Windows XP Pro Logon verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:33
Sinds een kleine week krijg ik steeds een logon scherm als ik Windows XP opstart. (Sinds ik .NET framework heb geïnstalleerd?) Ik moet hierbij mijn naam aanvinken. Ik wilde het logon scherm uitschakelen met het volgende:

Start --> Run.. control userpasswords2 en uitvinken van Users must enter a user name and password to use this computer.

Toen ik Windows weer ging opstarten kreeg ik Windows in de default instellingen met een leeg bureau blad. Gelukkig kreeg ik mijn eigen weer terug nadat ik bovenstaande weer aan vinkte.

Weet iemand een goede oplossing? Ik kreeg het ‘zomaar’, ik hoop dat het ook weer gemakkelijk anders kan.

Ik gebruik Windows XP Pro
Ben de enige gebruiken en gebruik geen passwords.

Verwijderd

.NET framwork maakt een gebruiker aan met ASP.NET en daarom krijg je nu het inlogscherm.

Je gaat me toch niet vertellen dat je account niet met een goed paswoord beveiligd is :o
Als je Windows nu elke 5 minuten opnieuw opstart zou ik het probleem kunnen inzien, maar ik zou eens flink gaan googlen als het je zo dwars zit. Je hebt wel het risico dat jij je installatie om zeep helpt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Te lui om op Enter te meppen bij het inlogscherm :X _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 19:27 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan de powertoy TweakUI installeren en dan autologon instellen, met je eigen username en password.

*klik*

[ Voor 39% gewijzigd door LoeiOrdinair op 12-07-2006 19:29 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:26:
.NET framwork maakt een gebruiker aan met ASP.NET en daarom krijg je nu het inlogscherm.

Je gaat me toch niet vertellen dat je account niet met een goed paswoord beveiligd is :o
Als je Windows nu elke 5 minuten opnieuw opstart zou ik het probleem kunnen inzien, maar ik zou eens flink gaan googlen als het je zo dwars zit. Je hebt wel het risico dat jij je installatie om zeep helpt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Niet iedereen heeft de noodzaak om een computer met een password te beveiligen. Misschien woont hij wel alleen, is hij de enige die de computer uberhaupt gebruikt of staat de computer in een kamer achter slot en grendel.

We zijn hier niet om te oordelen hoe hij zijn computer moet instellen ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• honey
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:26:

:P Ok, get your point. :)

Bedankt voor de suggesties. Inderdaad, een password is niet nodig, niemand anders werkt achter deze pc. Ik zal eens kijken naar die autologon. Als het te ingewikkeld wordt laat ik het wel zo. Ik had gehoopt dat er gewoon een simpele methode was, maar wat ik kon vinden was zoals bij de topic-start genoemd, maar werkte niet.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 08:59
Dat account verwijderen onder configuratiescherm->gebruikersaccounts is wat ik altijd doe? :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Precies zoals Crash zegt.
Je kijkt onder Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts.
Daar zie je een account .NET Frameworks staan.
Kiezen voor account verwijderen, bestanden bewaren, account verwijderen.
Dan blijft .NET braaf geïnstalleerd, maar ben je wel weer van je erg vervelende loginscherm af.

• honey
Prachtig, het werkte! Alles is nu weer zoals vanouds ...en kan ik weer rustig slapen B)

Bedankt. :)
Pagina: 1