Toon posts:

Zoeken en verbinden met wifi: Via commandline.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een methode zodat ik scriptmatig kan zoeken naar beschikbare draadloze netwerken, en via het scriptje ook kan verbinden met de desbetreffende netwerken.

Onder Windows Vista heb ik de beschikking over NETSH.EXE WLAN, deze zit echter niet in XP, dus wat dat betreft houd die poging op. Verder heb ik een aantal tooltjes gevonden (oa wpa_supplicant met wat functies,etc), maar om nou te zeggen dat er een tooltje is die gewoon doet wat ik wil onder XP, nee dat niet.

Is er ergens een script, functie, programma of wat dan ook, waarmee ik op een scriptmatige manier (aanroep vanaf batchfile) aan kan werken? Ik wil in mijn script oa het zoeken naar wireless netwerken opnemen, en het verbinden naar een beveilig(wep,wpa,wpa2) en onbeveiligd netwerk.

Ik heb gekeken hoever ik kan komen met WMI, hier kom je redelijk ver mee, echter kan ik daarmee (zover ik kon vinden) niet verbinden met een netwerk, enkel de instellingen van het verbonden netwerk aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel schopje :+

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mijn eerste idee zou toch inderdaad WMI zijn in combinatie met nog wat wat andere vbscript truken :)

Persoonlijk vind ik het topic niets met Netwerken te maken hebben, maar hij zit op het randje..

[ Voor 34% gewijzigd door Equator op 14-07-2006 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:43:
Mijn eerste idee zou toch inderdaad WMI zijn in combinatie met nog wat wat andere vbscript truken :)
Ik zoek me het apen-lazerus, heb je ergens een idee in welke hoek ik moet zoeken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dan wordt het toch meer een programmeer topic, en dat wil ik niet maar misschien kan je zelf de windows librarie (diegene die verantwoordlijk is voor het WiFi deel) aanspreken met vbscript en WMI.

3e hit @ google leverde mij dit op: http://www.geekfishing.net/telecom/wifi/ Ik stel voor dat je bij de VBscript sniffer het script eens bekijkt om te zien wat je er aan kan veranderen. Verder lijkt het mij goed om het hier verder bij te laten ;)