Ik ben tamelijk nieuw met php en ik zit ongeveer 2 dagen vast met een dom scriptje om een rij in mysql te updaten (ik schaam mezelf...).
Ik start vanop een andere pagina en ik open de updatepagina (modify.php) met een link zoals:
http://www.mijndomein.com/admin/modify.php?index=2
Mijn code van modify.php is:
Ik krijg de volgende error:
FOUT: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'index=2' at line 1
(Het eerste deel van de error is gegenereerd in de code zelf, het 2e deel door mysql)
Mijn tabel ziet er als volgt uit:
index int(5) UNSIGNED auto_increment
naam varchar(50)
url varchar(65)
picture varchar(55)
Zou het aan m'n query liggen of eerder aan de notatie van php?
Alvast zéér hard bedankt!!!!!!!
basso1234
Ik start vanop een andere pagina en ik open de updatepagina (modify.php) met een link zoals:
http://www.mijndomein.com/admin/modify.php?index=2
Mijn code van modify.php is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| <?php // Connecting the db include("inc_connect_mysql.php"); // See if the page called itself // with a hidden field if (isset($_POST["bevestiging"])){ $query="DELETE FROM content WHERE index=" .$_POST['index']; $result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error()); echo("De volgende opdracht is uitgevoerd: <b>$query</b><br>\n"); if ($result){ echo ("Record nummer " .$_POST["index"] . " is verwijderd<br>\n"); echo ("<a href=\"modifycontent.php\">Terug naar het overzicht</a>"); } }else{ // page didn't call itself, // ask for confirmation forst $query="SELECT * FROM content WHERE index=".$_GET['index']; $result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error()); ?> <html> <head> <title>Deleting: Are you sure?</title> </head> <body> <h2>Warning: do you want to delete these data?</h2> <?php while ($rij = mysql_fetch_array($result)){ echo("index = " . $rij['index'] . "<br>\n"); echo("Naam = ". $rij['naam'] . "<br>\n"); echo("url = ". $rij['url'] . "<br>\n"); echo("Picture = ". $rij['picture'] . "<br><hr>\n"); }?> <form action="<?php echo($_SERVER["PHP_SELF"]);?>" method="post"> <input type="hidden" name="bevestiging" value="1"> <input type="hidden" name="index" value="<?php echo($_GET["index"]);?>"> <input type="Submit" value="Yes, delete"> <input type="Button" value="No, back" onClick="javascript:history.back();"> </form> <?php // close else } ?> </body> </html> |
Ik krijg de volgende error:
FOUT: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'index=2' at line 1
(Het eerste deel van de error is gegenereerd in de code zelf, het 2e deel door mysql)
Mijn tabel ziet er als volgt uit:
index int(5) UNSIGNED auto_increment
naam varchar(50)
url varchar(65)
picture varchar(55)
Zou het aan m'n query liggen of eerder aan de notatie van php?
Alvast zéér hard bedankt!!!!!!!
basso1234
[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 13-07-2006 02:16 ]