Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Enkele research op dit forum leert mij dat Skype op je GSM of PDA het volgende vereist:

- Skype voor pocketPC: http://skype.org/download/skype/mobile/
- Processor van minimaal 240MHz (Bijv. HTC Prophet met 200Mhz moet dus overklokt)
- Minimaal EDGE, Wifi of UMTS (GPRS is te traag)

Zeker met bijvoorbeeld onbeperkt EDGE bij Telfort voor 9,50 per maand icm SkypeOut (2ct per minuut naar vaste nummers) lijkt dit wel erg aantrekkelijk. Zo heb je wellicht een veel minder grote belbundel nodig. :)

Wie heeft er ervaringen met Skype via EDGE of UMTS? Is de kwaliteit goed, zijn er vertragingen of piepen?

Verwijderd

als je gewoon kan browsen, kan je ook skypen.

VoiP protocol gebruikt heel weinig kb/s, dus de verbinding hoef zeker niet zwaar te zijn, alleen je PDA moet aan de eisen voldoen, dan is het dus kijken naar de goedkoopste provider voor je verbinding.

vertragingen zullen er dus niet meer zijn dan als je via de pc belt, en wat voor piepen bedoel je?

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:05:
als je gewoon kan browsen, kan je ook skypen.

VoiP protocol gebruikt heel weinig kb/s, dus de verbinding hoef zeker niet zwaar te zijn, alleen je PDA moet aan de eisen voldoen, dan is het dus kijken naar de goedkoopste provider voor je verbinding.

vertragingen zullen er dus niet meer zijn dan als je via de pc belt, en wat voor piepen bedoel je?
Voor de snelheid nodig:
The minimum requirements to run Skype for Pocket PC 2.0 are:
· Display: 320x240, 640x480 (portrait or landscape), 240x240, 480x480
· CPU: 312Mhz + (Optimized sound quality versions for Intel Xscale, 312Mhz and for 400MHz+), b
· Network: WiFi, 3G or EDGE
En met GPRS werkt alleen het chatten, niet het bellen.

Dus de bundel moet EDGE of UMTS zijn. En de goedkoopste optie is dan 9,50 voor onbeperkt EDGE van Telfort.
UMTS via Vodafone kost 2 euro per MB.

Piepjes komen voor bij Skype op trage PC's wanneer ze bijvoorbeeld de webcam gebruiken en het niet meer trekken. Ik vermoed dat PDA's al gauw aan 100% cpu zitten met Skype, dus wellicht hetzelfde probleem hebben...

Edit:

Linkje naar Skype voor PPC FAQ: http://support.skype.com/...ledgebase&_j=subcat&_i=12

[ Voor 5% gewijzigd door cornelixnootje1 op 12-07-2006 21:16 ]

Verwijderd

misschien off-topic, maar naar mijn idee werkt voip-buster beter(en het hele platform spreekt mij meer aan) ik denk alleen niet dat er een VB client voor PPC is maar mocht ie er wel zijn is dat wellicht proberen waard.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De I-Mate K-jam heeft standaard skype er op gebakken. Edge is idd wel nodig wil het werken om dat gprs net te langzaam is. De proc van de K-Jam os overgins snel genoeg om skype te draaien.

Dus misschien dat er meer ervaring hier te vinden is? :HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 12

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:21

YellowCube

Wait...what?

die 240 MHz lijkt me eerder een aanbevolen snelheid dan daadwerkelijk noodzakelijk.
Ik heb zelf een HTC Wizard (Qtek 9100). Die draait op 180 MHz en is naar 200 overgeklokt.
Skype werkt dan al prima.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:37
Een vraagje i.v.m. Skype op de PDA. Ik heb een iPAQ hx2790 en kan hiermee zonder problemen via wifi skypen (bellen en chatten, sms werkt blijkbaar nog niet op de mobile skype versie). Het enige probleem is dat iedereen zonder problemen kan meeluisteren. De conversatie gaat immers via de mic en (luide) speaker van de iPAQ. Nu dacht ik eraan om misschien zo eens een bluetooth headset te kopen, maar ik ben niet zeker of dit zonder problemen zal werken.
Dus, kan ik die BT headset gebruiken met de mobile versie van Skype zonder dat iedereen kan meeluisteren?

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Ik heb Skype op mijn SPV M500 geinstalleerd (HTC Magician / Qtek S100/ etc.) Je kunt dan kiezen voor WiFi of 3G verbinding. Wat houd die 3G verbinding in?
Als ik via bluetooth met mijn active sync ben verbonden kan ik ook inloggen op skype. Maar doet hij dit dan echt via active synce? Of via een andere manier? Ik heb ingesteld dat hij verbinding moet zoeken via WiFi of 3G (je kon kiezen uit alleen WiFi of WiFi&3G) Niet dat hij nu via 3G verbinding maakt en ik dadelijk een rekening thuis krijg van hier tot berlijn ;)

En hoe kan ik instellen dat hij alleen via WiFi verbinding moet maken? Er stond dat je die instelling nog kon wijzigen, maar ik kan het niet vinden? Of moet ik daarvoor eerst zien aan te melden en dan pas wijzigen? Lijkt me dat dit toch ook moet kunnen zonder aangemeld te zijn op Skype?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:02
Ik heb X-lite en SJPhone geprobeerd op mijn Vario II, beiden met mijn voipstunts account ( 300 min gratis bellen per week naar vaste nummers), maar via UMTS is de vertraging toch echt te groot. De kwaliteit van het geluid is op zich prima, de stemen zijn helder, maar de vertraging is te groot en bovendien hoor je steeds jezelf terug. Te irritant om te bellen helaas. Met Skype heb ik nog geen ervaringen, maar ik zal het eens proberen. De resultaten zal ik hier vermelden.
Pagina: 1