Toon posts:

Radeon 9800 Pro flipt totaal in WoW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart flipt helemaal in wow, eerst was het soms, maar nu knalde het inene tevoorschijn, erger dan van tevoren. Ik keek door textures heen, beeldscherm leek in brand te staan (net een soort grappig progje, maar dit is niet grappig)

Ik krijg allemaal krassen erdoorheen etc dan, van die artifacts.

Hoe dan ook, mn fps is de laatste tijd ook erg slecht in WoW, was veel beter.
En in windows doet mn kaart ook wel gek (sloom)

Hoe komt dit, moet ik meer details geven? ik kan er op geen komen, pas als ik vragen krijg.
Ik ben helemaal in de war, voorheen deed hij het super :/
k heb wel een paar screens, maar ik weet niet of iemand ze kan openen (kan wel in WMP, alleen dan ondersteboven)

Had iemand dit probleem al?

BTW: Toen ie gek deed, en ff de 12v de kaart een beetje erinduwde deed hij het wel weer normaal, echter was het geen halve milimeter (het is een extra kabel zeg maar)

ik weet het niet uit te leggen, ik kan wel vragen beantwoorden

Greet Sjibb (ik hoop op een snel antwoord)

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-07 20:09
Ik heb dat ook gehad met 9800... Al andere games geprobeerd?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 10:20

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Lijkt me dat je kaart gewoon defect is, zeker als het overal gebeurd.
Voor de zekerheid kun je eens een Knoppix CD draaien en in Linux kijken of je er ook last van hebt, dan sluit je een softwareprobleem al uit.
Heb je de drivers ook al eens geupdate?

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Het is erg warm deze dagen, dus ik denk een warmte probleem:

Wat zijn de temps van je CPU/mobo? (om een indruk te krijgen)
Welke koeler zit op je 9800 Pro? (standaard, zalman)
Voelt de VGA koeler warm/heet aan?
Heb je hem overgeklokt?
Heb je airflow in je kast? (casefans enz)

Verder:
Is het alleen bij WoW?
Welke VGA driver heb je erop en heb je al andere geprobeerd?
Wat voor een voeding heb je? (merk, vermogen, ampere op 12V)

Pas als je deze antwoorden hebt kan ik je verder helpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 22:56 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Misschien is het wel een hitte probleem?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de temps van je CPU/mobo? (om een indruk te krijgen)
Die van mn CPu zijn tijdens het gamen 40-55 graden, hangt er net vanaf en mobo 30 ofzo, gewoon lichaamstemp (k voel et alleen)

Welke koeler zit op je 9800 Pro? (standaard, zalman)
Standaard nieuw, 2-3 maanden oud.

Voelt de VGA koeler warm/heet aan?
Ja, nogal, over de hele kaart, busjes, die ijzeren dingen, en ook de heatsink die wist 50-60 graden te worden (hmmm, er brand een lichtje, geheugen te warm of niet correct afgesteld? )

Heb je hem overgeklokt?
Ik geloof het niet, toch kijken voor de zekerheid

Heb je airflow in je kast? (casefans enz)
Kast staat open, maar wel een casefannetje + dat ODM mn torenventilator tegen de open kast loopt te blazen.

Verder:

Is het alleen bij WoW?
Geloof et wel ik kan wel ff op Farcry kijken, daar heb ik overigens laatst geweldige fps gehad

Welke VGA driver heb je erop en heb je al andere geprobeerd?
K heb maar een gedownload van Ati (natuurlijk wel de goede , dus compatibel, k heb et vaker gedaan, hij deed het trouwens erg goed eerst)

Wat voor een voeding heb je? (merk, vermogen, ampere op 12V)

Merk is Eurocase en op de 12v lijn zit 14 ampere

Ik moet ook zeggen dat ik wel eens problemen had met de 3.3 lijn die op 2.8 liep :o T is maar dat bios me waarschuwde toen hij opeens rebootte een tijd terug. Toen ik mn ATX KABEL een klein duwtje gaf deed hij het weer op 3.3 . Ik heb em ook gesleeved, misschien dat het probleem? (bij de vkaart is hij gesleeved, maar dat is van de fabriek (had niet genoeg stekkers)

Ik heb aanstaande zaterdag wel 230 euro tot beschikking for in case of... |:(
heb ik genoeg geholpen? meer mag ook! :) Zolang er maar een oplossing komt.

Verwijderd

Bedankt voor de duidelijke ractie :>

De VGA koeler lijkt goed op de kaart te zitten, want hij wordt erg warm. Omdat ik zelf ook een 9800 Pro heb kan ik je zeggen dat de standaard koeler eigenlijk te klein is tijdens hete zomerse dagen. Ik heb hem vervangen door een zalman omdat ik op den duur ook artifacts kreeg (en het is meteen stiller in m'n kast).

Het probleem ligt 99% aan je voeding. Het is geen A-merk en 14A is echt aan de lage kant. Misschien moet je even de rest van je specs erbij zetten, dan wordt het een stuk duidelijker. Kun je misschien een andere voeding proberen? (lenen bij iemand)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De 3,3 volt lijn die beneden de 3,0 volt komt zorgt voor problemen met een grafische kaart zoals een 9800. Heb ik zelf ook gehad toen mijn vorige voeding op het punt van opgeven stond (de warmte was em teveel geworden). Nieuwe voeding gehaald en alles was weer zoals ouds.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou geloof ik kunnen lenen, dat zie ik denk ik wel.
Zalman coolertje is geen probleem, maar 20-30 euri's

Specs:
P4 1,8 Ghz 256 KB Cache Willamette core
ASUS P4PE X/TE
Western Digital 200GB HDD
Sony DVD-RW Dual Layer
Aerogate2
Coolermaster Musketeer 2 (?)
LCD die bij de kast zat
PCI Soundcard (sweex :P )
256MB kingston Cl2.5 DDR-400
256MB Corsair ValueRam Cl3.0 DDR-400

en natuurlijk:

Ati Radeon 9800 Pro 256MB 256-bit

Ik ga nu Farcry uitproberen of die lekker gaat

PS: windows wilt niet activeren en via de telefoon kan hij niet worden geverifieerd :( Terwijl ik toch de echte heb.

Verwijderd

Topicstarter
Nitroglycerine schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:23:
De 3,3 volt lijn die beneden de 3,0 volt komt zorgt voor problemen met een grafische kaart zoals een 9800. Heb ik zelf ook gehad toen mijn vorige voeding op het punt van opgeven stond (de warmte was em teveel geworden). Nieuwe voeding gehaald en alles was weer zoals ouds.
Kan zijn, maar hoe verklaar je dan het feit dat zodra ik de kabel naar de zijkant duwde hij weer op 3.3 sprong?
Ik heb em gesleeved dus zou best kunnen dat ie ergens los zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:25:
[...]

Kan zijn, maar hoe verklaar je dan het feit dat zodra ik de kabel naar de zijkant duwde hij weer op 3.3 sprong?
Ik heb em gesleeved dus zou best kunnen dat ie ergens los zit?
Wanneer loopt de 3,3V lijn precies terug? Is dat gewoon idle in Windows of tijdens een game? Want het kan best zijn dat niet alleen door een brakke kabel komt, maar ook omdat de voeding niet genoeg prik kan leveren.
Ik zou gewoon een andere voeding proberen (liefst A-merk en minstens 18A op 12V), en dan pas verder kijken. Je configuratie is niet echt zwaar in de zin van stroomvretend, maar tegenwoordig is een goede voeding een pre.

Verwijderd

Topicstarter
Door een aantal dingen samen te hebben gevoegd kwam er een idee uit:

ATX gesleeved
3.3 voltlijn
3.3v veroorzaakt ook wel problemen bij videokaart
Zodra ik em aanduwde deed hij het weer

Ik ging dus toch maar kijken naar mn ATX-kabel om zeker te zijn.

En ja hoor!

Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f161/tomik3791/IMG_5510.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f161/tomik3791/IMG_5514.jpg

ff checke kan dus nooit kwaad, alleen maar goed :P
ik kwam er dus achter dat ze er maar op 1 manier in konden ipv 2, dus die 3 waren dus niet omgekeerd |:( Waardoor ze ook niet vastzaten. Het leek eerst wel zo maar door het insteken gingen ze eruit.
Moet je wel nagaan dat dit al sinds begin februari zo is he! Misschien nog zelfs langer!
Nu doet mn vkaart het geweldig weer (nu is het eigenlijk ook een deels een andere categorie, maar goed B) )

Toch is het probleem nog niet verholpen, echter krijg ik nog een beetje van die fellichtblauwe strepen met magentastrepen erdoorheen (negatieve kleuren in beeldscherm) dus alleen een strook met wat lijnen, niet helemaal, maar dit krijg ik af en toe, misschien de 12v lijn in de vkaart?

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde gehad. Maak je geen zorgen er is niks mis met je computer.
Delete (rename) je hele wtf map (hij maakt zelf weer een nieuwe aan) Je videokaart maakt een fout in de cache map (wtf) en daardoor gaat ie trippen.
Er is nog een 3 initiale map (naam vergeten zit op me werk) die je ook moet deleten / hernoemen iets met een D dacht is ..

Wat je ook kan doen is op je start knop rammen als je weer raar beelt hebt. Dan gaat het weer ff tijdje goed...

Ik heb inmiddels nieuwe pc en video en nergens meer last van.
Pagina: 1