Toon posts:

Installeren van Eclipse, CDT en gcc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Developers,

Ik wil graag C++ developen in Eclipse. Dat kan met behulp van de CDT plugin. Ik krijg het alleen niet werkend.

Eclipse en CDT installeren komt in feite gewoon neer op het unzippen van 2 zipfiles. Daarnaast is het ook nog eens nodig om een compiler geinstalleerd te hebben. Ik heb zelf gcc (cygwin) genomen.

Ik kan in Eclipse een C++ project aanmaken en een source file toevoegen met hello world erin. Helaas is builden niet mogelijk omdat de build menuitems gedisabled zijn.

Blijkbaar weet Eclipse niet dat ik een compiler geinstalleerd heb staan.

Op wat voor manier koppel ik de compiler aan m'n Eclipse?

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 22:39

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Verwijderd

Topicstarter
Ja.

De grote CDT-baas himself, Doug Schaefer, zegt geen tijd te hebben om het aan me uit te leggen en verwijst me door naar de newsgroup van CDT.

Daar heb ik dan ook een thread gepost, maar het loopt er niet bepaald storm.

Verder geeft hij mij gelijk wat betreft het feit dat de tutorials en getting started-documentatie nogal te wensen overlaat.

Ik snap niet dat er uberhaupt mensen bestaan die dit aan de gang kunnen krijgen.

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 19:54
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:08:
Ik kan in Eclipse een C++ project aanmaken en een source file toevoegen met hello world erin. Helaas is builden niet mogelijk omdat de build menuitems gedisabled zijn.
Die menu's zijn waarschijnlijk gedisabled omdat je autobuild aan hebt. Die moet je uit zetten voor CDT. Project -> Build Automatically moet dus niet aangevinkt zijn!

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat ik voor standard make projects een make target kan createn. Wanneer ik de make target wil builden krijg ik de melding:

code:
1
2
Error launching builder (make -k all )
(Exec error:Launching failed)

En dat terwijl ik make.exe wel geinstalleerd heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een hello world draaiend.

Ik moest er nog make en gdb voor installeren en er moest nog een path gezet worden. Ik dacht voorheen dat de path al stond omdat ik c:\cygwin\bin\ had zien staan in Eclipse. Maar m'n windows env had hem dus nog niet.

Voorlopig kan ik aan de slag.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voortaan misschien toch eens stap voor stap je installatie handleiding aflopen.

Overigens had ik je vantevoren kunnen vertellen dat de grote baas geen tijd heeft om een beginner (nofi) basis dingen uit te leggen. Als ik je verhaal zo lees, is het probleem inmiddels opgelost :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:55:
Voortaan misschien toch eens stap voor stap je installatie handleiding aflopen.
Sure, laat maar even zien waar je hem vindt.
[small]Overigens had ik je vantevoren kunnen vertellen dat de grote baas geen tijd heeft om een beginner (nofi) basis dingen uit te leggen.
Als je nou m'n profiel even had bekeken had je deze mosterd-na-de-maaltijd-opmerking niet hoeven maken.
Pagina: 1