Problem Wlan Acer Aspire

Pagina: 1
Acties:

• Pimmetje16
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb hier een acer aspire 1350. Deze beschikt niet standaard over een wireless adapter. Nu kwam ik er achter dat deze laptop over een mini pci slot beschikt.

Nu heb ik hier een wireless mini pci adapter in laten plaatsen. Deze adapter werd herkend in windows. Maar deze adapter vindt op geen elke wijze andere netwerken. Zelfs niet als deze naast de router staat. Toen hebben we de adapter in een andere laptop getest. In deze laptop werkte de kaart uitstekend.

Nu denk ik dat de kaart hardware matig "gedisabled" is. Alleen dat deze laptop beschikt niet over een schakkelling voor wireless in of uit te schakelen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Zijn er mensen die wireless of bleutoothwel aan de gang hebben gekregen?

Verwijderd

Mischien een stomme vraag... maar wie heeft de kaart ingebouwd?

En heeft die gene de antenne wel aangelosten op de kaart? Dit schijnt echt een k.u.t. klusje te zijn. De antenne zit namenlijk verborgen in de omkasting van je beeldscherm. Om deze aan te sluiten op je mini pci kaart is echt een priegelwerk.

Heb je dit gecontroleerd of kun je dat controleren. Als dit nl niet het geval is, zal je geen tot nauwelijks ontvangst hebben, maar in windows word je kaartje wel herkent.

Succes

• Pimmetje16
Mijn vader is monteur. Hij heeft het kaartje ingebouwd. We dachten zelf eerst ook dat heet aan de antene lag. toen hebben we er ff een externe antene aangehangen. Maar dit werke helaas ook niet. We hebben idd de antenne in het scherm gebouwd en het was idd veel werk. Alleen jammer dat het niet werkt

We denken dat er toch een manier is om de minipci aansluiting hardwarematig in en uit schakelen is zoals bij laptops met standaard wireless.

Ik heb zelfs contact gehad met acer support maar na 4 mail kreeg ik geen repplay meer :(. Kreeg niet eens de melding dat ze er niets meer aan deden ofzo gewoon niets meer`

• Pimmetje16
Niemand ervaring met het inbouwen en het aan de gang krijgen van minipci in een laptop. En dan zit ik met name met het feit dat windows mijn kaart herkend en installeerd maar geen wireless netwerken vind. (Antenne is goed aangesloten) Zelfs niet naast een AP.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de hardware matige in en uitschakeling op een laptop want ik denk dat deze is uitgeschakeld en omdat het bij mijn laptop toch geen wireless zat ze de schakeling misschien hebben weggelaten.

Iemand?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Vaak zit er op de Acers ofwel een sneltoets (FN+F?). Dat varieert een beetje per model.
Een enkele keer is het ledje aan de voorzijde van de laptop ook de schakelaar voor aan/uit zetten.
Bij mijn eigen laptopje is het FN+F2, op de zaak heb ik ze ook wel op andere gezien.
Kun je niet in de software van het WLAN kaartje controleren of hij aan of uit staat?

• Pimmetje16
Bij FN + F2 Krijg ik systeem eigenschappen.

En verder kan ik niets vinden over wireless. Omdat dit niet standaard in de laptop zit. Zoals hier onder vermeld geven ze geen echte informatie bij acer support hierover

Het gaat om de Broadcom 802.11g hiervan heb ik alleen drivers. Deze drivers zouden moeten werken want deze zijn in een andere laptop getest.

Iig bedankt voor de reactie

Pimmetje

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Is er geen andere Wirelesssoftware die je kan proberen? Die standaard Windowszooi kan bij mij ook geen netwerken detecteren, terwijl er hier toch echt 3 in de buurt zetten. Maar gelukkig zat er Intel software bij m'n netwerkkaart en daarmee kan ik wel gewoon alle netwerken zien.

Staat bij je wireless netwerk toevallig SSID Broadcast op disabled? Want ik kan uit ervaring vertellen dat dat in combinatie met de standaard wirelesssoftware van Windows veel problemen geeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Rhannie op 15-07-2006 17:20 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Pimmetje16
Ik heb het programma netstumbler gebruikt (hiermee zie je normaal allenetwerken ook met verborgen SSID) Maar niets wil helpen :(.

Ik hoop dat iemand ooit al een keer wireless heeft ingebouwd in de acer aspire 1350. En deze persoon mij zou kunnen vertellen of er ergens op het moederbord nog wat moet worden ingeschakeld.

Ondertussen blijf ik nog wel proberen ....

Bedankt voor de reactie

Pimmetje

• Pimmetje16
nog iemand suggesties?
Pagina: 1