Toon posts:

WLAN beveiliging naast WEP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb gisteren na lang zoeken eindelijk een netwerkkaart gevonden die gewoon in de winkel te krijgen was, waar een atheros chip op zit. Dit is echt de enige die ik heb kunnen vinden in den bosch. Het enige nadeel is dat hij in Ad-Hoc mode enkel tot 128 bit wep beveiliging kent, terwijl ik zat te denken aan wat meer dan dat. Is het mogelijk om mijn draadloze netwerk (softwarematig?) beter te beveiligen dan dit?
En google ben ik ook niet veel wijzer van geworden, werd op het idee gebracht om het via vpn te doen, maar dan moet je sowieso eerst verbinden en kan je dan pas een vpn verbinding maken.
Een netwerkkaart op inet kopen is voorlopig even geen optie.

Alvast bedankt

edit: Het gaat btw om de netgear WG311T gekocht bij dynabyte

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 20:35 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hoe veel heb je te beveiligen, en hoe veel data ga je over je W-lan versturen?

Voor simpele dingen lijkt mij WEP + MAC filtering voldoende, zo heb ik het hier ook.
Als er eventuele wardrivers langskomen gaan ze toch liever naar de onbeveiligde buren dan bij jou.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Radius?

WEP codeert je gegevens (of teminste totdat het gekraakt wordt door een buurjongen ;)) en met Radius log je veilig in, werkt perfect :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Resistor schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:13:
Voor simpele dingen lijkt mij WEP + MAC filtering voldoende, zo heb ik het hier ook.
Als er eventuele wardrivers langskomen gaan ze toch liever naar de onbeveiligde buren dan bij jou.
Wat een onzin, een wardriver cq hacker die zal zich zonder enig probleem door een WEP beveiliging heen hakken, dit is een kwestie van 10 minuten sniffen icm de juiste tools.

Je zou achter je WEP en MACadr beveiliging ook nog een verplichte VPN tunnel kunnen bouwen, geen VPN tunnel dan kan je de rest niet op komen, zelfs niet op de PC. En zoals al geopperd is: RADIUS.

Waarom draai je een SoftAP als je voor 60 euro een router/ap hebt met WPA(2) beveiliging?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op zich niet zoveel te beveiligen, het gaat erom dat ik af en toe met mn laptop uit mn bed of in de tuin kan internetten. M'n pc fungeert als router, en die staat dus sowieso niet 24/7 aan. En wep + mac fiilteren zie ik niet zo zitten omdat zoiets kraken amper een kunst is. En waarom zou een wardriver een andere pakken zonder beveiliging, met beveiliging lijkt me juist leuker ;)

Overigens, hoe stel ik mac adres filtering in, ik heb het nergens kunnen vinden in windows/software van netgear

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:17:
[...]

Waarom draai je een SoftAP als je voor 60 euro een router/ap hebt met WPA(2) beveiliging?
Ik wou een kaart met een atheros chip omdat sommige programma's dat vereisen, en aangezien op mijn laptop een waardeloze intel chip zit leek dit mij een goede oplossing :)

Iemand die misschien kort kan uitleggen hoe ik een radius server aan de praat krijg. Ik heb nu winradius die draait/luister op 192.168.0.1.
Maar als ik met laptop connect naar de brug waaraan ik 192.168.0.1 toegekend heb, logt ie gewoon in zonder dat er ook maar iets gebeurd. Op google vind ik alleen info over hoe je met IAS in win dows server kan authen.
Hoe moet ik winradius laten communiceren met de draadloze verbinding/netwerkbrug waar de draadloze verbinding in zit?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 22:15 ]

Pagina: 1