Labtec 675 centre probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Oke voordat ik mijn probleem voorleg ik heb de ballen verstand van computers vandaar dat ik ook hier mijn vraag neerleg. Uiteraard heb ik al wat rond gesnuffelt maar daar kwam ik niet uit vandaar een nieuw topic.

Wat ik wel weet is dat ik een p4 3.0 GhZ pc hebt (Fijutsi Siemens), ik mag niet klagen heb het ten slotte maar gekregen.
Op m'n moederbord zit een onboard geluidskaartje deze werkte m.b.v. een splitter samen met een Labtec 675 5.1 surroundset. Alles werkte dus ook m'n centre speaker. Na loop van tijd viel mij op dat alleen de subwoofer en de twee voorste speakers het deden.

M'n vader heeft samen met m'n broertje zitten rommel maar ze kwamen er niet uit. Nu heb ik voor 15 euri een Sweex geluidskaartje (5.1 PCI Sound Card) gekocht die dus wel 5.1 ondersteund. Alle drivers geïnstaleerd maar het probleem bleef zich voordoen en m'n pa en broertje gave de boel ff op. Ik niet en vond op de Sweex site een nieuwe driver, paar keer geïnstaleerd omdat er meerdere mogelijkheden opzitten. Conclusie ik heb nu 4 speakers en een subwoofer aan de praat maar geen centre ook niet tijdens een dvd'tje.

Speaker is btw niet kaduuk, alles is goed gemonteerd en m'n moederbord geluidskaart staat in de BIOS uit.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit ook doorgenomen: AVH FAQ: Mijn Centerspeaker doet het niet ?
Dat kan soms kloppen, centerspeakers zijn niet bedoeld om muziek over weer te geven en ook EAX of A3D effecten in spelletjes worden meestal niet via de centerspeaker weergegeven, dit zijn namelijk 4 kanaals effecten. Alleen met films hoort een centerspeaker mee te doen met de weergave. Ook gelden hier dezelfde 'oplossingen' als bij dit punt.
Als je toch perse een centerspeaker wil hebben, dan kan je dat forceren door je SBaudigy of Live op "movie mode" te zetten bij "CMMS" (zie dit topic [FAQ + 5.1] Krijg het niet voor elkaar), of de KX-drivers te downloaden, waarmee je het wat meer zelf kan instellen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Ciedric
Ja heb ik al bekeken wil wat meer info over die drivers aangezien ik geen Creative setje heb.

Snap er trouwens niet veel van die links over die drivers dus. Maar wiel verklaart mij dat hij het voorheen wel altijd deed en nu opeens niet!

• Ciedric
Close hem maar ik heb het voor elkaar 4 speakers en een subwoofer ook tijdens muziek