Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Stats]Frustratie.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik de enige die zich er aan ergert. Misschien ben ik de enige die er eens over begint maar waar het om draait is het volgende:

De laatste tijd zie ik dat er steeds later en later stats gepost worden. Het is nu 21:00 en er misten nog 4 projecten? Voelt dan niemand zich aangesproken om eens stats te posten? Waar zijn de glorie dagen van vroeger (tot 0.5 a 1 jaar geleden) dat je als je om 0700 uit je nest kwam te laat was om stats te posten?

Een leuke hitparade neerzetten kost ongeveer 5 minuten afhankelijk van hoe analystisch, hilarisch enz enz je het wil maken? Als iedereen even meewerkt, en gewoon er wat tijd in steekt, dan krijgen we elke dag verschillende leuke stats, en komen de verhaaltjes elke keer anders over (dat is ook waar ik soms verstek laat, en een ander een kans gun als ik al om 0500 naast me bed sta).

Afijn just my 2 cents. Benieuwd wat jullie er van vinden.

Verwijderd

De laatste tijd op verscheidene projecten ook minder reacties, en met minder reacties wordt het posten van stats ook minder leuk. Ook zijn veel mensen nu op vakantie. Maar morgen zal ik als ik men nest uit kom even de resterende startposts doen oké?

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53
NGS 2 the rescue !!! morgen komt alles er te staan .... door mark mulder :D :D

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:12

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Het is zeker waar dat nu er geen leger aan stats posters in het holst van de nacht de DPCH posting procedure plannen, de DPCHs pas laat gepost worden.

Het lijkt of iedereen zit te wachten tot iemand de DPCH gaat posten, misschien kunnen we een topic (per project) openen om de vraag naar stats posts te coordineren?

Op basis van de stats van dpc.nachtvogel.nl zouden we wel een script kunnen fabriceren om een stats poster voor morgen voor te stellen, als suggestie voor in het verhaaltje ofzo...

Daarintegen is het practisch onmogelijk om van een community van vrijwilligers iets te eisen. Als men geen stats wil/durft/kan/mag/... posten kan je hem niet dwingen...

We zouden misschien maandelijkse verkiezingen kunnen houden voor de Top OP van de maand per project. Om posters aan te moedigen een DPCH te posten, en toffe contributies met wat positieve belangstelling te belonen...

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11 18:42

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik post wel af en toe eens stats voor mijn project (R@H) , maar nu ik vakantiewerk doe heb ik hier geen tijd voor 's morgens. Het is ook moeilijk om steeds een leuk verhaaltje te verzinnen , anders zou ik elke dag wel snel even stats kunnen posten :P .

Als er mensen zijn die me een beetje inspiratie geven , zal ik in de toekomst eens wat vaker stats posten :) .

Strava

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij veel projecten is het mogelijk om zelf stats te posten.
Dus als ze er nog niet staan: wat let je?

🖥️ | 🚗

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 16:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

MadMarky schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:06:
euh... bij alle projecten kan je het zelf....

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb er bijna 3000 gedaan en na een tijdje gaat de lol er vanaf, het is helaas zo.
Ook is het niet leuk te posten en weinig reacties te krijgen, dus als iemand post, laat even weten dat je het gelezen hebt :P

* Pim. heeft altijd veel respect voor hen die posten :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

als ik tijd heb, en de stat's staan er niet dan post ik ze gewoon.
waarom? omdat het kan.
ik wil toch wel de cijfertjes zichtbaar hebben.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26
Sja, als je ze zelf kan posten en je ergert je er aan dat ze er niet staan ben ik dan de enige die het probleem niet ziet? Dat je ze niet altijd iedere dag wil posten snap ik best maar je kan natuurlijk net die projecten waar je ze wel van wil zien natuurlijk ook zelf posten.

Ik moet zeggen dat ik dagelijks op ons eigen subteamforum de hitparades post en daar gelukkig de laatste tijd ook hulp bij krijg. Dat is al meer dan genoeg. Zoek het niet om ze hier ook nog te gaan posten. Zo nu en dan wil ik nog wel eens een uitzondering maken bij een speciale gebeurtenis of zo maar het is meer uitzondering dan regelmaat.

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 07:43
Vroege stats zijn altijd leuk. Verschillende op's zijn ook leuk. Verschillende statsposters ook. Dus ik zie eigenlijk het probleem niet behalve dan dat de laatste tijd, vooral door vakantie's de stats wat later zijn.

Moet je het ons kwalijk nemen, ik denk het niet alleen. Iedereen kan stats posten toch dus ook jij....... ik zelf post ze bijna nooit omdat ik 's ochtends om half zeven nog geen inspiratie voor een mooie statspost heb. En daarna vaak ook niet, maar mij hoor je dan ook niet klagen dat ze soms laat zijn want ja, ik had ze dan ook zelf kunnen posten. Eigenlijk vind ik het hier wel een goed systeem zo :D

En als ik een keer inspiratie/zin heb zal ik zeker weten een keer een statspost doen :+

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Idd...het alleen de stats posten is vijf minuten werk, maar je wilt als je de stats leest toch ook een leuk verhaaltje lezen.

Nou kan ik wel wat uit mijn duim zuigen, maar het kost toch altijd meer dan die vijf minuten om enige achtergrond bij dat verhaal te krijgen.

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Dus Fixion staat voortaan om 05:00 op om alle stats te posten.

Wie is voor?

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Het is vakantietijd, veel mensen zijn weg. Weg van huis of weg van werk. Dat zorgt er voor dat de reacties minder zijn. In veel DPCH's worden maar een paar berichten gepost. Het is gewoon een slappe tijd.

Stats hoeven er niet altijd allemaal om 7 uur te staan. In de tijd dat ik begon bij de Dutch Power Cows was het redelijk normaal dat stats pas in de avonduren verschenen. In de loop der jaren is dat steeds vroeger en vroeger geworden. Men raakt er aan gewend (verwend?) dat de stats er tijdig staan en dus "ontevreden" als ze later komen.

Voor de crew werd het steeds moeilijker om gemotiveerde statsposters te vinden. Eén van de redenen dat het statsposten is vrijgegeven.

Wat mezelf betreft: ik heb een hele lange tijd 3-4 DPCH's per dag gedaan. Op een gegeven moment denk je dat iedere DPCH die je post hetzelfde is. Steeds dezelfde openingszinnen, steeds dezelfde grapjes.

Hier had zo wat de hele statspostersgroep destijds last van. Ik denk dat iedereen die regelmatig stats post er last van gaat krijgen. Ik zie het aan de verhaaltjes boven de stats. Soms weinig origineel, soms een opsomming van feitjes. De beste statsposts zijn de postings van mensen die incidenteel posten en tijd hebben gehad iets voor te bereiden.

Ik post de laatste tijd veel minder stats: drukke baan, veel meer dan 40 uur de week en dientengevolge 's ochtends altijd een race tegen de klok om op tijd op mijn werk te zijn (eigenlijk te weinig nachtrust). Na een lange werkdag vaak geen puf om nog op /5 stats te "bezemen" van projecten die er nog niet zijn gepost. Bovendien nodigt het warme weer van de laatste weken ook niet uit om me tussen een paar bloedhete zwoegende koeien te wurmen om de stats te doen.

De dip nu zie ik als een tijdelijke dip. Je ziet wel vaker dat het even wat "minder" gaat. Trekt wel weer bij. Hebben we vaker gezien...

No panic ;)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 20:57

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Als ik zo de stats-poster-stats erbij pak, en het cijfermateriaal even vluchtig doorneem, lijkt het er op dat we in 2006 toch al zo'n dikke 100 verschillende statsposters hebben gehad. Dus het lijkt me meer een gevoelskwestie. Het is vakantie, niet iedereen heeft de mogelijkheid om te reageren.

Verder kan ik inderdaad zeggen dat het soms makkelijk is om een paar dagen achter elkaar stats te posten (en het verhaaltje te verzinnen), terwijl je op andere dagen niets kunt verzinnen. En het is tegen m'n principes om stats zonder verhaaltje te plaatsen.

Daar heb ik destijds ook al eens de aandacht op geprobeerd te vestigen. [rml][ BOINC SETI@Home] hitparade van 16 februari[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door APClll op 13-07-2006 00:04 . Reden: kleine aanvulling ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Verwijderd

Nou ik heb de eerste 2 er weer opzitten, nu even slapen, en dan als ik uit men bed kom kijken wat er over is en dan dat maar posten. ;)

(heerlijk he vakantie)

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Ik heb er ook een gedaan, dus nog maar 9 te gaan voor de rest van de vrijwilligers! :)

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Ik post ze alleen als ik genoeg inspiratie heb om er minimaal een stuk of 5 alinea's van te maken :) En als het kan wat foto's of plaatjes er bij. Ik ga voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Dat er dan een paar projecten zonder mijn DPCH moeten stellen, dat is dan jammer, maar er zijn nog genoeg statsposters over dan.

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:06:
Witlof schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:48:
Sja, als je ze zelf kan posten en je ergert je er aan dat ze er niet staan ben ik dan de enige die het probleem niet ziet? Dat je ze niet altijd iedere dag wil posten snap ik best maar je kan natuurlijk net die projecten waar je ze wel van wil zien natuurlijk ook zelf posten.
Daarom post ik ze ook, ALS ik er tijd voor heb. En daar ontbreekt het me wel eens aan, ik werk gemiddeld 12 uur op een dag. Vanochtend voor het eerst een ochtendje vrij. Wat me opviel alleen was dat de laatste tijd steeds dezelfde mensen statsposten (ook evt pas om 15:00). Ik durf te wedden dat er heel wat verschillende mensen hier zijn geweest. En een verhaaltje hoeft niet heel grappig zijn. Je kan ook zo analystisch zijn dat het gewoon fout en daardoor leuk is.

Afijn dit topic was niet bedoeld om de schuld van me zelf af te schuiven maar gewoon om eens te kijken wat voor motevatie er is, en misschien handig om als TIP-topic te fungeren voor jou als statsposter.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26
Verhaaltjes maken inderdaad de stats leuker. Dat niet iedereen een leuk verhaaltje of ook maar enigsinds iets boven de stats 'verzonnen' krijgen is ook waar denk ik. Sommige mensen hebben er gewoon meer moeite mee dan andere. Blijft natuurlijk wel zo dat de mensen die dat wel kunnen vaak de posters zijn van de stats. Dat is een select groepje wat niet altijd tijd heeft om ze te posten en aangezien de 'reserves' ook niet in grote getalen in de rij staan om het over te nemen zullen wel altijd afhankelijk zijn van net die paar members die graag stats posten. Als we er dan iets langer op moeten wachten is jammer maar beter laat stats dan geen stats :)

• MrMaD1909
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2023

MrMaD1909

Ik graas alles @ NGS

Ik vind dat Quality gaat boven Quantity in deze en na een tijdje gaat de lol er vanaf als je er teveel doet. Af en toe is leuker. En het idee van de leukste OP van de maand vind ik een goed idee !!!

Misschien, indien mogelijk, is het leuk om het aantal pageviews te laten zien van een post. Dan hebben weet je of je bericht veel of weinig is gelezen. Of zijn er policies van Tweakers die dat tegenhouden?

PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C

Pagina: 1