Erg mooi om iets aan te wijzen :)

EDIT:
Ziet er zo uit... En is gratis _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.kilala.nl/Images/Mousepose.png

[ Voor 10% gewijzigd door Liegebeest op 27-07-2006 13:31 ]

Liege, liege, liegebeest!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

OmniDazzle kan ook zoiets en meer. (Alleen niet gratuit).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The - DDD
cailin_coilleach schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:28:
[...]

Persoonlijk heb ik overigens de schurft aan laser pointers. Echt -iedereen- die ik er eentje zie gebruiken, gebruikt'm volledig fout en gaat snel heen-en-weer staan wijzen met dat ding. Duizelig word ik er van en je kan'm ook helemaal niet meer volgen.

Liever geen pointer dan...

Sprekend van welks, ik heb wel iets anders interessants gevonden voor als je van achter je laptop of computer presenteert: MousePose... Druk op een F-toets en je schermt word verduistert met alleen rond de mouse pointer een halo van licht. Erg mooi om iets aan te wijzen :)

EDIT:
Ziet er zo uit... En is gratis _/-\o_
[afbeelding]
Die heb ik al wel is gebruikt tijdens een presentatie waar ik hands on keyboard zat te werken. De eerste keer dat je het doet krijg je gelijk "Oeh en aaaah" uit het publiek, was echt lachen.

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
The - DDD schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:16:
[...]

Die heb ik al wel is gebruikt tijdens een presentatie waar ik hands on keyboard zat te werken. De eerste keer dat je het doet krijg je gelijk "Oeh en aaaah" uit het publiek, was echt lachen.
Hij is dus niet gratis, je heb een nag window en timeout, licentie kost 10 dollar.

Ik wil voor volgend schooljaar overigens een wireless presenter hebben. Laserpointen hoeft niet, mah wel. Mooi zou een blank screen knopje zijn.

Nu is het zo dat ik een hekel heb aan van die dongles - wat is een goeie 'remote' die via bluetooth werkt?

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-12 20:56
Sijmen schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:32:
[...]

Ik wil voor volgend schooljaar overigens een wireless presenter hebben. Laserpointen hoeft niet, mah wel. Mooi zou een blank screen knopje zijn.

Nu is het zo dat ik een hekel heb aan van die dongles - wat is een goeie 'remote' die via bluetooth werkt?
Ik ga gwoon mn Apple remote gebruiken.. Laptop achter op zn sleeve. Werkt goed genoeg volgens mij! Werkt goed samen met keynote en powerpoint (die laatste weet ik niet zeker...) Maar zonder Apple Remote wordt het moeilijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:39:
Ik heb het zelf met een wired-mouse gedaan, aan een kleine PowerBook. Dan kun je niet te ver van je PowerBook af staan (niet meer dan een meter eigenlijk), maar het werkt wel prima.
lol, usb verlengsnoer van 10 meter :)

kost niet zo gekke veel :*)

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:32:
[...]

Topic is ongeveer een jaar oud.. waarom in hemelsnaam zo'n nutteloze reactie plaatsen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:32:
[...]

De volgende keer dat je een oud topic kickt, zou je dan misschien een iets nuttiger reply plaatsen? Kicken van een oud topic is opzich niet verboden, maar doet dan alleen als je iets zinnigs te melden hebt :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.