Oke, ik wil mijn pc dus formateren. Ik heb een C en D schijf. Op mijn C staat windows. Ik doe de cd van windows erin zet in de bios dat hij vanaf CD moet booten. Hij doet dit niet en zegt Press A Key to Reboot. Ik begrijp er niets van, ik heb meerdere malen pcs opnieuw geinstalleerd maar dit ben ik nog nooit tegen gekomen. Maar goed. Ik dus de windows schijf, schijf C, losgekoppelt en de geformateerde D erin laten zitten. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik begrijp er niets van. Ik heb het met een windows cd MET Sp2 en zonder geprobeerd.
Zijn het originele windows schijven? if not: dan kan daar het probleem al liggen.
Maak anders eens een setje installatiediskettes.
Op www.bootdisk.com kan je ze wel vinden, mocht je het niet voor elkaar krijgen om ze vanaf de CD te maken (moet vanuit windows)
Maak anders eens een setje installatiediskettes.
Op www.bootdisk.com kan je ze wel vinden, mocht je het niet voor elkaar krijgen om ze vanaf de CD te maken (moet vanuit windows)
Als een CD geen bootsector heeft moettie gewoon verder gaan met starten van de HDD. (kijk maar eens wat er gebeurt als je een normale CD in de speler laat zitten en je reboot)MoiZie schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 08:20:
De cd heeft wel een bootsector?
[ Voor 39% gewijzigd door McKaamos op 13-07-2006 08:21 ]
Dat begrijp ik niet helemaal. Wat is dat?
Ik doe gewoon de windows CD XP Prof erin. Ik wilde eerst ook vanuit windows opnieuw installeren maar dat kan niet omdat er een nieuwere versie op de pc staat dan de cd.
Ik doe gewoon de windows CD XP Prof erin. Ik wilde eerst ook vanuit windows opnieuw installeren maar dat kan niet omdat er een nieuwere versie op de pc staat dan de cd.
Vanuit windows opnieuw installeren kan niet, tenzij je een upgrade doet.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 08:22:
Dat begrijp ik niet helemaal. Wat is dat?
Upgrade is dan bijvoorbeeld van Win98 naar XP.
Die "deze windows is nieuwer" melding krijg je gewoon als de versie van je huidige windows gelijk of hoger is.
XP is XP, dus dat is gelijk en dan krijg je die melding dus.
En een bootsector is een klein stukje aan het begin van de CD waar opstartinformatie in staat zodat de computer van die CD kan opstarten.
[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 13-07-2006 08:24 ]
Je hebt gelijkMcKaamos schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 08:20:
[...]
Als een CD geen bootsector heeft moettie gewoon verder gaan met starten van de HDD. (kijk maar eens wat er gebeurt als je een normale CD in de speler laat zitten en je reboot)
@TS, bootdisk zou dan inderdaad kunnen helpen. Je ziet niet snel iets voorbij flitsen bij die cd? Is het geen recovery CD oid, die zn recoverypartitie niet kan vinden waardoor hij wil rebooten?
Oke ik heb een bootdisk gemaakt. Hij komt dan in de A:/
Ik wil naar C:/ maar ik heb al 2duizende commands gezocht op internet om hem daar te krijgen maar het wil maar niet lukken. Wat ik dus heel gek vind is dat ik D al heb geformateerd en ik ook probeer op C eruit te halen en dat hij dus geen HDD heeft, alleen een legen.
Ik wil naar C:/ maar ik heb al 2duizende commands gezocht op internet om hem daar te krijgen maar het wil maar niet lukken. Wat ik dus heel gek vind is dat ik D al heb geformateerd en ik ook probeer op C eruit te halen en dat hij dus geen HDD heeft, alleen een legen.
Ik snap eigenlijk niet echt wat je daar nou zegt in die laatste zin... En laat die 2000 commands dan maar eens zien
Het is namelijk de meest voorspelbare die er is.. c: Overigens snap ik niet waarom je naar c zou willen, je wil toch naar de cd, en dan vanaf daar windows installeren.
Dat komt waarschijnlijk omdat je NTFS partities hebt, die zie je niet zonder driver onder dos.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 09:00:
Oke ik heb een bootdisk gemaakt. Hij komt dan in de A:/
Surely you're wrong_Diederik schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:49:
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat je NTFS partities hebt, die zie je niet zonder driver onder dos.
Maar er is volgens mij nog steeds gen antwoord geweest op het verhaal of het wel een legaal verkregen versie is van Windows.
Begint het serie nummer met: FCKGW ?
[mierenneuk mode]
Topic titel: Windows kan je niet formateren, een schijf wel
[/mierenneuk mode]
Begint het serie nummer met: FCKGW ?
[mierenneuk mode]
Topic titel: Windows kan je niet formateren, een schijf wel
[/mierenneuk mode]
[ Voor 26% gewijzigd door OMD op 13-07-2006 11:28 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound
E.J., begin eens even gericht te antwoorden op de vragen die gesteld worden?
Want zonder de info die gevraagd wordt kunnen we hier nauwelijks iets over vertellen. Je zal zelf ook even wat onderzoek moeten doen, want alleen foutmeldingen dumpen is niet waar GoT voor bedoeld is. Je kan als je ze in een zoekmachine als Google invoert erg veel vinden hierover.
Zou et niet gewoon een SATA schijf kunnen zijn? Kom eens met wat meer hardwarespecs?
Ik pas de topictitel even aan, want Formateren Windows is naast een spelfout ook nog eens iets wat niet kan. Ook zien we graag je OS in de topictitel.
Want zonder de info die gevraagd wordt kunnen we hier nauwelijks iets over vertellen. Je zal zelf ook even wat onderzoek moeten doen, want alleen foutmeldingen dumpen is niet waar GoT voor bedoeld is. Je kan als je ze in een zoekmachine als Google invoert erg veel vinden hierover.
Zou et niet gewoon een SATA schijf kunnen zijn? Kom eens met wat meer hardwarespecs?
Ik pas de topictitel even aan, want Formateren Windows is naast een spelfout ook nog eens iets wat niet kan. Ook zien we graag je OS in de topictitel.
Pagina: 1